Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man trener en spesiell muskelgruppe skal man ha litt pause for at musklene skal komme seg igjen..? en dag? gjelder dette også trening på ellipsemaskin? kan man trene hver dag på ellipsemaskin og det vil bare ha positive resultater på kroppen? hvor lenge bør man trene?

Videoannonse
Annonse
Gjest margrit
Skrevet

Ellipse er utholdenhet og ikke styrke. En dags opphold gjelder styrketrening. Samtidig bør du varriere og gjøre andre ting enn ellipse hver dag. Bytt på med jogging, sykling og saltimer når du trener utholdenhet så forebygger du bedre belastningsskader. Særdeles viktig om du er utrent i utgangspunktet og.

Skrevet

Ellipse er utholdenhet og ikke styrke. En dags opphold gjelder styrketrening. Samtidig bør du varriere og gjøre andre ting enn ellipse hver dag. Bytt på med jogging, sykling og saltimer når du trener utholdenhet så forebygger du bedre belastningsskader. Særdeles viktig om du er utrent i utgangspunktet og.

okei takk

Skrevet

Du bør trene minst 30 min, allerhelst 60 min, også bør du trene så pass tungt at du ikke klarer ha lange samtaler. Jeg har trent i alle år, men det var først da jeg pressa meg skikkelig (så vidt klarer å få frem ord) jeg merka tydelig fremgang! :)

Skrevet

Du bør trene minst 30 min, allerhelst 60 min, også bør du trene så pass tungt at du ikke klarer ha lange samtaler. Jeg har trent i alle år, men det var først da jeg pressa meg skikkelig (så vidt klarer å få frem ord) jeg merka tydelig fremgang! :)

Samtidig er det viktig å ikke presse seg hardt hver økt.

Om du ikke klarer å snakke og hiver etter pusten så er man såpass høyt i puls at man sjeldent klarer å holde på så veldig lenge. Da må man trene det som intervaller.

TS: Du kan trene to dager på rad, men ikke tren to harde økter to dager på rad. En fin regel er å trene to lettere økter for hver harde økt. Hard - lett/middels - middels.

Varier mellom hardere intervalløkter og roligere langkjøringsøkter. Tempoet i langkjøringsøktene bør være slik at du kan si nesten hele setninger, men det skal ikke være så lett at du klarer å holde en samtale i gang som om du var på kafé.

Skrevet

Enig i dette over her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...