Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det sikkert fantes en haug med epilator-tråder på dette forumet, men fant ikke en eneste en hvor det ble anbefalt merker/typer.

Så, bruker du epilator eller har prøvd? Hva funker, og hva er greit å tenke på når man skal kjøpe en? Få gjerne med navn og pris! :)

Har lyst til å prøve, og tenkte å kjøpe en rimelig til å begynne med. Trenger ikke kombinert ladyshave, kun selve epilatoren.

Kjør på, folkens!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide å bruke epilator før, men jeg har nå gått over til Lumea ;)

Uansett, jeg var strålende fornøyd med epilatoren min, og det var måten jeg fjernet hårene mine med de siste 5 årene. Ulempen var at det tok så lang tid å fjerne hår med apparatet, men til gjengjeld var jeg hårfri på ca. 4 uker. Noen opplever bruken av epilator som ganske så smertefull, deriblant meg selv. Men etter noen behandlinger var det ikke så vondt lengre :)

Jeg hadde først en fra Braun, men så oppgraderte jeg til en nyere versjon etter 3/4 år.

Kjempe fornøyd med begge disse to, og min første fungerer fortsatt akkurat slik den skal.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar!

Merket du veldig stor forskjell på den billige Braun-epilatoren vs. den dyrere?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som bare epilerer, og gjør man det regelmessig så gjør det ikke vondt for hårene gror ut i forskjellig fart, så det er aldri en hel legg med hår som må rives ut (med mindre man venter de 4 ukene) jeg epilerer en gang i uken ca:)

Jeg har den som Yasi linket til aller først, bare i rosa.

Skrevet

Når ein epilerar vil håra ikkje kome til overflata på fleire dagar? Vil leggane vere glatte så lenge??

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar!

Merket du veldig stor forskjell på den billige Braun-epilatoren vs. den dyrere?

Nei, det gjorde jeg ikke. Forskjellen er stor sett bare det at den nyere versjonen er litt mer fansy. Den har et lite innebygd lys så man ser hårene bedre når man epilerer. Også synes jeg at den nye er litt mer aggressiv enn den gamle. Jeg klarer ikke helt å forklare, men jeg synes det er mindre vondt å epilere med den gamle enn hva det er med den nye. Men som det blir nevnt her, en blir vant til det etterhvert ;)

Som sagt så holdt jeg meg til den først ganske lenge før jeg ble fristet til å bytte :) Den funker fortsatt akkurat som den skal..

Skrevet

Når ein epilerar vil håra ikkje kome til overflata på fleire dagar? Vil leggane vere glatte så lenge??

Det vil jeg tro varierer veldig fra person til person. Mine legger holdt seg hårfri opp mot 4 uker, men på begynnelsen merket jeg at jeg måtte epilere hyppigere - altså 1 gang annenhver uke. Så jeg tror hårveksten vil hemmes med tiden, men det er nå min erfaring :)

Skrevet

Det vil jeg tro varierer veldig fra person til person. Mine legger holdt seg hårfri opp mot 4 uker, men på begynnelsen merket jeg at jeg måtte epilere hyppigere - altså 1 gang annenhver uke. Så jeg tror hårveksten vil hemmes med tiden, men det er nå min erfaring :)

Takk for svar :) Korleis var det eigentleg den fyrste gongen du epilerte? Heilt utruleg vondt? Greide du å fullføre?

Du fekk like fine og glatte leggar av den billegaste typen du linka til?

Beklagar mange spørsmål, men eg trur eg må kjøpe meg ein slik... :)

Skrevet

Takk for svar :) Korleis var det eigentleg den fyrste gongen du epilerte? Heilt utruleg vondt? Greide du å fullføre?

Du fekk like fine og glatte leggar av den billegaste typen du linka til?

Beklagar mange spørsmål, men eg trur eg må kjøpe meg ein slik... :)

Jeg liker spørsmål, så det er bare å spørre ;)

Jeg klarte meg helt fint den første gangen - mulig jeg har en litt høy smerteterskel?! :) Men litt vondt gjør det jo, dog ikke uutholdelig. Jeg greide å fullføre begge legger, men det var litt verre når det kom til armhulene. Der måtte jeg faktisk putte et håndkle i munnen for å ikke sjenere hele nabolaget. Høres mulig litt voldsomt ut, men jeg har utrolig sensitive armhuler faktisk.. Men det er jo ikke alle som har det slik, så ikke la deg skremme. Jeg deler bare min erfaring.

Jada, den første typen jeg linket til brukte jeg jo i ca. 3 år. Funket kjempe bra den altså :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Kjøpte meg epilator i dag og fikk testa den i kveld. Kjøpte den billige til Panasonic på Elkjøp som lå på rundt 300 kr. Den er ikke oppladbar, må være i stikkontakt under bruk og har bare en innstilling. Tenkte det var greit å starte med en billig en for å se om dette er noe jeg i det hele tatt vil fortsette med, så kan jeg heller investere i en dyrere etterhvert.

Det var ikke akkurat behagelig, for å si det sånn. Etter jeg var ferdig med en legg måtte jeg virkelig manne meg opp for å begynne på legg nr. 2. Men det var ikke så ille når man først kom i gang og fikk tatt "det første strøket".

Ble ikke så rødt og sårt i ettertid som jeg trodde, men man ser tydelig at hårene har blitt nappet rett ut av leggen. De minste hårene (tynne og lyse) forsvant ikke, men de syns ikke uansett. Er veldig fornøyd jeg! Skal prøve å manne meg opp til å prøve under arma. Det blir vondt, tror jeg. Haha

Skrevet (endret)

Et tips er å bruke en ispose, av typen gelé som du legger i frysen men som holder seg myk. Bruk den på små områder av gangen for å kjøle ned huden og bedøve, da kjenner du ikke jævelskapet så godt! :fnise: det hjelper også til å roe ned huden litt. Jeg måtte det i begynnelsen fordi det gjorde så vondt... Etterhvert gikk det fint uten. Dessverre måtte jeg gi meg fordi jeg fikk så utrolig mange inngrodde hår av epilering :snurt:

Voksing funker heldigvis her i huset! :lur: skulle gjerne anbefalt en, men den jeg har er 5 år gammel eller noe, sikkert ute av produksjon for leeeeeenge siden anyways :)

Endret av Pialill
Skrevet

Meg når jeg prøvde epilator:

:sjokkert: ! :daane: *vente og gni over der det akkurat gjorde vondt:

prøve på nytt: :kjefte::excl::cry3::vimse::angry:

Bøyer meg i støvet for dere som klarer å ta en hel legg :pls:

Skrevet

TS her!

Kjøpte meg epilator i dag og fikk testa den i kveld. Kjøpte den billige til Panasonic på Elkjøp som lå på rundt 300 kr. Den er ikke oppladbar, må være i stikkontakt under bruk og har bare en innstilling. Tenkte det var greit å starte med en billig en for å se om dette er noe jeg i det hele tatt vil fortsette med, så kan jeg heller investere i en dyrere etterhvert.

Det var ikke akkurat behagelig, for å si det sånn. Etter jeg var ferdig med en legg måtte jeg virkelig manne meg opp for å begynne på legg nr. 2. Men det var ikke så ille når man først kom i gang og fikk tatt "det første strøket".

Ble ikke så rødt og sårt i ettertid som jeg trodde, men man ser tydelig at hårene har blitt nappet rett ut av leggen. De minste hårene (tynne og lyse) forsvant ikke, men de syns ikke uansett. Er veldig fornøyd jeg! Skal prøve å manne meg opp til å prøve under arma. Det blir vondt, tror jeg. Haha

Hehe, så bra ;) Du klarer nok under armene også :)

Skrevet

Leste om en bedøvelseskrem en gang, men husker ikke hva den heter. Noen som har vært borti den her?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke bedøvelseskrem, det er bare første gangen det gjør vondt for da er det et teppe med hår. Epilerer du regelmessig så er det bare små flekker med hår som taes for alt spretter ikke ut på en gang:)

Skrevet

Man trenger ikke bedøvelseskrem, det er bare første gangen det gjør vondt for da er det et teppe med hår. Epilerer du regelmessig så er det bare små flekker med hår som taes for alt spretter ikke ut på en gang:)

Jeg tenkte at man kan slippe tortur første gangen hvis det finnes en slik krem.

• Liker 1
Skrevet

Tror det må være utrolig individuelt hvordan en reagerer på epilator...

Selv kjenner jeg bare en "plagsom svie" når jeg epilerer...forstår jeg må være heldig! :)

Jeg har også den billige fra Panasonic...synes den fungerer greit! Men, jeg har jo ikke prøvd noen andre da...

Skrevet

Takk for flotte svar, Yasi! Veldig informative! :)

Då trur eg faktisk at eg skal kjøpe meg den billege varianten du linka til. Kanskje det visar seg at eg likar å dra ut alle håra på leggane :gjeiper:

Forresten fin blogg du har, der skal eg fylgje med :)

Skrevet

Takk for flotte svar, Yasi! Veldig informative! :)

Då trur eg faktisk at eg skal kjøpe meg den billege varianten du linka til. Kanskje det visar seg at eg likar å dra ut alle håra på leggane :gjeiper:

Forresten fin blogg du har, der skal eg fylgje med :)

Bare hyggelig :) Jeg har brukt epilator så lenge at jeg føler det sitter ganske så godt inne ;) Du kommer nok til å bli fornøyd med kjøpet ditt - "smerten/nappingen" er bare en vanesak, så det går nok veldig bra :)

Så hyggelig å høre - velkommen skal du være :klemmer:

Skrevet

Leste om en bedøvelseskrem en gang, men husker ikke hva den heter. Noen som har vært borti den her?

For meg hørtes det litt voldsomt å smøre inn store deler av kroppen med bedøvelseskrem. Jeg følte ikke at jeg trengte det, og jeg er ikke så glad i smerte (det er vel ingen)!

Men jeg tror ihvertfall at du får kjøpt en slik krem på apoteket, så du kan jo evt. rådføre deg der?! :)

En må lide for skjønnheten, ja! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...