AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Hei. Jeg og min mor skal til Thailand på søndag. (var planen) Vi fikk melding på SMS i går at flyet fra København til Bangkok er forsinket. Vi skulle egentlig ta det klokken 22:50 på søndag men pga tekniske problemer så måtte vi heller være der over natten, og ta neste fly klokken 09:30 på mandag. Vi ringte SAS og fikk ombooket slik at vi heller reiser på mandag da heller ønsker det, istedenfor å sove på flyhotellet i københavn. Vi har fått nytt fly nå som går mandag. Saken er at uansett hvordan vi vrir og vender på dette så har vi mistet en dag. Hotellet vi har i Thailand venter oss på mandagen, men vi kommer nå ikke ned før på Tirsdagen. Har vi krav på erstattning i dette tilfellet?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Det kommer an på hvilket flyselskap, men oftest får man ikke noe igjen på det =) Dere er kanskje ikke vant til å reise, da lærer man ofte at det ikke fungerer i en naiv verden. Du får ta det opp med flyselskapet. Alle flyselskap overbooker slik at hvis alle møter opp og alle billetter er bestilt, så kommer det alltid til å være noen som blir satt på vent til neste fly. Det betyr ikke at an får igjen penger, men man får hotellrom over natta + mat etc. En gang ventet jeg på en øde flyplass i 48 timer på vei på ferie, men ikke noe erstatning. Det er ikke Donald-Duck verden.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Kommer også an på forsikringen din. Jeg har gode erfaringer med Europeiske reiseforsikring i lignende tilfeller. Ring forsikringsselskapet ditt og hør om de dekker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå