Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min store drøm er å gå hudpleien.

Lest litt, og det som passer meg best er den i Bodø (siden den er nærmest)

Jeg bare lurte på om det er noen her som har gått der og kan si litt om hvordan det var? Om det er en bra skole osv..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på hudpleieskolen nå og kullet vårt er ferdig førstkommende torsdag.

Det har vært et fint, men ganske hektisk år.

Det som har vært det mest negative med året er at vi bare har èn hovedlærer, så når hun er syk, så er det sjeldent det er mulig å få noen andre til å ta over undervisningen på kort varsel.

Anatomilæreren vår er en student som gikk på hudpleieskolen i fjor, altså ikke noe lærererfaring overhodet, samtidig som hun nettopp hadde lært seg stoffet selv og skulle formidle det til oss elever på en forståelig måte.

Spør gjerne litt mer konkret, så skal jeg forsøke å svare deg så godt jeg kan. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på hudpleieskolen nå og kullet vårt er ferdig førstkommende torsdag.

Det har vært et fint, men ganske hektisk år.

Det som har vært det mest negative med året er at vi bare har èn hovedlærer, så når hun er syk, så er det sjeldent det er mulig å få noen andre til å ta over undervisningen på kort varsel.

Anatomilæreren vår er en student som gikk på hudpleieskolen i fjor, altså ikke noe lærererfaring overhodet, samtidig som hun nettopp hadde lært seg stoffet selv og skulle formidle det til oss elever på en forståelig måte.

Spør gjerne litt mer konkret, så skal jeg forsøke å svare deg så godt jeg kan. :)

Tusen takk for svar.

Har noen spørsmål.

*Føler du dette er en seriøs skole?

*Er det kun et år?

*Har de kurs du kan bygge på utdannelsen med?

*Er det en eller flere eksamener?

*Kjøper dere mye utstyr?

*Når du nå er fergig, føler du at du kan det du burde kunne?

*Er dere mange i klassen?

Har sikkert flere spørsmål, men kommer ikke på flere nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Har noen spørsmål.

*Føler du dette er en seriøs skole?

Jeg føler at det er en seriøs skole, men at det er enkelte ting som oppfattes som useriøst, bla. dette med lærerne og at det da går ut over oss elever.

*Er det kun et år?

Det er fra august til juni, så det er ett skoleår.

*Har de kurs du kan bygge på utdannelsen med?

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, men de har i allefall ikke det i Bodø.

Det er mulig at Bio Medicus har kurs du kan gå videre på.

Vi får tilbud om enkelte småkurs på skolen og dette året har vi blitt tilbudt kurs i akrylnegler, brasiliansk voks, hot stone-massasje, vippeextensions og Shellac + Brisa (neglelakk som herdes under UV-lampe + gelènegler på tær).

Disse kursene må man betale selv.

*Er det en eller flere eksamener?

Det er èn teorieksamen og èn praksiseksamen gjennom skolen.

Hvis du vil ha mulighet til å få omgjort noe av lånet til stipend, så må du ta 8 privatisteksamener ved siden av, 2 praksis og 6 skriftlige.

Det kostet i underkant av 3000 kr. i eksamensavgift og styres av det offentlige og har ingenting med skolen å gjøre.

*Kjøper dere mye utstyr?

Vi fikk utdelt en startpakke ved skolestart som vi måtte betale før vi begynte.

Den kostet 6500 kr. og inneholdt bla. håndklær, 4 farger til vipper og bryn, maskepensler, neglelakker, fotfil og noe annet småutstyr til pedikyr, epileringspinsett, fargepensel, noe manikyrutstyr og uniform.

Ellers trenger man ikke å kjøpe ekstra utstyr, bortsett fra å investere i en ny neglelakk når det nærmer seg eksamen, for den vi fikk med i startpakken blir tjukk og klumpete etter noen måneder med øving. ;)

*Når du nå er fergig, føler du at du kan det du burde kunne?

Jeg føler at jeg kan det jeg burde kunne, men jeg skulle gjerne øvd litt mer på de siste tingene vi lærte på praksis, f.eks. epilering og 2 kroppsapparater, siden det ikke blir så mye tid man får til det.

*Er dere mange i klassen?

Vi var 19 elever som startet, men 4 sluttet før jul, så fikk vi en ny elev etter jul som hadde gått første halvår på hudpleieskolen i Nydalen, så vi har vært 16 stk. det siste halvåret.

Har sikkert flere spørsmål, men kommer ikke på flere nå :)

Håper du ble litt klokere, bare spør om du kommer på noe mer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...