Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til London alene i sommer og er usikker på hvilket område jeg bør bo i ettersom jeg i hvert fall én kveld, kanskje to, ikke kommer til å dra hjem før det blir mørkt/sent (jeg skal ikke drikke alkohol).

Kan gjerne ta taxi om det blir skummelt, men da bør det jo ikke være langt vekke fra "alt" ettersom jeg reiser på budsjett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bodd i områdene rundt hydepark. og det virker som ganske rolig områder.

men skulle jeg reist alene tror jeg, St giles hadde fristet mest (det er ikke et super billig hotell, men fåes i ulike pris klasser) det ligger sentralt i oxford street, og er ganske befolket i område rundt både på dag og kveld.

Gjest Tirkes
Skrevet

Hva Betty sier. Det er utrolig mange rimelige og fine hoteller et par gater rett nord for Kensington Park og Hyde Park, det er noen stopp med undergrunnen til Oxford Street, men har bodd der og tråkket til beins til veldig mange turistmål derfra. Området er preget av lite nattklubber og ikke så altfor mange resutranter og veldig mange hoteller, enkelte med portører og stort sett alltid edruelige gjester på utsiden som står og røyker.

Gjest idakaroline
Skrevet

Hadde nok valgt St Giles jeg også om jeg hadde reist alene. Siden det ligger i Oxford Street er det som Betty2 sier ganske sentralt. Oxford Street er jo alltid befolket, så jeg vil påstå at det er et ganske trygt område å ferdes alene i. Jeg syns det var et helt OK hotell, ikke det fineste, men heller ikke det verste.

Skrevet

Ja, St Giles er veldig greit på grunn av den sentrale beliggenheten like ved ene enden av Oxford St. ;)

Men du vil ikke bo på hostell da? Jeg reiste alene til London i fjor sommer, og bodde da på Generator Hostel oppe i Bloomsbury/Russel Square området. Det er et digert hostell med egen bar og internettkafè. Det var mye tryggere å være i baren her alene, fremfor å gå ut i London alene. Dessuten ble jeg kjent med reisende fra hele verden. Supersosialt! :)

Skrevet

Det ser ut som om både Generator Hostel og St Giles er fullt de datoene :( Det er helt greit med hostell så lenge de har privatrom, ettersom jeg sliter med søvnen :/ Men da kan jeg egentlig liksågodt bo på et billig hotell.

Jeg har kikket litt på et hotell i Bayswater?

Skrevet (endret)

Jeg har aldri bodd i Bayswater, men har hørt at det er et ganske rolig område. Noe som også kan passe for deg som sliter litt med søvnen. :) Sjekk hva tidligere hotellgjester sier på Tripadvisor.

Endret av Lipstick
AnonymBruker
Skrevet

Her bodde vi. God service, god frokost og greie rom. Var billig og sentralt.

Skrevet

Den ene gangen jeg reiste alene til London, bodde jeg ved Victoria stadion. Synes det var veldig greit.

Skrevet

Den ene gangen jeg reiste alene til London, bodde jeg ved Victoria stadion. Synes det var veldig greit.

Gikk du ute sent på kvelden?

Skrevet

Det ble South Kensington på meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Det ble South Kensington på meg :)

Godt valg. Veldig trygt strøk og like ved Victoria & Albert, som er et fantastisk museum.

Skrevet

South Kensington er et fint nabolag.

Nå har du jo valgt, men mitt beste tips hadde vært å finne noe som ligger i gangavstand til tube stasjon, så har man den muligheten også, hvis det ikke er for sent. Og et sted som ikke er helt forlatt på kvelden.

Det er et Best Western hotell i nærheten av Lancaster Gate jeg tror er ganske så ok. Det er også noen hoteller i SoHo som er veldig OK, og selv om det er litt av hvert i soho, er det ihvertfall alltid folk der - og nært det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...