mariab Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Vi drar til Hellas i morgen, og skal bo i leilighet. Jeg hadde tenkt å ta med litt Biotex hjemmefra til å vaske badetøy og lignende underveis, men jeg tenker kanskje at hvitt pulver i en pose i kofferten kanskje vil ta seg litt dårlig ut? Jeg vil bare ikke at de skal rote gjennom alle tingene mine og slikt. Jeg vet at dette er et ganske teit spørsmål :gjeiper: Men jeg bare lurer på om jeg bør droppe det, og om det fins Biotex-lignende vaskemiddel å få kjøpt?
Gjest navnelapp Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Koffertane blir nok ikkje så nøye saumfarne, så eg trur ikkje du treng å uroe deg for det. Sjølv i handbagasjen går slikt greitt, det er ikkje mykje tvil om kva det er.
Gjest Thessie! Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hvis de finner noe, så sjekke de det nok. Men det er veldig lett å scanne det for å finne ut om det er narkotika eller ikke, så det blir nok ikke noe problem. Du kan jo kanskje bare ta med esken til vaskepulveret og ta en pose på hele greien? Endret 18. juni 2011 av Thessie!
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Ta med Biotex du, men om de er i porsjonsposer, ta med esken også, dersom kofferten skulle bli sjekket, så liker tollere i alle land å se innholdsfortegnelser. De har også tester for å se hva ting er, de fleste land har regler på næringsmidler, legemidler, dop og alkohol men at de tar fra deg biotexen din er vel like sannsynlig som at de tar fra deg solkremen din. Legg den i innsjekket bagasje og sjekker de den så frifinner de den nok fort. *hilsen naboen til en toller på gardermoen*
mariab Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar, dere! Greien er at jeg har kun en slik stor eske som jeg hadde tenkt å prøve å få brukt opp, den er åpnet og det er bare litt igjen av den og jeg gidder ikke ta med hele.. Da kan jeg like gjerne prøve å finne noe når jeg kommer dit.
Gjest Thessie! Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar, dere! Greien er at jeg har kun en slik stor eske som jeg hadde tenkt å prøve å få brukt opp, den er åpnet og det er bare litt igjen av den og jeg gidder ikke ta med hele.. Da kan jeg like gjerne prøve å finne noe når jeg kommer dit. Jeg vil tro det år helt fint selv om du ikke har esken. Det tar 2 min for de å sjekke hva det er for noe. Og jeg tror ikke at vaskemiddel fra Norge vil utføre noen fare nedi Hellas, så det er lite sannsynlig at de kaster det også. Jeg ville bare tatt det med uansett, så får de bestemme hva de skal gjøre med det. Men uansett så er nok lite sannsynlig at det i det hele tatt blir funnet.
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 De er vant med å finne litt av hvert. Dersom de ikke klarer å bli trygge på hva det er og det er et produkt uten innholdfortegnelse så er det verste som skjer at de konfiskerer det, uten noen bøter. Dersom de finner ut hva det er og det er ulovlig kan man få bot. Men på vaskemiddel? Nekter jeg å tro. Jeg er litt småpanisk når det gjelder å finne sånne ting på ferier at jeg hadde helt biotexen som var igjen i en blank pose og revet innholdsfortegnelsen av boksen og puttet sammen med. Blir det stoppet, bambiblikk og forklare hva det er og ikke krangle om de vil ta det fra deg. (Reisetips: Ikke vær ærlig i sikkerhetskontrollen. Tirkes var i England og fikk spørsmålet "Any metal on you?" når hun gikk gjennom metaldetektoren og hun svarte troskylding "Only the underwires of my bra" og med den kommentaren kjøpte hun seg en runde i bodyscanneren. ) 1
mariab Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2011 Tirkes: Haha Godt tips! Ikke dumt det der med å legge med innholdfortegnelsen, kanskje jeg gjør det Takk!
Wonders Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 ikke i det hele tatt, jeg ahr alltid med Biotex. Ikke alle steder vasker dine klær, og jeg gir ikke fra meg klærne til et lokalt vaske-senter eller noe... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå