Devi Skrevet 14. november 2003 #1 Skrevet 14. november 2003 Har et lite dilemma her.. En kollega av meg, har et seriøst flassproblem. Ikke lukter han spesielt godt heller, og denne flassen er særdeles godt synlig der den ligger rundt omkring på tskjorta hans. Jeg må nok si han er av av de jeg helst vil ha på en armlengdes avstand p.g.a dette. Det som er saken, er at han har en tendens til å til tider komme meg litt for nærme. Det hender jo vi trenger hverandres synspunkter på ting o.l, og da bøyer han seg ofte over pulten min og står da rett ved siden av meg. Jeg formelig føler flasset hans drysser ned i hodet mitt. Jeg synes dette er udelikat og uappetittelig, og jeg bare gruer meg til å sitte ved siden av han og spise lunsj. Jeg har igrunn ikke tenkt å si noe om dette til han, han har da øyne i hodet selv også, så han må da være klar over dette ? Jeg er ganske så ny i firmaet og jeg har heller ikke hørt andre nevne noe om dette. Er det jeg som er hysterisk her ? Hva ville andre tenkt/gjort ?
Gjest Marina Skrevet 14. november 2003 #2 Skrevet 14. november 2003 Jeg ville tenkt som deg og jeg ville gjort: Ingen ting (prøvd å holde maten min unna flasset hans)!
waco Skrevet 14. november 2003 #3 Skrevet 14. november 2003 Devi, tror du det er værst for ham eller deg?
Devi Skrevet 14. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2003 Devi, tror du det er værst for ham eller deg? Du for å være helt ærlig så er jeg litt usikker på akkurat det. Det finnes faktisk flasshampoo her i verden og mannen er da såpass oppegående at han burde vite hvor man får tak i slike. Er derfor noe usikker på om han i det hele tatt legger merke til det selv/bryr seg om det.
Silfen Skrevet 14. november 2003 #5 Skrevet 14. november 2003 Og du vet at det er flass? Det finnes faktisk hodebunnseksemer/sykdommer som gjør at huden skaller av, og all verdens flasshampoer vil ikke hjelpe!
Devi Skrevet 14. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2003 Og du vet at det er flass? Det finnes faktisk hodebunnseksemer/sykdommer som gjør at huden skaller av, og all verdens flasshampoer vil ikke hjelpe! Nei jeg kan ikke være sikker på at det er flass, det ser slik ut.
Quinden Skrevet 14. november 2003 #8 Skrevet 14. november 2003 Nei jeg kan ikke være sikker på at det er flass, det ser slik ut. Flass eller ei, fortstår utmerket godt at du reagerer negativt på det. Hadde en på besøk for en stund siden og han flasset på benken min, gjett om jeg hadde storvask etterpå. Synd på fyren, men en føler en klør overalt etterpå...
Mann 40 Skrevet 14. november 2003 #9 Skrevet 14. november 2003 Flass er jo bare litt hud, vi puster inn andres hud hele tiden, enten de flasser synlig eller ikke.
Atmi Skrevet 14. november 2003 #10 Skrevet 14. november 2003 Hvis dere jobber med kunder kan det jo være et problem, dersom det har noe å si på jobben liksom. Ellers tenker jeg vel at han om det, har han flass kan han likevel gjøre en god jobb. At du ikke liker det, joda, klart jeg kan forstå det oppleves ekkelt, kan være litt kresen selv jeg - men det er vel egentlig vårt eget problem ikke hans, med mindre han syns det er ubehagelig selv. Atmi
manji Skrevet 14. november 2003 #11 Skrevet 14. november 2003 Er det jeg som er hysterisk her ? Absolutt!! Dette er noe av det fjollete jeg har hørt på lenge. (... no offence ...) Men hvordan vil du reagere hvis du en eller annen gang må skifte bleie på en baby? Plukke opp skiten etter ei bikkje eller renske en kylling. Flasskomplekset ditt blir satt litt i perspektiv, blir det ikke?
Devi Skrevet 15. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2003 Absolutt!! Dette er noe av det fjollete jeg har hørt på lenge. (... no offence ...) Men hvordan vil du reagere hvis du en eller annen gang må skifte bleie på en baby? Plukke opp skiten etter ei bikkje eller renske en kylling. Flasskomplekset ditt blir satt litt i perspektiv, blir det ikke? Du var da ihvertfall ærlig Jeg har null problemer med å få møkk under negla manji. Men akkurat dette syns jeg ikke noe om. Atmi: Ja vi har endel med kunder å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2003 #13 Skrevet 15. november 2003 Jeg tror nok han er klar over det selv, han har sikkert et speil hjemme. Om han bryr seg/ kan gjøre noe med det er noe annet. Jeg har selv en hudsykdom som gjør at en flasser (heldigvis har jeg nesten aldri utbrydd av sykdommen) Det er fryktelig lite som hjelper mot denne, så en må bare leve med det. Jeg er enig i at det ikke er noe delikat å hverken ha eller se på, men jeg syns du er smålig som i det hele tatt vurderer å gjøre noe med det! Hva tror du han ville sagt hvis han fikk vite folks følelser om dette, noe han garantert vet fra før? Jeg syns du er hysterisk som i det hele tatt tar det opp, vis litt medfølelse da menneske, er ikke sikkert han bare er uhygenisk...
Atmi Skrevet 15. november 2003 #14 Skrevet 15. november 2003 Joda, helt sikkert grusomt for den det gjelder. MEn jeg kan forstå henne jeg, selv om det liksom ikke er lov å tenke slik eller forstå slikt. Jeg har selv noen ting jeg syns er så vanvittig ekkelt, det er så jeg nesten ikke får puste faktisk. Klarer ikke puste fordi jeg da føler at jeg puster inn det som flyver i luften rundt meg. Og det er faktisk ikke for å være ekkel, det er bare en reaksjon som kommer. Jeg har en annen like rar ide - dersom noen ber meg holde spesielt øredobber - men også andre smykker som klokker, armbånd osv. Da får jeg bare helt noia. Jeg holder det jo, vet at det ikke er farlig, men ikke knø om jeg klarer for eksempel spise før jeg har fått vasket hendene veldig grundig. Høres helt rart ut, og jeg er ikke overkresen i det hele tatt. Men noen ting - det bare er så ekkelt. Vil heller ha en flue spaserende over maten min enn å spise etter at jeg har tatt i brukte øredobber jeg. Det er bare aldeles vemmelig. Derfor kan jeg forstå henne jeg, selv om hun kanskje ikke har "lov" til å tenke/føle slikt, så gjør hun nå det likevel. Og det er ikke helt så hun har valgt det selv akkurat. Atmi
Gjest gurimalla Skrevet 15. november 2003 #15 Skrevet 15. november 2003 Derfor kan jeg forstå henne jeg, selv om hun kanskje ikke har "lov" til å tenke/føle slikt, så gjør hun nå det likevel. Og det er ikke helt så hun har valgt det selv akkurat. Atmi Noen ganger må man bare ta seg sammen... Hvis du ikke takler dette Devi får du bare bytte jobb. At du ikke takler at kollegaen din flasser er faktisk ditt problem.
Gjest eksem Skrevet 15. november 2003 #16 Skrevet 15. november 2003 Jeg tror nok han er klar over det selv, han har sikkert et speil hjemme. Om han bryr seg/ kan gjøre noe med det er noe annet. Jeg har selv en hudsykdom som gjør at en flasser (heldigvis har jeg nesten aldri utbrydd av sykdommen) Det er fryktelig lite som hjelper mot denne, så en må bare leve med det. Jeg er enig i at det ikke er noe delikat å hverken ha eller se på, men jeg syns du er smålig som i det hele tatt vurderer å gjøre noe med det! Hva tror du han ville sagt hvis han fikk vite folks følelser om dette, noe han garantert vet fra før? Jeg syns du er hysterisk som i det hele tatt tar det opp, vis litt medfølelse da menneske, er ikke sikkert han bare er uhygenisk... Helt enig. Har også en hudsykdom, som gjør at jeg flasser. På det verste føler jeg meg stygg og ekkel, og jeg føler meg ikke akkurat bedre om folk kommenterer det. Har du problemer med hans flass, er det du som har et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå