AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #21 Skrevet 24. juni 2011 Vi har halsbånd på, med navnelapp og en liten bjelle. Det er et halsbånd som snapper lett av om hun henger seg fast i noe - vi tester låsen ofte for å være sikker på at den faktisk gjør det. Bjellen har hun i grunn mest for vår egen del, lettere å ha kontroll/finne henne når hun har bjellen på.
Azalea Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #22 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har ikke halsbånd på min. Katter vrikker og vrir seg inn alle steder så jeg er for redd de skal kveles. Har du halsbånd, velg ett som er inntilsittende, men som har en god elastisk lås eller elastisk område som gjør at katten lett kan vri seg ut av det. Tror det også finnes halsbånd som gir etter. Min katt er chippet. Folk argumenterer for at ingen kan se en chip, men det begynner å bli såpass vanlig nå at om noen finner katten min og gjør et ordentlig forsøk på å finne eieren og ringer dyrebeskyttelse, vetrinær eller spør noen dyrekjente mennesker om råd, vil første råd være å sjekke etter øretatovering og microchip. Husk å endre adresse og tlfnr om du får ny kontaktinfo på www.dyreidentitet.no eller spør om vetrinæren din kan hjelpe deg å oppdatere informasjonen. Jeg brukte en sånn rundt forbeina-sele når vi forsøkte oss ut for første gang, men selen var ukul. Det ble to runder rundt huset før selen forsvant. Jeg får rett og slett bare prøve å ha på et slikt halsbånd som gir etter, igjen.. Får prøve den tiden hun skal være inne. Blir en veldig interessant tid fremover da kan jeg skjønne. :D Skal prøve å finne en dyrlege i nærheten som er flink, hører så mye skrekkhistorier om dyrleger så jeg er litt skeptisk. Har ikke chip på henne, så får nok riktig info. når vi ordner det. Den har jeg ikke prøvd før, men kan se for meg at det ikke var populært ja.
Azalea Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #23 Skrevet 24. juni 2011 Vi har halsbånd på, med navnelapp og en liten bjelle. Det er et halsbånd som snapper lett av om hun henger seg fast i noe - vi tester låsen ofte for å være sikker på at den faktisk gjør det. Bjellen har hun i grunn mest for vår egen del, lettere å ha kontroll/finne henne når hun har bjellen på. Tror jeg kommer til å velge bjelle jeg og, om jeg får henne til å bruke halsbånd vel merke.
Gjest Tirkes Skrevet 24. juni 2011 #24 Skrevet 24. juni 2011 Min erfaring med bjellene er at det ikke sier "DING DING DING" når katten går over gulvet, høres mest når den løper, eller ett klirr om katten hopper ned fra et litt høyt sted. Min venninne hadde bjelle på sine to jentepuser, men fjernet dem fordi hun synes det var litt slemt at de ikke kunne snike seg frem på mye kattepoter. Selv om de snek seg frem lydløst om de ville. Husk på at katten sitter mye i ro. Når du er ute og roper på pus og lytter etter bjella er sjansen stor for at han sitter et sted og glor, sover eller bare sitter. Katter er gjerne typen til å bare sitte litt. Og da hører du ingenting. Så at bjellen gir eier noe kontroll tviler jeg litt på. 2
Azalea Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #25 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Min erfaring med bjellene er at det ikke sier "DING DING DING" når katten går over gulvet, høres mest når den løper, eller ett klirr om katten hopper ned fra et litt høyt sted. Min venninne hadde bjelle på sine to jentepuser, men fjernet dem fordi hun synes det var litt slemt at de ikke kunne snike seg frem på mye kattepoter. Selv om de snek seg frem lydløst om de ville. Husk på at katten sitter mye i ro. Når du er ute og roper på pus og lytter etter bjella er sjansen stor for at han sitter et sted og glor, sover eller bare sitter. Katter er gjerne typen til å bare sitte litt. Og da hører du ingenting. Så at bjellen gir eier noe kontroll tviler jeg litt på. Hm, sant. Blir sikkert enda mer sint på meg da, først halsbånd.. SÅ med bjelle! Nei, skal ikke være enkelt dette altså Tusen takk for gode svar! Endret 24. juni 2011 av Amk
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #26 Skrevet 24. juni 2011 Min erfaring med bjellene er at det ikke sier "DING DING DING" når katten går over gulvet, høres mest når den løper, eller ett klirr om katten hopper ned fra et litt høyt sted. Min venninne hadde bjelle på sine to jentepuser, men fjernet dem fordi hun synes det var litt slemt at de ikke kunne snike seg frem på mye kattepoter. Selv om de snek seg frem lydløst om de ville. Husk på at katten sitter mye i ro. Når du er ute og roper på pus og lytter etter bjella er sjansen stor for at han sitter et sted og glor, sover eller bare sitter. Katter er gjerne typen til å bare sitte litt. Og da hører du ingenting. Så at bjellen gir eier noe kontroll tviler jeg litt på. Kan bare svare for oss og vår pus men det funker faktisk helt utmerket, bjellen gir litt lyd fra seg når hun beveger seg, så lenge vi hører et lite klirr i bjellen i ny og ne vet vi at hun er i nærheten. hun kommer når vi plystrer ( ja, faktisk ) så det er veldig grit, men så lenge vi hører litt klirring fra bjellen, vet vi at hun er i nærheten og da slipper vi å kalle henne inn. vi er nok litt overbeskyttende overfor henne, men hun har altså ingen instinkter eller sunn fornuft vedrørende uteliv, så vi må bruke de midlene vi kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå