Augustbrud02 Skrevet 13. mai 2002 #1 Skrevet 13. mai 2002 Jeg har inntrykk av at en del her inne ikke skal bruke fotograf på selve dagen, men jeg vet ikke om dette stemmer. Selv har vi bestilt time for fotografering, og selvom dette e dyrt er det noe av det vi virkelig ønkser å bruke penger på. Selv skjønner jeg ikke helt at folk faktisk tar sjansen på å bruke hobbyfotografer eller private personer til å ta alle bildene. Det er selvsagt ypperlig å ha dem til å ta ekstra me bilder, men jeg hadde aldri i verden basert meg på å kun ha slike bilder. Jeg synes det derfor kunne være litt moro å høre hvordan dere har vurdert akkurat dette her og om dere skal bruke fotograf eller ikke. Hva gjorde at dere valgte som dere gjorde og hvorfor?12
Havfruen Skrevet 13. mai 2002 #2 Skrevet 13. mai 2002 En venn av oss skal ta bilder på bryllupsdagen. Vårt budsjett tillater ikke en utgift til fotograf, desverre... Men vi håper at de bildene han tar blir fine (vet han er flink), satser dessuten på å samle inn bilder som andre tar (ev. kopiere fra deres negativer).
Anni Skrevet 13. mai 2002 #3 Skrevet 13. mai 2002 Vi har en kamerat som har bra fotoutstyr og er en kjempeflink hobbyfotograf. Han kommer nok til å ta endel bilder av oss, men å kutte ut fotograf og kun benytte han ville jeg aldri tatt sjansen på. Vi har valgt å bruke forholdsvis mye penger på fotograf (9000). Det er jo tross alt bildene (og minnene ) man sitter igjen med i ettertid. Skulle jeg spart inn på noe ville jeg heller valgt andre områder, feks spille CD'er i stedet for levende musikk og slike ting. Men man kan selvfølgelig være uheldig med bildene selvom man tar hos fotograf.. Jeg regner med at selv de beste fotografer kan være uheldige. Jeg har høye forventninger til de vi har valgt. Vi får de tradisjonelle brudebildene, men de legger stor vekt på utradisjonelle "lekebilder". Gleder meg 12
Angelina Skrevet 13. mai 2002 #4 Skrevet 13. mai 2002 Vi har en venn av oss som er fotograf for et motehus i Tyskland. Hans bryllupsgave til oss er at han er med oss hele dagen og tar alle bilder, både de "offisielle" og de mer uformelle av dagens hendelser. Hadde vi ikke hatt denne muligheten, ville vi garantert satset på en profesjonell fotograf for de offisielle bildene, og brukt min bror som er en ypperlig amatörfotograf til alt annet. Men jeg skjönner godt at folk sparer litt inn på denne posten, da det gjerne er 50 mann som tar bilder under et bryllup, så noe av det må jo bare bli bra. Angelina
Kame Skrevet 13. mai 2002 #5 Skrevet 13. mai 2002 Vi bruker fotograf - mange par jeg har snakket med angrer på nettopp dette - men, vi kjenner også de som har brukt fotograf-venner med godt hell. Iom at jeg kommer til å være forholdsvis god og rund på dagen (inkludert i ansiktet, frykter jeg), vil jeg gjerne sikre meg litt og ha en som kan knepene og kusten å kamuflere litt...
meta Skrevet 13. mai 2002 #6 Skrevet 13. mai 2002 Vi tør ikke å overlate oppgaven til venner og bekjente. Disse bildene SKAL være perfekte, så vi betaler heller litt ekstra for å få en fotograf til å ta oppgaven. Vi sparer heller inn på andre ting. F.eks. skal mamma og jeg lage bryllupskaken selv..
Sally Skrevet 13. mai 2002 #7 Skrevet 13. mai 2002 Vi skal ha to veninner til å fotografere. Hovedgrunnen til det er at den ene fotografen som jeg kunne tenke meg, var fullbooket den dagen. En annen grunn er at det blir veldig dyrt, synes det er litt drøyt å bruke 5000 kroner, og da er jo ikke takkekortene og forstørrelser tatt med. Jeg vet at begge to er veldig flinke til å ta bilder, og de har skikkelig utstyr. Har heller aldri vært fornøyd de gangene jeg har vært hos fotograf. Det er akkurat som jeg sivner, klarer ikke å slappe av, så bildene blir helt unaturlige. Men vi har allerede prøvefotografert med disse venninnene, og bildene ble kjempebra. 12
scorpion73 Skrevet 13. mai 2002 #8 Skrevet 13. mai 2002 Vi skal ha fotograf, ikke har vi noen vi kjenner heller som er sååååååå flinke tilå ta bilder at jeg ville overlatt en så viktig oppgave til de......12
Olympia Skrevet 13. mai 2002 #9 Skrevet 13. mai 2002 I og med at det er en så viktig dag,en hendelse som forhåpentligvis skjer kun en gang,så har vi valgt å prioritere en profesjonell fotograf. Skal til henne etter vielsen. Resten av dagen skal min bror,som er en dyktig hobbyfotograf,ta bilder av alt som skjer. Jeg tror nok jeg kunne overlatt all fotografering til han.Men som sagt så har vi valgt å få de "offisielee" bildene tatt hos en profesjonell,da det er et minne for livet.
Havfruen Skrevet 13. mai 2002 #10 Skrevet 13. mai 2002 Vil bare si at man heller ikke er 100% garantert fine bilder om man velger en profesjonell fotograf heller. Mine konfirmasjonsbilder ble feks. ødelagt pga. feil med kameraet. Det gjorde ingenting for meg, men det var desto værre for brudeparet som ble fotografert dagen etter. De måtte "rekonstruere" hele bryllupet to uker senere. Dessuten så har jeg også sett flere eksempler på at fotografen har vært "litt for rutinert" og bildene har blitt uttrykksløse og kjedelige. Så vi som ikke har valgt proffesjonell fotograf trenger nok ikke å føle oss så mye mindre sikre på kvaliteten enn de som betaler optil 10.000 for dette.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #11 Skrevet 13. mai 2002 Skal gifte meg på et lite sted med kun en fotograf på heltid. Han har familien brukt maaange ganger og ikke egentlig blitt helt fornøy, i tillegg er han veldig stressende og ikke flink å finne oss. hadde booket han men avbestilte for en tid tilbake. Skal nå benytte alternativ to som er en nabo som er fotograf, men ikke lever av det. 2000 billigere og helt rolig og han er mere typen vi vil ha. Så om man velger fotograf eller ikke, man har aldri garantier. -Eline
Augustbrud02 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2002 Man har selvsagt aldri noen 100% garanti uansett, men vi har selv valgt en fotograf vi vet er kjempeflink og som alltid får mye skryt. Vi stoler fullt og helt på han og vet vi får flotte bilder uansett. Men sjansen er da mye større for å få dårlige bilder om man velger noen som ikke er profesjonelle, er den ikke? Vi har selv kuttet ut brudebil, dyre sanghefter og kompliserte bordkort. Føler selv at vi har vært flinke til å kutte ned påde tingene det faktisk er fornuftig å kutte ned på, og bruker heller penger på fotograf, antrekkene o.s.v.12
Havfruen Skrevet 13. mai 2002 #13 Skrevet 13. mai 2002 Tror dette er like individuelt som alt det andre omkring bryllupet -vi har vel en viss feeling om hva som JEG føler er riktige prioriteringer uansett. Men så vakre som vi sikkert en på bryllupsdagen blir nok alle pene på bildene uansett!
Tussilago Skrevet 13. mai 2002 #14 Skrevet 13. mai 2002 Vi skal ikke bruke en "proff" fotograf. Vi får en vi kjenner til å ta bildene. Vi skal ta både svarthvit og farger. Han klarer dette så fint at, dessuten er min tilkommende ektemann en utmerket fotograf. Jeg skal fortelle dere hvordan bildene ble, hvis jeg husker på det da, når den store dagen er over og jeg ikke lenger vanker her inne
Nikki Skrevet 13. mai 2002 #15 Skrevet 13. mai 2002 Vi kommer til å bruke en proff fotograf til bildene som blir de offisielle, men under resten av festen kommer vi til å bruke gjestene. Da vi skal legge ut gode engangskameraer på bordene. Har en del gode fotografer i slekten så da blir det helt sikkert fine bilder også. De som bruker egne kameraer kan vi sikkert låne negativene av slik at vi også får de bildene. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikki den 2002-05-13 14:00 ]
CecilieB Skrevet 13. mai 2002 #16 Skrevet 13. mai 2002 Vi hadde tenkt å droppe fotografen, men endte opp med å få det i gave fra svigermor. Og bra var det. Jeg var nemlig på Foto Knudsen nettopp for å hente filmene jeg hadde levert inn fra bryllupet (alle engangskameraene), og endte opp med å få kun en film tilbake. Resten har de rotet vekk!!!12
Augustbrud02 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #17 Skrevet 13. mai 2002 Det går ikke an!!! Profesjonelle mennesker som roter bort filmene, jeg hadde blitt kjempesint! Håper de plutselig kommer til rette igjen da eller at gjestene har tatt mange bilder som dere kan få!12
Rose Skrevet 13. mai 2002 #18 Skrevet 13. mai 2002 Vi har også kostet på oss fotograf av den enkle grunn at jeg har sett mange "dyktige" hobbyfotografer ta bilder av venner i deres bryllup med det resultat at nesten ingen blir bra. Underskjørtet vises, brudgommen blunker, paret fokuserer i helt ulike retninger etc. etc. Og fordi man aldri senere kan få tatt disse bildene igjen synes jeg det er en investering i noe som skal pryde ikke bare vårt eget men også andres hjem og folk i generasjoner vil se på.
August Skrevet 13. mai 2002 #19 Skrevet 13. mai 2002 Vi har tenkt å gjøre begge deler vi. Har bestilt time hos en fotograf, men har valgt en rimrlig løsning, 24 bilder tror jeg og et enkelt album. I tillegg skal en venn også ta bilder, han har mye utstyr og har fått solgt bildet som førstesider osv. Er nesten som en profesjonell, men han har ikke nok erfaring med oppstilte mennesker tror jeg. Grunnen til at vi også har valgt fotograf er at jeg er så redd for ikke å få gode bilder, feks slips som blåser alle veier, hår, kjole, at alle fokuserer på samme sted mm. Vi skal også ta bilder med barna tilstede og med forloverne. Det står rett og slett for mye på spill. Så vi velger i pose og sekk. Så hvile bilder vi i ettertid velger som takkekort og forstørrelser vil tiden vise. 12
Wera Skrevet 14. mai 2002 #20 Skrevet 14. mai 2002 selvsakt vil vi ha fotograf. Balater gerne litt for å få en god en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå