AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Del Skrevet 18. juni 2011 sliter med vond lukt i vaskemaskinen. selv om jeg bruker både vakepulver å skyllemiddel, er den vonde lukta der. å føler ikke at en merker lukta av skyllemiddelet etter vasket. hva skal en gjør for få unna lukt? vet det har stått før, men fant ikke tråden desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 Prøv å åpne den luka som er helt i bunn av maskinen. Da renner det endel vann ut, og dette kan fort bli litt "forurenset" Se til at slangen som pumper vann ut og inn er rett, altså at vannet kan flyte lett. Sjekk trommelen om det kan være noe skitt der Evt bytt vaskemaskin om den er gammel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ranunkel Skrevet 18. juni 2011 #3 Del Skrevet 18. juni 2011 Hvis du ikke har vasket på 90 grader på en stund, kan du prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #4 Del Skrevet 19. juni 2011 men har hørt noe om at d kalker seg? å noe med eddik? skal den da gå alene med eddik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettvenninnen Skrevet 19. juni 2011 #5 Del Skrevet 19. juni 2011 Prøv de andre rådene her inne + kjør et kortprogram med maskinen der du har i edikk. Lover deg at det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 19. juni 2011 #6 Del Skrevet 19. juni 2011 Et godt tips kan være å kjøre 60-vasker på 70 grader. Da kommer sannsynligvis ikke lukta tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. juni 2011 #7 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Var plaget av dette en stund jeg også, og det hjalp ikke å vaske på kokvask heller, lukten kom tilbake. Kjerringråd har jeg ikke prøvd, men de kan muligens ha en effekt? Det som helt sikkert hjalp, var dette produktet for denne typen problemer: http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=7479:29303::1:7643:1:::0:0 Selges der en kjøper vaskemiddel. Endret 19. juni 2011 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #8 Del Skrevet 19. juni 2011 Prøv de andre rådene her inne + kjør et kortprogram med maskinen der du har i edikk. Lover deg at det fungerer Sitronsaft er også fint å bruke - og lukter litt bedre enn eddik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emo Fisk Skrevet 19. juni 2011 #9 Del Skrevet 19. juni 2011 Du må først vaske silikonringen ved åpningen og rundt der godt. Så finnes det maskinrens som du får kjøpt på vanlig matbutikk. Den ligger sammen med vanlig maskinpulver. Den skal du ha i maskinen og kjøre den. Står bakpå hvordan du gjør det. Fungerer helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 19. juni 2011 #10 Del Skrevet 19. juni 2011 I heftet vi fikk til vår vaskemaskin stod det (såvidt jeg husker) at man bør alltid ha luka igjen for å forhindre lukt. Tror den skulle være igjen i alle fall, og ikke åpen. Det kan du jo sjekke opp med butikken du kjøpte den i. Men det kan ha litt å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Duchess Skrevet 19. juni 2011 #11 Del Skrevet 19. juni 2011 Var plaget av dette en stund jeg også, og det hjalp ikke å vaske på kokvask heller, lukten kom tilbake. Kjerringråd har jeg ikke prøvd, men de kan muligens ha en effekt? Det som helt sikkert hjalp, var dette produktet for denne typen problemer: http://www.lilleborg.no/eway/default.aspx?pid=232&trg=MainPage_6464&MainPage_6464=7479:29303::1:7643:1:::0:0 Selges der en kjøper vaskemiddel. Anbefales Denne har jeg nettopp kjøpt og kjørt igjennom maskina. Man måtte ta ut såpeskuffen og der under var det mye dritt assa (æsj) og vaske silikonringen. Åpnet også den luken nederst og fyttikatta.. der kom det ut masse rart og luktet forferdelig. Nå har jeg luktfri vask og gullende ren maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 19. juni 2011 #12 Del Skrevet 19. juni 2011 Kjøp OMO maskinrens i butikken og følg bruksanvisnigen. En pakke inneholder 3 pakker så du har til flere ganger. Fungerer kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 19. juni 2011 #13 Del Skrevet 19. juni 2011 Såpeskuffen er en kilde til vondlukt hos meg, i alle fall. I alle fall hvis jeg har brukt OMO Color i lange tider. Det bygges opp rester av både skyllemiddel og vaskemidler i denne dele av maskinen, og disse danner nok grobunn for litt av hvert av biologisk mangfold Ta ut skuffen og rengør skikkelig alle kriker og kroker. Jeg har god erfaring med eddik og kokvask, selv om Lilleborg (som gjerne vil selge spesialmidler for alt) mener at en skal bruke noe annet. Plaier å helle en dæsj eddik i vaskemiddelkammeret, og et håndkle i vaskemaskinen, for deretter å vaske en 90-gradersvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. juni 2011 #14 Del Skrevet 19. juni 2011 Hvis en vedlikeholder ofte, blir det ingenting som lager lukt. Vi får bestrebe oss på å bli de beste husmødre fra nå av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #15 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg prøvde ALT av kjerringråd som er nevnt i tråden her + hundre andre, lukta kom tilbake etter en stund. Så slutta jeg å lukke døra, og ingen lukt utviklet seg i det hele tatt. Hadde jeg bare prøvd DÈT i utgangspunktet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirrmurr Skrevet 19. juni 2011 #16 Del Skrevet 19. juni 2011 Med ujevne mellomrom så gjør jeg følgende: Tømmer lofilter (URK! ) og vasker det i varmt klorvann, og vasker med en klut rundt på "veggene" der filteret sitter. Tar ut såpeskuffen og vasker den + "veggene" i varmt klorvann. Vasker gummiringen i luken (har frontmatet maskin). Denne ringen er slik at den liksom har et "hulrom" i midten. Vasker godt inni den med ... Jepp! Varmt klorvann. Til slutt, når jeg har vasket alt sånnt så lar jeg maskinen gå en runde på 90 grader med litt klor i stedet for vaskepulver. Når jeg har gjort dette så er det en svak klorlukt av maskinen. Så da kjører jeg maskin enten med håndklær eler sengetøy som vanlig. (På 90 grader med vaskepulver og tøymykner) Resultat: Ingen stink i vaskemaskinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 20. juni 2011 #17 Del Skrevet 20. juni 2011 Maskinrens som man kjøper i vanlig butikk fungerer utmerket. Og å la døren stå åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå