Gå til innhold

filmer - london etc på 1800-tallet

Anbefalte innlegg

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Hei,

Jeg er veldig glad i filmer som omhandler gamle,skitne london,paris etc... med drap,skitt og rotter og sånn:) a la jack the ripper, oliver twist.. tenkte nå å kjøpe noen på dvd,men kommer ikke på noen titler. Kan dere hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har såvidt begynt på første episode av The Crimson Petal and the White, jeg kan ikke si noe om hvor bra den er enda, men handlingen i første episode er iallefall satt i et skittent London, og handler om prostituerte.

Skrevet

Filmene som er basert på bøkene til Sarah Waters er fra den tida i England.

Tipping the Velvet, Fingersmith, Affinity og The Night Watch. Little Stanger har jeg ikke lest/sett, så den vet jeg ikke.

Skrevet

From Hell. Film om Jack the Ripper med Johnny Depp. Jeg syns bare den var midt på treet, men den faller innenfor kategorien du etterlyser! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sweeney Todd

Dr.Jekyll and Mr.Hyde

The Phantom Of The Opera (Paris)

:)

Endret av mirrepirre
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet (endret)

Jeg har såvidt begynt på første episode av The Crimson Petal and the White, jeg kan ikke si noe om hvor bra den er enda, men handlingen i første episode er iallefall satt i et skittent London, og handler om prostituerte.

Perfekt! :lur: Jeg har lest boka og den var "right up my alley"...

Endret av Ashley_Johanna
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Filmene som er basert på bøkene til Sarah Waters er fra den tida i England.

Tipping the Velvet, Fingersmith, Affinity og The Night Watch. Little Stanger har jeg ikke lest/sett, så den vet jeg ikke.

De har jeg ikke hørt om, må sjekkes ut! Takk!

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

From Hell. Film om Jack the Ripper med Johnny Depp. Jeg syns bare den var midt på treet, men den faller innenfor kategorien du etterlyser! :)

Ja, den så jeg for mange år siden men husket ikke tittelen! Om handlingen er bra eller ikke, pytt pytt så lenge "kulissene" ser autentiske ut....

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Sweeney Todd

Dr.Jekyll and Mr.Hyde

The Phantom Of The Opera (Paris)

:)

Takk! Sweeney Todd hadde vært perfekt hadde det ikke vært for all syngingen...:/

Skrevet

Har du sett Sherlock Holmes (2008)? Jeg synes den var ganske morsom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...