Gå til innhold

Paint Shop Pro. Grunnleggende kurs/oversikt på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om et lite kurs for ferskinger på nettet i Paint Shop Pro?

Jeg har så lyst til å lære meg litt, men blir bare irritert fordi jeg ikke vet hva som er hva og hvordan det brukes! :evil:

Jeg har søkt på nettet og finner bare sånne tutorials. Jeg har ikke oversikt over verktøyene og de forskjellige funksjonene, så jeg får egentlig ikke så mye utbytte av det.

Ellers er jeg ute etter erfaringer mht. dette programmet. Gjerne sammenlignet med Photoshop og andre grafikkprogrammer.

Er det verd å kjøpe?

Skal i utgangspunktet brukes til å lage grafikk til hjemmeside (knapper, tegninger, bannere, logoer osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert! Takk for hjelpen!

Vil fortsatt ha meninger om PSP altså..

Skrevet

Å ja. Det glemte jeg. Hmm, bruker bare PSP - sammen med Animation Shop - til å små endringer av allerede ferdiglaga animasjoner, pluss at jeg har laga en del blinkies i programmet. Kan egentlig ikke sammenligne PSP og Photoshop fordi jeg har brukt programmene til ulike ting. Fotoarbeid i PS og det jeg nevnte over i PSP.

Jeg tror jeg ville forsøkt å få tak i programmet på andre måter enn å kjøpe det. I hvert fall hvis det er et dyrt program.

Skrevet

Jeg har lastet ned en sånn 60-dagers prøveversjon av PSP 8.

Tenkte at jeg skulle teste det litt før jeg evt. kjøpte eller skaffet meg programmet på en eller annen måte.

Skrevet

60 dager er ganske raust. Da rekker du å bli kjent med programmet.

Skrevet

Jepp.. hvis jeg klarer å sette meg inn i ting, så skal det nok gå bra.

Blir bare så irritert når jeg sitter her og klikker på tilfeldige knapper uten å få til noe som jeg vil! :evil:

Men jeg skal pugge litt på siden du linket til, jeg.

Kanskje det går et lys opp for meg! :blunke:

Skrevet

Inga årsak :D

Fann ei side til eg, som ser bra ut: PSP Tutorials (og Dreamweaver, Photoshop, Flash, Javascript, ... - ser ut som bra sider :D)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen.

Jeg har litt å pusle med fremover skjønner jeg... :ler:

Skrevet

Javisst - og tenk så spennande julekort/-brev du kan laga i år då ;)

(Hmmm - må byrja å tenka på motivet for i år sjølv...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...