AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Ja, når skal egentlig notsien eller hva den nå heter stå i avisen? Samme dag som bryllupet? dagen i forveien? uken i forveien? En annen tid? Setter man inn både "vi gifter oss" og "vi har giftet oss", eller kun en av de? står det feks: "Kari Hansen og Per Olsen gifter seg i Vik kirke med påfølgene fest på samfunnshuset Lørdag 18 juni klokken 13" Eller mer: "Kari Hansen og Per Olsen gifter seg i Vik kirke 18 juni"?
Gjest Fable Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 "Navn på par gifter oss klokkeslett og dato til kirke." Tenker jeg, siden kirke vielser er offentlige, så de som vil kan stikke innom. Om man skriver "med påfølgende fest ved blabla" så tenker jeg at alle som vil er invitert. Har man Vi gifter oss notis blir det bare rart om man også har "Vi giftet oss". Blir liksom litt mye. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Lest om mange som har blitt ranet pga slike notiser, så jeg hadde vært litt forsiktig. Kjipt å komme hjem til tomt hus fordi tyver leser i avisen at man skal være borte.
Veronica W Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Blir det feil å sette inn notis i avisen dersom man skal ha vielsen et stykke unna, med kun inviterte gjester? Er et notis i avisen det samme som: Kom de som vil... (?)
Gjest Spinell Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 (endret) Har aldri hørt at folk har tolket det som en åpen invitasjon om brudeparet skriver "dagen feires på .... festlokale". På den annen side anser jeg ikke den informasjonen som veldig sentral, og har tenkt at det står slik fordi uinviterte skal vite hvor de kan sende gaver. Til deg som spurte om notis dersom en gifter seg et stykke unna, så har jeg sett ganske mange notiser av typen "Vi gifter oss på den norske ambassaden i Roma 18.06.2011. Kari Olsen og Per Hansen" Når en gifter seg et annet sted enn hjemstedet står det sjelden hvor selskapet skal holdes. Er enig med Fable i at en enten setter inn notis før bryllupet eller etterpå. Ikke begge deler. Endret 20. juni 2011 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Vi satte inn en slik annonse to dager før bryllupet. Hadde ingen annonse etter bryllupet, ikke engang bilde (til min svigerfarmors store ergrelse, tror fremdeles hun ser etter dette snart tre år etter bryllupet )
lilleGrethe Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Vi hadde ingen notis før dagen, men fotografen satte inn bilde i lokalavisen (selvfølgelig bilde vi hadde valgt), med navn og dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå