Gå til innhold

tidsskjema

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har starta ein tråd om emnet inne på 2004-dagboka, men grunna lite respons prøver eg på nytt her inne :)

Korleis ser tidsskjemaet dykkar ut for bryllaupsdagen? Vi har ikkje lenger noko tidsskjema fordi vi likevel ikkje kunne ha vigselen kl 1400 slik vi hadde tenkt. Så no har vi velet mellom kl 1300 og kl 1600. Kva ville de velge av dei to alternativa? Kor lang tid reknar de hjå fotografen?

Kva synast de om dette forslaget:

Kyrkja 1300-1400

fotograf 1400-16.30

middag 1700-2000

kaker 21.30

0200 God natt :sjarmor:

Men kva med de som har vigselen seint, kva legg de opp til? Eg fryktar at ved å ha vigselen så tidleg som kl 1300 så vert dagen veldig lang for gjestane (og oss, men det er ikkje så farleg).

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var ett bra oppsett jeg! de fleste gjestene er klar over at ett bryllup ikke er over på noen timer, desuten får de jo en pause mellom kirke og mat.

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl 13. Sånn som det ser ut nå blir dagen slik:

13.00 vielse

14.30 fotograf

16.00 middag (dvs selve middagen starter vel neppe før 16.30 tidligst)

20.00 kaffegjester kommer (litt usikker på dette tidspunktet)

I og med at mange av mine søskenbarn bare skal komme til kaffen (siden vi er altfor mange til å ha alle til midddag) så ønsker vi å ha det hele litt tidlig så de får med seg mest mulig av kvelden. Jeg ser for meg at uansett når vielsen hadde startet så ville jeg vært sliten rundt midnatt uansett. Det er en lang dag med mange inntrykk - og kommer neppe til å sove lenge den dagen... Dermed ønsker vi å starte tidlig så vi får mest mulig tid med gjestene.

Skrevet

Frisør kl 0900

vielse kl 13

fotograf14-15-1530

Middag kl 17

Kaffe gjester kl 20

Party resten av kvelden :D

Skrevet

Her er vår plan inntil videre:

Vielse kl 16.00

Fotograf kl 17.00

Mottagelse kl 17.15

Middag kl 18.30- 22.00

Kaffe/kaker kl. 23.00

Raketter kl. 24.00

Party kl. 24.00 - 03.00

03.30 GOD NATT :kysse:

Skrevet

14.45 - 15.30 ELLER 15.30-16.15: Vielse

Privat fotografering med familie og venner mens hår og kjole ser bra ut

17.00-18.30: Fotograf fotografering

19.00-23.00: Middag - kan i alle fall ikke vare lengre.

Kake og kaffe

Dans og fest til vi er trøtte?

Noen som har tips til underholdning mens vi fotograferes?

Skrevet

Det høres ut som et bra oppsett. Slutt heller tidligere på natta- det blir uansett en lang nok dag.

Problemet er at det blir skrekkelig lang tid mellom vielse og middag og da blir gjestene sultne. Vi hadde faktisk smurt opp noen smørbrød -helt enkelt, som gjestene fikk spise mellom vielse og middag mens vi tok bilder. Det var kjempegodt mottatt og vi har fått så mange positive tilbakemeldinger på det. ANBEFALES STERKT!!!! Det trenger ikke å gjøres så vanskelig. Få oppskjært loff fra bakeriet og smør på smør og ost og smør og skinke på noen . Pynt med litt agurk og paprika, og vips.... :D

Skrevet

Vielse klokka 13

Mottagelse m velkomstdrink og fingermat klokka 15

Brudeparet til fotografering 14- 15. 45

Brudeparet ankommer kl 16

Middag kl 16.30

Polonese kl 20

Kaffe rundt klokka 21.30

Skrevet

De fleste fotografer vil helst ha et par timer på fotograferingen. Og du trenger ikke regne mer enn 1/2 time på selve vielsen (+ litt tid til å kysse på trappa etterpå! :D )

Men min erfaring er at det kan bli fryktelig lenge å vente mellom vielsen og middagen, spesielt hvis man ikke kjenner så mange eller er veldig sulten... Så fingermat e.l. er nesten et must, evt. kan toastmastere eller andre dra i gang noe, spørs jo litt på antall gjester/lokale, osv. Men folk flest er jo i veldig godt humør/positivt innstilt den dagen, så gjestene får nok tida til å gå uansett! :D

Vi tok fotograf-fotgraferingen mellom frisøren og vielsen, og en privat, litt mer uformell, fotografering mellom vielsen og middagen (ca. 1 time) mens gjestene fikk velkomstdrink - det funka veldig bra!

Skrevet

Jeg har en tidsplan, men den er så detaljert at jeg ikke kan legge den ut her. De som evt. vil ha den (Excelformat), får sende meg en pm med sin mailadresse.

Skrevet

Green: synes tidsplanen din ser fornuftig ut.

Dagen vår ser foreløpig slik ut:

Vielse kl 14

Fotografering kl 15- ca.16

Snacks og drikke til gjestene kl 15-17

Middag kl 17

Skrevet

Her er kjøreplanen vi hadde på dagen vår:

08.15 - Bruden til frisør

10.30 - Brudebuketten leveres

11.00 - Brudens mor kommer til frisøren

11.30 - Vielse

12.00 - Vielsen over

12.30/13.00 - Fotograf

14.30 - Gjestene kommer, velkomstdrink

15.00 - Middag

19.00 - Middag over

19.15 - Kaffe, likør og Bailey’s serveres

19.30 - Kaffegjestene kommer, velkomstdrink

20.00 - Kaffe og kaker + Baren åpner

21.30 - ”Bryllupsvals”

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...