Gjest Seniorita Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Jeg har vært på jakt etter den perfekte foundation en god stund, men aldri funnet den rette! Så da lurer jeg på hvilken foundation du bruker og hvorfor?
Honesty Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Jeg blir fort lei, og veksler mellom mange: Løs form: Glominerals Bare Minerals Alima Presset: Jane Iredale Flytende: Kanebo Sensai Liquid Dior Nude Nars Sheer Glow Lancome Teint Miracle MAC Face&Body Hourglass Veil Jeg har tørr og sensitiv hud, og den optimale foundationen har jeg ikke funnet. Fargemessig er Dior og Kanebo best, konsistensmessig er Nars best. Lancome har også nydelig finish. F&B har bra farge, men minimal dekkevne, og er seig slik at den må settes med pudder. Mineralfoundation bruker jeg når jeg vil ha bedre holdbarhet.
LadyStarlight Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Tikei. Dette er første merke innen mineralfoundation jeg har prøvd og er ganske fornøyd. Jeg har fet hud, og ved å bruke denne skal det mer til for at jeg blir blank. 1
Suzy Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Cosmo Beauty Moist foundation - utrolig bra, ser helt naturlig ut og dekker akkurat passe. Dessuten gir den masse fukt.
Lykkelitenen Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Nå har jeg funnet min favoritt i Make Up For Ever sin HD foundation (min omtale). Det er en flytende foundation som gir god dekkevne som man kan bygge opp uten at den blir kakete eller maskeaktig. God holdbarhet har den også. Når jeg bruker mineralpudder går det i Everyday minerals. Jeg er veldig fornøyd med denne og reagerer heldigvis ikke på den nye formulaen deres, så den har jeg heller ingen problemer med å anbefale videre
ara Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 MAXFACTOR XPERIENCE, weightless Foundation. Er veldig fornøyd med den. Den er lett og luftig og du merker ikke at du har den på.. I tilegg har den solfaktor 10 hvis man en dag skal være litt ekstra pyntet i sola. Og det er jo også positivt 1
Sunniva81 Skrevet 18. juni 2011 #8 Skrevet 18. juni 2011 Bruker foundation fra Tikei og Everyday Minerals.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 Bruker everyday minerals og Bourjois healthy mix. Har innimellom tørr hud og da går jeg for flytende foundation som Bourjois og har jeg vanlig fin hud så blir det everyday minerals:)
laperla Skrevet 18. juni 2011 #10 Skrevet 18. juni 2011 GloPressed base fra GloMinerals i Natural medium, og Estee Lauder´s farga dagkrem Daywear plus.
Gjest Daenerys Skrevet 18. juni 2011 #11 Skrevet 18. juni 2011 Tikei, gjør huden ganske matt og min sensitive hud tåler den
Gjest Seniorita Skrevet 19. juni 2011 #12 Skrevet 19. juni 2011 Takk for svar. Her var det mye som jeg må teste ut!! Selv bruker jeg Parure extreme 02. Den er bra, men kunne ha vært bedre... Jeg har veldig tørr og sensitiv hud, så foundationen må helst være fuktig. Problemet med fuktige foundation er at di er så kjukke. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg er mer ute etter en flytende (ikke altfor flytende) foundation som man ikke merker at man har på seg, og som ingen andre ser at man bruker. Den må også dekke!! Håper det kommer fler innlegg.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #13 Skrevet 19. juni 2011 Hissyfit, fordi den inneholder høy solbeskyttelse, gjør at huden min blir glattere og babymyk. Dufter utrolig godt! Er en mineral foundation
Suzy Skrevet 19. juni 2011 #14 Skrevet 19. juni 2011 Takk for svar. Her var det mye som jeg må teste ut!! Selv bruker jeg Parure extreme 02. Den er bra, men kunne ha vært bedre... Jeg har veldig tørr og sensitiv hud, så foundationen må helst være fuktig. Problemet med fuktige foundation er at di er så kjukke. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg er mer ute etter en flytende (ikke altfor flytende) foundation som man ikke merker at man har på seg, og som ingen andre ser at man bruker. Den må også dekke!! Håper det kommer fler innlegg. Da gjentar jeg min anbefling - Cosmo Beauty Moist foundation - masse fukt, veldig god dekk, synes ikke og er ekstremt drøy i bruk!
Gjest "gjest" Skrevet 22. juni 2011 #15 Skrevet 22. juni 2011 Bobbie Brown, Nars og Bed head Cosmetics.
Lovesound Skrevet 23. juni 2011 #16 Skrevet 23. juni 2011 Everyday Minerals (Semi-Matte) til hverdags, MAC Studio Fix Fluid til fest, samlinger, dater, div eventer, og dager jeg heller føler for å bruke den. Prøver også å holde i hvert fall én (helst flere!) foundationfrie dager i uka. Men det er i alle fall de jeg føler passer best til min fuktfattige kombinerte hud
Cookiemonster Skrevet 23. juni 2011 #17 Skrevet 23. juni 2011 denne er kjempegod: http://no.strawberrynet.com/makeup/chanel/mat-lumiere-long-lasting-soft-matte/105953/#DETAIL
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #18 Skrevet 23. juni 2011 Da gjentar jeg min anbefling - Cosmo Beauty Moist foundation - masse fukt, veldig god dekk, synes ikke og er ekstremt drøy i bruk! Hvor kjøper du denne? Finnes den på nett?
FrøkenJosefine Skrevet 23. juni 2011 #19 Skrevet 23. juni 2011 Bruker : Sensai Kanebo Fluid Finish Og Bare minerals, men den hater jeg egentlig for den klør så sinnsykt, men gir en veldig fin finish da! Lurer på om jeg skal invistere i en ny mineraltype men er liksom litt i villrede og synes det er for dyrt å prøve seg frem.. Og her inne bruker folk så mye rart! hehe
Suzy Skrevet 24. juni 2011 #20 Skrevet 24. juni 2011 Hvor kjøper du denne? Finnes den på nett? Jeg kjøper den i salongen, men du finner mer info her: http://www.cosmobeauty.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå