Gå til innhold

Hvilken Foundation bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest Seniorita
Skrevet

Jeg har vært på jakt etter den perfekte foundation en god stund, men aldri funnet den rette!

Så da lurer jeg på hvilken foundation du bruker og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir fort lei, og veksler mellom mange:

Løs form:

Glominerals

Bare Minerals

Alima

Presset:

Jane Iredale

Flytende:

Kanebo Sensai Liquid

Dior Nude

Nars Sheer Glow

Lancome Teint Miracle

MAC Face&Body

Hourglass Veil

Jeg har tørr og sensitiv hud, og den optimale foundationen har jeg ikke funnet. Fargemessig er Dior og Kanebo best, konsistensmessig er Nars best. Lancome har også nydelig finish. F&B har bra farge, men minimal dekkevne, og er seig slik at den må settes med pudder. Mineralfoundation bruker jeg når jeg vil ha bedre holdbarhet.

Skrevet

Tikei. Dette er første merke innen mineralfoundation jeg har prøvd og er ganske fornøyd. Jeg har fet hud, og ved å bruke denne skal det mer til for at jeg blir blank.

• Liker 1
Skrevet

Cosmo Beauty Moist foundation - utrolig bra, ser helt naturlig ut og dekker akkurat passe. Dessuten gir den masse fukt.

Skrevet

Nå har jeg funnet min favoritt i Make Up For Ever sin HD foundation (min omtale). Det er en flytende foundation som gir god dekkevne som man kan bygge opp uten at den blir kakete eller maskeaktig. God holdbarhet har den også.

Når jeg bruker mineralpudder går det i Everyday minerals. Jeg er veldig fornøyd med denne og reagerer heldigvis ikke på den nye formulaen deres, så den har jeg heller ingen problemer med å anbefale videre :)

Skrevet

Mineralfoundation fra Jane Iredale :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

MAXFACTOR XPERIENCE, weightless Foundation. Er veldig fornøyd med den. Den er lett og luftig og du merker ikke at du har den på..

I tilegg har den solfaktor 10 hvis man en dag skal være litt ekstra pyntet i sola. Og det er jo også positivt :)

• Liker 1
Skrevet

Bruker foundation fra Tikei og Everyday Minerals.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Bruker everyday minerals og Bourjois healthy mix.

Har innimellom tørr hud og da går jeg for flytende foundation som Bourjois og har jeg vanlig fin hud så blir det everyday minerals:)

Skrevet

GloPressed base fra GloMinerals i Natural medium, og Estee Lauder´s farga dagkrem Daywear plus.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tikei, gjør huden ganske matt og min sensitive hud tåler den :)

Gjest Seniorita
Skrevet

Takk for svar. :klem:

Her var det mye som jeg må teste ut!!

Selv bruker jeg Parure extreme 02. Den er bra, men kunne ha vært bedre...

Jeg har veldig tørr og sensitiv hud, så foundationen må helst være fuktig.

Problemet med fuktige foundation er at di er så kjukke. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg er mer ute etter en flytende (ikke altfor flytende) foundation som man ikke merker at man har på seg, og som ingen andre ser at man bruker. Den må også dekke!! :opplyser:

Håper det kommer fler innlegg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hissyfit, fordi den inneholder høy solbeskyttelse, gjør at huden min blir glattere og babymyk. Dufter utrolig godt! Er en mineral foundation :)

Skrevet

Takk for svar. :klem:

Her var det mye som jeg må teste ut!!

Selv bruker jeg Parure extreme 02. Den er bra, men kunne ha vært bedre...

Jeg har veldig tørr og sensitiv hud, så foundationen må helst være fuktig.

Problemet med fuktige foundation er at di er så kjukke. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg er mer ute etter en flytende (ikke altfor flytende) foundation som man ikke merker at man har på seg, og som ingen andre ser at man bruker. Den må også dekke!! :opplyser:

Håper det kommer fler innlegg. :)

Da gjentar jeg min anbefling - Cosmo Beauty Moist foundation - masse fukt, veldig god dekk, synes ikke og er ekstremt drøy i bruk!

Gjest "gjest"
Skrevet

Bobbie Brown, Nars og Bed head Cosmetics.

Skrevet

Everyday Minerals (Semi-Matte) til hverdags,

MAC Studio Fix Fluid til fest, samlinger, dater, div eventer, og dager jeg heller føler for å bruke den.

Prøver også å holde i hvert fall én (helst flere!) foundationfrie dager i uka. Men det er i alle fall de jeg føler passer best til min fuktfattige kombinerte hud :)

AnonymBruker
Skrevet

Da gjentar jeg min anbefling - Cosmo Beauty Moist foundation - masse fukt, veldig god dekk, synes ikke og er ekstremt drøy i bruk!

Hvor kjøper du denne? Finnes den på nett?

Skrevet

Bruker :

Sensai Kanebo Fluid Finish

Og

Bare minerals, men den hater jeg egentlig for den klør så sinnsykt, men gir en veldig fin finish da! Lurer på om jeg skal invistere i en ny mineraltype men er liksom litt i villrede og synes det er for dyrt å prøve seg frem.. Og her inne bruker folk så mye rart! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...