Gå til innhold

Velkomstdrink

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter litt med å bestemme oss for hvilken musserende vin vi skal ha som velkomstdrink i bryllupet vårt. Hva serverte dere? Vi har planer om å handle mesteparten i Sverige.

Kom også gjerne med tips til god og lett fingermat å servere til. Frukt f.eks.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Ang fingermat ville jeg valgt det som er lett og spise, som melon, druer, jordbær og kansje bringebær, alt annet blir ikke spist i en sånn setting, annanas også kansje. Musserende vin ville jeg valgt en moscato`D asti fra piemonte italia. Moscato druen er søt og god og passer ypperlig som velkomstdrink. Nå er ikke jeg noe champagne menneske, men skal dere ha champagne bør dere velge Don Peringo, det er visstnok den som er best, etter noen bryllup som servitør, har vi altid brukt den, og for de som ikke vil legge SÅ mye penger i det, kan man også bruke pomery. Men husk også ha alkoholfritt alternativ, og husk ikke stor farge forskjell, det ser uproffesjonelt ut, bruker dere en hvit vin, bruk eks: Champagne brus, eplemost eller gå for Ringi, får kjøpt den på ski storsenter, på en liten shappe etasjen over babyshop. Lykke til;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha droppet Moscato d'Asti, rett og slett fordi den er altfor søt i forkant av et måltid og jeg foretrekker noe tørrere. Dom Perignon (som jeg regner med Solstråla mener) er streit nok, men grunnen til at "alle" velger det er jo at det stort sett er det eneste champagnenavnet de kjenner, og du trenger ikke legge så mye penger i det. Husk at champagne primært er en geografisk betegnelse, du finner masse god musserende som er laget på samme måte og kommer fra andre områder, og de er også mye billigere. Gå på polet og spør hva de foreslår, og så kan dere kjøpe det dere liker i Sverige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg forstår at Fotballfrue brukte Blue Nun, men ikke fall for fristelsen til å tro at det er noe kvalitetsstempel. Det er en skvipvin og dama har ikke peiling.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor de serverte Europris sin cider (eple og pære). Den er faktisk kjempegod

AnonymBruker
Skrevet

Trenger man ikke legge mye penger i Dom Perignon? På polet sine sider koster den billigste 999kr.

Jeg lurer på hva man regner som dyrt da?

AnonymBruker
Skrevet

Trenger man ikke legge mye penger i Dom Perignon? På polet sine sider koster den billigste 999kr.

Jeg lurer på hva man regner som dyrt da?

Du leste innlegget for fort, tror jeg. Jeg sa at de fleste velger Dom Perignon fordi de ikke kjenner andre merker, og man trenger ikke legge så mye penger i musserende vin som man må betale for Dom Perignon (som er sykt overpriset). Jeg skrev ikke "og at du ikke trenger legge så mye penger i det", og dessuten tipser jeg jo om at man kan få mye billigere og like god vin, så det er vel tydelig at jeg ikke mente at Dom Perignon var en billig vin :)

Skrevet

vi skal ha denne fra Systembolaget.

Italiensk musserende og tørr. Koster 69 svenske, som blir ca 60 norske.. (litt etter kursen)

Til alkohofritt har vi eplemost fra lokalt presseri. koster litt, men utrolig godt!

Skrevet

Vi skal enkelt og greit ha Martini Asti til velkomstdrink. De fleste synes denne er god. Lurer på hvilket alkoholfritt alternativ vi skal ha?

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal enkelt og greit ha Martini Asti til velkomstdrink. De fleste synes denne er god. Lurer på hvilket alkoholfritt alternativ vi skal ha?

Hvem er de fleste? Gjestene? Bridezillaene? Hvermannsen?

Et hvert menneske med litt mer enn null peiling på mat og drikke ville avbefalt denne. Den er grusomt søt, og passer stort sett ikke til noe annet enn tenåringsjenter som skal lære å drikke vin.

Før et måltid skal en servere noe som skal pirre apetitten, og det gjør ikke et slikt søtstoff. Den er mektig, men blir kleimen i kjeften og får gulp opp i halsen.

Syrlighet og gjerne et sting av btterhet er ypperlige apetittvekkere. På vinmonopolet jobbere et gjeng med folk som har stor kunnskap om dette, spør dem.

• Liker 2
Skrevet

Vi skal ha denne her: Campo Viejo Cava Brut Reserva.

Skrevet

Vi hadde en musserende vin med lav alkoholprosent - tror det var en Asti, det var ikke Martini, men en annen vi ble anbefalt. Det fungerte godt, spesielt siden vi skulle ha jordbær til, så det var viktig å ha en søt musserende. Jeg finner desverre ikke detaljene nå..

Skrevet

Asti er i alle fall bannlyst fra mitt bryllup! Selv om jeg vet at min kjære brudgom aller helst ville hatt denne, så skal det ikke serveres noe klissete, søtt og billig skvip i mitt bryllup! Og da mener jeg ikke billig i konstnadens forstand, asti, nesten uansett merke smaker billig og dårlig smak..... Man kan få så mye i samme prisklasse som smaker sååå mye mer ekslusivt og som man ikke blir kvalm av før maten.....

• Liker 1
Skrevet

Vurderer å bare ha alkoholfri velkomstdrink, hva er meningene rundt det? I tillegg blir det frukt og bær.

Gjest Tirkes
Skrevet

Vi skal mixe drink. :P

En forholdsvis svak longdrink, og hva det stoffet heter som de blander med - vet jeg ikke. Det er brudgommens forlover som blander og styrer, den blir lyselilla! Som er litt tøft, for lilla er blomstene mine, bordkort og dekorasjoner og er et av hovedfargene i bryllupet.

Noen gourmet-apetizer blir det nok neppe, mer en artig kuriositet for fargens del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...