Gjest Gjest nå Skrevet 14. november 2003 #1 Skrevet 14. november 2003 Jeg, som vanligvis ikke er deprimert føler nå at jeg har møtt veggen. I går hadde jeg en forferdelig krangel med min samboer om en bagatell, møtte opp på et jobb intervju hvor vedkommende jeg skulle snakke med ikke dukket opp, ikke har jeg fått noen forklaring på dette heller. Denne helgen skal jeg være helt alene, samboeren er på helgetur. Ikke har vi fått skværet opp og jeg gir egentlig blaffen. Kom meg ikke i dusjen før kl. 1400 idag og ser fremdeles ut som ei "kjærring". Munnvikene henger og tårene triller. Jeg ønsker meg en ordentlig jobb hvor jeg kan få brukt hele meg, ha det så travelt at jeg ikke vet forskjell på natt og dag. Vil ha tilbake det koselige kjæresteforholdet vi en gang hadde. Nå krangler vi om den eller den veggen skal panel og hvem som tar hvilke avgjørelser. Helt banale ting som har vokst oss over hodet. Ikke orker jeg å være festlig sammen med venninner, peis og rødvin lokker ikke. Avisen er ikke hentet og askebegeret er fullt. Fy flate så patetisk jeg er og jeg som liksom skal være voksen!
Gjest Kane Skrevet 14. november 2003 #2 Skrevet 14. november 2003 Patetisk? Hmm - da er vi alle patetiske innimellom.... Å krangle er en viktig del av et levende forhold - det viser at man ikke er likegyldig, men bryr seg.. Jobb vokser ikke på trær for tiden - men jeg er sikker på at det jobbintervjuet ditt kommer.. Det kunne jo være en krise som dukket opp for vedkommende og at h*n ringer deg på Mandag og bed deg så mye om unnskyldning... Alle har sitt å slite med - og den "drømmesituasjonen" du beskriver du ønsker med jobb som krever "alt"... Jeg er der - det er ingen drømm.. Konstant dårlig samvittighet for mann og barn som skulle hatt mer prioritet, hus som alltid ser ut som et nedslagsfelt, aldri kaker elle slike ting i fryseren - masse hurtigmat i uka, fly fra det ene til det andre hele tiden.. Nei, ikke noe å drømme om for meg - jeg drømmer om mere fri, mindre ansvar og mas på jobb, tid til overs osv.. Å ikke komme i dusjen før 14 høres fantastisk ut i mine ører - tenk å "sulle rundt" hele formiddagen da!! Åh, du tror det sikkert ikke men jeg misunner de med mer tid og mindre å gjøre.. Det betyr alikevel ikke at jeg roer ned selv om sjansen er der - neida 120 hele tiden Om det hjelper eller ikke vet jeg ikke.. Men det ordner seg for snille gutter / jenter - lykke til..
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2003 #3 Skrevet 15. november 2003 Ting er vel strengt tatt ikke vanskeligere enn man gjør de selv........? Virker som du har lite kontroll over livet ditt akkurat nå, og det hjelper jo ikke på selvtilliten! Tips - Stell deg hver eneste dag, ellers gjør du ting enda verre. Ta over styringen på livet ditt, så skal du se at ting lysner!
bluebird Skrevet 15. november 2003 #4 Skrevet 15. november 2003 Huff, stakkars deg. :trøste: Men sånn er det bare av og til... Lett å bli frustrert når man ikke har en jobb, og da blir det gjerne krangling av ingenting. Det blir nok bedre igjen. Kos deg i helgen og slapp av, så ordner det seg sikkert med sambo når han kommer hjem. Angående det manglende intervjuet ditt: for noen dustefolk! Bare vær glad for at det ikke ble noe intervju. Hvem vil jobbe hos noen som ikke holder avtaler. Ting ordner seg nok. Krysser fingrene for deg!
Gjest care Skrevet 15. november 2003 #5 Skrevet 15. november 2003 :trøste: Uff stakkar deg. Du trenge sikkert bare litt deppetid. Håper det snart går over
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2003 #7 Skrevet 16. november 2003 Uffda, det høres ut som du har det trist og leit nå, og jeg vet at det ikke er noen god følelse... Det som er så typisk, er jo at når man trenger det ALLER minst, så dukker sånne dumme krangler opp, og man har lett for å si for mye av ting man ikke mener, hisse seg opp over bagateller osv... Jeg er sikker på at denne kranglen ikke stikker så dypt, og at du og samboern din rydder opp i det når han kommer hjem igjen. Han ser sikkert at du er i en vanskelig situasjon, og at du har det vondt. Kanskje føler også han at ting er vanskelig for tiden, og at han har det tungt han også. Da er det ikke så lett å være der for hverandre... Jeg håper at du klarer å koble ut alt som er vondt nå, sånn at du kan prøve å fokusere på det som er bra! Jeg har også til tider følelsen av å ønske meg tilbake til den tiden da alt var bare fryd og gammen mellom sambo og meg - da vi var nyforelska - men jeg tror det er lurt å prøve å gjøre noe fint i forholdet sånn som det er i dag - og ikke lengte tilbake til gamle tider. Jeg håper du føler deg bedre snart, og at ting ordner seg - både jobb og dette med din kjære! Ikke gi opp! K
Gjest Gjest nå Skrevet 17. november 2003 #8 Skrevet 17. november 2003 Tusen hjertelig takk for oppmuntringene, dere er en fin gjeng! Samboeren har nå kommet hjem og vi er venner igjen. Humøret er bedre og i morgen er det ny uke og nye muligheter. Klem til dere alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå