Gå til innhold

Utdrikningslag - når de komme hjem TIDLIG og henter deg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ok skrekk og gru....Jeg skal gifte meg i august måned og jeg går allerede nå og gruer meg.....Altså ikke misforstå meg, jeg gleder meg til happeningen - men gruer meg til hvordan de skal kidnappe meg! Ei venninne av meg har gitt meg hint om at de kommer hjem tidlig om morningen og henter meg. jeg er en veldig perfeksjonist, jeg bruker lang tid på badet om morningen, lang tid til å sminke med og det samme med håret... Jeg liker ikke at noen kommer uanmeldt hjem og jeg liker ikke at noen ser meg uten sminke.. Hva gjør jeg da? Kan jo ikke ligge ferdig sminket og klar tidlig en morgen og vente heller......

hva er det vanlig her? Har dere noen erfaringer, enten selv vært den som ble hentet eller vært med på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er liksom litt av meningen, man skal ikke være forberedt.

Er du veldig manisk eller har angst for å gå uordnet, så vil nok dine venner vite dette, og da vil de nok ta litt hensyn...

Endret av spinnwild
  • Liker 1
Skrevet

I tillegg så må du ikke tro på alt som blir sagt. Jeg løy masse til min kommende mann om hans utdrikningslag, han trodde han skulle på fjellklatring,og at han måtte tas fri fra jobb! :fnise:

Skrevet

Min forlover bor på andre siden av landet så jeg tror jeg kommer til å merke at noe er på gang. Dessuten har jeg en liten baby som jeg kanskje ammer på den tiden, så jeg tror overraskelse passer ekstremt dårlig for min del iallefall.

I ene utdrikkningslaget jeg var på vekte vi bruden om morgenen og hun fikk tid til å stelle seg litt, men var lagt inn spa og sminke på programmet alikevel ganske tidlig så hun led ingen nød :) I det andre visste bruden at det var siden vi måtte reise til Oslo, og hun stod for invitasjonene selv :-P

Skrevet

Her kom det 2 stykk på døren klokken kvart over 9, hadde til 10 til å gjøre meg klar.. Så kommer de tidlig, vil jeg tro at de har lagt inn tid slik at du kan gjøre deg klar :) (Jeg stod opp halv 9, så var oppe da de kom)

Jeg klagde til de som kom å skulle hente meg at de ikke hadde tatt frokost med til meg, endte opp med å spise noe "gammelt" brød som låg på kjøkkenbenken :gjeiper:

Skrevet

Om du virkelig ikke kan vise deg ute blant folk uten at du er striglet, så er jo det en stor del av moroa for de som skal drikke deg ut. Jeg hadde i hvertfall utnyttet det, da jeg syns det blir i overkant hysterisk å ikke kunne gå ut uten at man har stått en time på badet.

• Liker 1
Skrevet

I utdrikningslaget jeg nylig var i, fikk bruden ti minutter på å gjøre seg klar. Hun valgte å bruke disse på å si hadet til sin lille sønn, og rakk dermed ikke å sminke seg. Men vi skulle rett på photoshoot, og hadde med både sminke og fine klær. De har nok tenkt på det! Lykke til, slapp av og kos deg :klemmer:

Skrevet

Stå opp i 7 tiden da vel, de kommer sikkert ikke før i 8-9 tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig ikke kan vise deg ute blant folk uten at du er striglet, så er jo det en stor del av moroa for de som skal drikke deg ut.

Nå vet jo ikke du grunnen til at TS sliter med dette. Det kan være alt fra arr, kviser eller lignende, til ekstremt dårlig selvtillit. Forhåpentligvis har vennene hennes nok sosial intelligens til å ikke ha moro på hennes bekostning om det er noe slikt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jo ikke du grunnen til at TS sliter med dette. Det kan være alt fra arr, kviser eller lignende, til ekstremt dårlig selvtillit. Forhåpentligvis har vennene hennes nok sosial intelligens til å ikke ha moro på hennes bekostning om det er noe slikt...

Det står det ingenting om i innlegget, så da må man nesten anta at hun ikke har den type problemer. Noe av det morsomme med utdrikningslag er å møte nye utfordringer. Om man ikke kan vise seg for sine beste venner uten fullt cover og perfekt hår, så .....

AnonymBruker
Skrevet

Det står det ingenting om i innlegget, så da må man nesten anta at hun ikke har den type problemer. Noe av det morsomme med utdrikningslag er å møte nye utfordringer. Om man ikke kan vise seg for sine beste venner uten fullt cover og perfekt hår, så .....

Hun skriver jo at hun er perfeksjonist og alle eksemplene hennes virker ganske sterkt tvangspregede, for ikke å snakke om at hun allerede har begynt å grue seg. Dette er vanskelig for ts, selv om du ikke ha noe forståelse eller innlevelse for det.

La oss bare håpe at vennene hennes har mer vett i skallen.

TS: Kan du si til venninnen din som har lekket denne informasjonen hvor mye det plager deg? Ingenting er skrevet i sten enda :)

• Liker 3
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg sitter litt i samme situasjon som TS, men ikke helt. Jeg skal drikkes ut snart og aner ting er i gjerde, og frykter hva som skjer. Jeg er ikke typen til å like å bli gjort narr av eller dummet ut ute blant folk. Jeg har aldri vært typen til å drikke mye og synes ikke "Jeg skal gifte meg" er en god unnskyldning for å spørre mannen til en tilfeldig forbipasserende om kan vil kjenne på musa mi, med en lekemus festet i et strømebånd under skjørtet. Jeg synes ikke det er morsomt. Og jeg klarer ikke slippe "oppdragelsen" bare fordi jeg får "lov" og det er unntakstilstand.

Ting som spa, fotoshoot med venninnene, eller min kusine som ble drukket ut i et ballbasseng som var innleid fordi hun alltid sa "Skulle ønske jeg var liten" når hun så et ballbasseng, har vært koselige ting der brudens venninner tydelig har tatt høyde for brudens ønsker og latt henne ha en trivelig dag heller enn å gå inn for å være jævlig med henne. Det er ofte en ond sirkel. Noen hadde en fæl og pinlig opplevelse og "tar" igjen når de er forlovere, selv om bruden i det nye utdrikningslaget er uskyldig.

Håper både mine venninner og TS sine venninner er milde mot oss og kjenner oss så godt som vi håper. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Det er vel den beste venninnen deres som er ansvarlig for utdrikningslaget? Ergo kjenner hun deg og vet hva du liker, hva du trenger og hva som er ubehagelig for deg. En god venn vil vel aldri planlegge et utdrikningslag som er plagsomt for bruden?! Og hvis så skulle skje, så har man faktisk fri vilje, også i sitt eget utdrikningslag. Man trenger ikke gå på akkord med seg selv selv om det er utdrikningslaget sitt, tvert i mot.

Og er du i tvil - si fra til forloveren at "du vet at jeg nekter å gå ut av huset uten sminke/hår i ca en halvtime". Så er hun forberedt og du kan stelle håret ditt som du vil.

Skrevet

i fjor var jeg i utrikningslag til begevenninnen min. vi møtte hverandre kl 9 så gikk vi ibutikken å handlet frokost til alle.. bruden fungerer ikke uten mat om morgenen :) Gikk så hjem å vekket henne.. utrolig morsom.. men hun hadde hattt en liten anelse om at vi kom, bare ikke når! Hun fikk tid til å spise og dusje.. men hun ble nervøs og spent så hun klarte bare spise to tygg av maten hehe. Hun hadde fått beskjed om at i en hel mnd før måtte ha en bag klar med masse forskjellige (stygge, trenings bukse eller lignende, sexy, badetøy og fin klær og onepicen ) Hun måtte da ta på seg noen litt stygt og sexy først. Deretter gikk dagen slag i slag.. foto shoot i byn, alle til fotografen her kom fin klærere inn, teease dansing, litt lunsj kjøpte vi bare på butikken i farten..var i studio å spilte inn noen sanger med dvd, dro så til slutt på hytten til kusinen, der vi spiste masse god mat og drikke. Vi alle hadde spleiset på og laget. Festen forsatte heele natten.. 10 stok overnattet 10 stk dro hjem. Hadde en pakkelek der hun måtte gjettte hvem som hadde kjøpt hva.. noe som kunne være minner fra hva vi hadde gjørt sammen med henne elller noe som var typik for den personen. Festen forsatte heele natten.. 10 stok overnattet 10 stk dro hjem. Hun sa at hun hade en heelt fantastisk dag!

Skrevet

Om du virkelig ikke kan vise deg ute blant folk uten at du er striglet, så er jo det en stor del av moroa for de som skal drikke deg ut. Jeg hadde i hvertfall utnyttet det, da jeg syns det blir i overkant hysterisk å ikke kunne gå ut uten at man har stått en time på badet.

Det synes du ja... Om man faktisk sliter med angst eller andre ting, så er det ikke noe morsomt. Jeg er blant dem som ikke greier å gå ut om jeg ikke føler meg velstelt, og det har jeg mine grunner til, som ikke har noe som helst med å gjøre at jeg er jålete eller i overkangt hysterisk.. Grøss, du høres ut som min første forlover, som var fast bestemt på offentlig utdritningslag selv om jeg slet med sterk sosial angst på den tiden... Grunn til at hun fikk "sparken", for å si det sånn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...