Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en leilighet sammen med kjæresten min nå og har den siste tiden tittet på interiør på nettet og i blader. Men det finnes jo et hav av stiler og ting og tang der ute! I tillegg er jeg ganske dårlig på å sette sammen farger og sånt. Så hvordan klarer dere å velge hvordan hjemmet deres skal se ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne her:

dere klipper ut bilder av blader over rom eller enkeltelementer dere liker.

Deretter finner dere ut sammen hvilken vei dere ønsker å gå i forhold til bruk og behov.

Titt litt på fagepsykologi i hjemmet om dere ønsker det.

Å finne noe som er dere, det tar tid.

Jeg og samboern flyttet inn for snart 1 år siden. Og vi er enda ikke helt i boks.

Vi klarte å finne stilen ved å titte på nett/i magasiner.

Og det er alt annet enn hva vi hadde tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips. Har sett noen andre som lagde scrapbook for å innrede, og det er kanskje ikke så dumt. Men spørs om kjæresten blir like entusiastisk som meg på akkurat det da :gjeiper: Han er litt mer spontan og en ikea-gutt, mens jeg blir veldig inspirert av alle som lager ting selv og redesigner gamle ting. Synes det blir mer personlig da, men kreativiteten blir som regel oppe i hodet og kommer ikke ut slik jeg har lyst til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer i med de andre her, men i stedet for en hands-on scrapbook kan du/dere bruke Pinterest! Genial side som lar deg legge til bilder du finner på nettet til dine egne digitale oppslagstavler. Søk opp blogger og online magasiner, søk på google bilder, flickr og ikke minst pinterest etter stilarter dere liker. Gjør dette noen uker og se om dere finner noen røde tråder. (Pinterest = pins of interest) Og Ikea har veldig mye fint, men pass på at ikke hele leiligheta blir som en Ikea-katalog.

Skrevet

Helt nydelig side da! Tusen takk for tipset AB, dette skal testes :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet sammen med kjæresten min nå og har den siste tiden tittet på interiør på nettet og i blader. Men det finnes jo et hav av stiler og ting og tang der ute! I tillegg er jeg ganske dårlig på å sette sammen farger og sånt. Så hvordan klarer dere å velge hvordan hjemmet deres skal se ut?

Det er ganske vanskelig for min del, da jeg kan synes at så mangt er fint, men har funnet ut at jeg ikke vil trives med å ha alle de ulike stilene jeg synes er fine hjemme hos meg selv. Jeg har valgt nøytrale vegger og varierer heller med noen innslag av farger på tekstiler og bilder ++

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg synes ikke interiørstilen er det vanskeligste, men nå når jeg står i ferd med å kjøpe meg en leilighet så har jeg bestemt meg forå kontakte en interiørarkitekt for å få hjelp til smarte løsninger når det gjelder møblering, oppbevaring og belysning.

Skrevet

Jeg vil anbefale at dere bruker god tid på å finne ut hva dere behøver, gode løsninger og ting dere liker. Jeg tror de fleste går i baret når de skal forte seg å komme i orden - raser til ikea eller et annet sted og går bananas. Da ender det fort med at løsningene ikke er optimale og at resultatet blir upersonlig. Men nå er det verste jeg vet hjem der alle møbler er kjøpt på samme sted, synes det fort blir så pregløst.

Det er ofte nyttig å ha bodd seg inn litt og forsøkt å møblere på forskjellige måter slik at dere vet hvor det er nyttig å ha hvilke type møbler.

Selv har jeg lest interiørblader i mange år, og møblene hos oss har også blitt kjøpt inn over mange år. Noe er arvemøbler, noe kjøpt brukt, og noe er kjøpt nytt fra forskjellige steder. Vi har ikea-hyller og designlamper. Det som likevel gjør det helhetlig her er at vi har holdt oss til en ganske streng fargeskala (hvitt, grått, sort og treverk).

Skrevet

Som flere sier, er det veldig lurt å samle bilder av interiør dere liker. IKEA kan være greit til enkelte møbler, men kjøper man alle møblene der blir stilen litt ensformig og veldig ikea :P

Loppefunn er jo veldig inn for tiden, og siden du liker redesign kan det være en god ide å lete etter gode funn på loppemarkeder/bruktbutikker. Møblene kan du jo male slik du ønsker så blir de mer personlig.

Alle har ikke en definert stil, men liker kanskje litt av alt (eklektisk stil). Da er det jo enkelt, dere kan bare kjøpe de møblene dere liker og synes er fine. Et hjem blir bare perfekt når de som bor der trives, interiørstiler har ikke alltid så mye å si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...