Gå til innhold

Hvilken dato kommer feriepengene til offentlige ansatte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å finne dette på nett, det har jeg virkelig. Samme hva jeg googler, så er alt jeg finner innlegg på mammaforummer, der folk spør om når feriepengene til folk som får barnepenger kommer.

Jeg er rett og slett forvirret!

Når kommer feriepengene til offentlige ansatte?

Jeg er ikke ansatt mer, så jeg har ikke en sjef jeg kan spørre, men likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mine for noen dager siden. Så de er vel rett rundt hjørnet tenker jeg :)

Skrevet

Er du sikker på at du ikke fikk de utbetalt da du sluttet?

Skrevet

Nei... Jeg kan se at den siste lønningen er på 4100, den skulle ifølge avtalen være på 2000, men jeg husker at lønnsslippen min for noen måneder siden sa at jeg hadde 10.000 i feriepengegrunnlag, altså det som jeg skulle få utbetalt... Så nå lurer jeg på hvor resten av pengene mine er?

Skrevet

Feriepengegrunnlaget er ikke det du skal ha utbetalt, men hvor mye du har opptjent som du skal ha feriepenger av. Feriepenger utgjør enten 10.2% eller 12,5%. Hvis vi tar utgangspunkt i 10.2% skal du altså ha 10.2% av 10.000 (feriepengegrunnlaget) utbetalt som feriepenger.

Da kan det stemme at du fikk de utbetalt på siste lønning.

Skrevet

Stat- og kommuneansatte fikk vel feriepengene sine den 10. juni. I alle fall her jeg bor.

Skrevet

Når begynte du i jobben din?

Dersom du ikke jobbet for kommunen i 2010 så får du ikke noen feriepenger av dem i år. Begynte du i 2010 skal du ha 10,2% eller 12% av det som står som feriepengegrunnlag (avhenger av tariff). Da skulle disse pengene kommet på juni-lønningen (sannsynligvis rundt 12. juni).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 12. juni. Og nei, feriepengegrunnlaget er selvsagt ikke det du får utbetalt! Har du så dårlig kontroll på jobbingen din at du faktisk bommer med ti-gangeren?

AnonymBruker
Skrevet

fikk mine den 12 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...