vannm75 Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Dilemma; Jeg er en godt voksen mann 36, som lider valgets kvaler, og ønsker å høre litt synspunkter fra dere kvinner. Jeg skal prøve å være kort og mest mulig objektiv Kort fortalt. Jeg er singel (siste 2.5 år), har delt omsorg for ei flott jente på 3 år. Jeg klarer ikke velge mellom to kvinner, ho ene er ei flott kollega, i 40 åra, har vært i forhold siste 18 åra, gift i 5-6 av de. har tre barn, og er på tur ut av ekteskapet (ikke pga meg).Vi har møttes jevnlig siste tre ukene, og gjort ting som voksne mennesker gjør. Når vi er sammen har vi det fantastisk. Ho sier at jeg er helt fantastisk, og at ho er helt betatt av meg. Jeg liker henne, men er usikker på om det er ei jeg vil dele livet med. For ca 3 mnd siden møtte jeg ei på nett. Ho er fra tyskland, snakker og forstår godt norsk, er på alderen min, er singel, jobber som advokat! ho har ingen barn, (men ønsker). Vi har snakket så å si daglig på msn, og sendt sms. Siden vi ikke har møttes, så er ho er tilbakeholden og vil ikke skape noen forventninger, men ho sier ho liker meg, og vil komme besøke meg i sommer. Først da vil vi finne ut om det er noe mer enn et bare godt vennskap. Ho snakker også om å flytte til Norge. Jeg liker henne veldig godt, og jeg kan se for meg ei fremtid sammen med henne. Vet ikke om ho tenker tilsvarende. For meg er det viktig at jeg har det bra sammen med den jeg skal leve med. Har lyst på flere barn. Før eller siden må jeg si noe, og det er viktig for meg å være ærlig ovenfor kvinnene. Så det store dilemma er som følge; Hvem bør jeg velge. vannm75 Endret 18. juni 2011 av vannm75
Snipa Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Hvordan kan du se for deg en fremtid med noen du ikke engang har møtt? Og MÅ du velge en av disse? Kanskje det dukker opp noe helt annet om en stund? Inntil videre - kos deg med kollegaen (men ikke så mye at de andre på jobben merker det), og ta gjerne imot besøk av hun andre i sommer.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Hvem som helst kan ha det kjekt sammen på msn/mail/sms. Det er først når man møtes at man vet om kjemien stemmer. Det har jeg lang erfaring på! Vil også nevne at jeg møtte også en kjekk kar der kjemien stemte nettopp, vi hadde det utrolig kjekt sammen, MEN jeg fant han ikke seksuelt tiltrekkende. Han var en kjekk/snill/leken/voksen/godt utdannet/hele pakka, men det hjelper ikke det når man ikke har lyst å kysse/ha sex med vedkommende. Så ikke planlegg noe fremtid med ei du ikke engang har møtt!
Steinar40 Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Før eller siden må jeg si noe, og det er viktig for meg å være ærlig ovenfor kvinnene. Så det store dilemma er som følge; Hvem bør jeg velge. vannm75 Ærligheten din har tydeligvis begynt veldig dårlig ettersom du har kontakt med 2 ulike kvinner samtidig. Det kaller jeg å være objektiv.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Jeg ville satset på hun fra Tyskland. For det første bør man skille mellom jobb og privatliv, så å inngå forhold med en kollega er ikke nødvendigvis det smarteste. For det andre har hun betydelig mindre "bagasje" enn din kollega med 3 barn, osv. 2
Gjest nupp Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 huff ikke sats på noen du ikke har møtt i virkeligheten! møt henne før du bestemmer deg. 1
Guriane Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Det jeg tenker er at du ikke bør velge noen av dem. Hvis du har problemer med å bestemme deg for hvem du liker best så tror jeg ingen av dem er rett for deg.. Endret 18. juni 2011 av Guriane 2
Suzy Skrevet 18. juni 2011 #8 Skrevet 18. juni 2011 Det jeg tenker er at du ikke bør velge noen av dem. Hvis du har problemer med å bestemme deg for hvem du liker best så tror jeg ingen av dem er rett for deg.. Det slo meg og... 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 Ingen. Å innlede et forhold til en gift person er aldri en god ide, siden dømmekraften til den gifte ikke er helt på topp - spesielt siden hun er på vei ut av forholdet og kanskje bare trenger bekreftelse/rebound. Å innlede et forhold til en man kjenner over nett, er jo i og for seg helt greit. Men vil du virkelig satse alle kortene dine på henne? Hele prosessen med flytting og styring og ordning kommer til å ta lang tid, og kanskje du finner deg selv i en situasjon om et par år, med en jente du ikke kjenner igjen.. Nei, mitt råd er; vent til du møter en person som du virkelig faller pladask for. og ta det derfra.
vannm75 Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2011 takk for mange fine svar... fint få litt synspunkter, lett å bli litt blind.. men å ikke velge noen av de, må e innrømme har ikke vært i tankene.. når jeg er sammen med kollegaen, har vi det veldig bra sammen, og ho sier ho at ho glemmer tid og sted..men at ho har tre barn fra tidl forhold, syns jeg er vanskelig. (har blanda erfaring med det før). rent ideelt så må innrømme at ho fra tyskland, hadde passa meg perfekt, forutsatt at kjemien var på plass. så det vil e prøve å finne ut når vi møtes.. men litt av problemstillinga når det gjeld ho fra tyskland, er om vil jeg utsette meg selv for all venting og usikkerhet, fremfor ho kollegaen som jeg vet har følelser for meg..
Glukk Skrevet 24. juni 2011 #11 Skrevet 24. juni 2011 Må du bestemme deg her og nå da? Kan du ikke bare ta det med ro? Alt løser seg for snille gutter. 1
Gjest tronder Skrevet 24. juni 2011 #12 Skrevet 24. juni 2011 Må du bestemme deg her og nå da? Kan du ikke bare ta det med ro? Alt løser seg for snille gutter. Jupp, alt løser seg for snille gutter = Han får ingen av de han vil ha, så til TS, blås i hva disse damene sier og gå for den du mener passer best inn i livet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå