Gå til innhold

Pedofili

Pedofili  

12 stemmer

1. 1. Legning eller psykisk lidelse?

• Legning
      1
    • Psykisk lidelse
      11

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser du på pedofili som en seksuell legning eller en psykisk lidelse/diagnose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå igjen?!? :filer:

• Liker 1
Skrevet

Diagnose. For det handler utelukkende om seksuell tiltrekning, og den er aldri gjensidig. En legning handler om både følelser og tiltrekning.

Heterofile, homofile og bifilie forelsker seg i noen som kan ha gjensidige følelser tilbake, forholdet er gjevnbyrdig, og det er ikke én person som bruker en annen kun for sex (selvsagt finnes det voldtektsmenn og voldelige forhold og gud veit hva, men nå snakker vi definisjon her).

Pedofili kan ikke være en legning så lenge det går ut på en som har langt mer makt enn en annen som bruker en som ikke bestemmer det selv til seksuell utnyttelse. Det er aldri kjærlighet, godhet mellom to personer, giftemål og tanker om felles kjærlighet.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er usikker, og vil tro det varierer fra person til person.

Blandt overgripere vil det gjevnt over være en overvekt av kategorien psykisk lidelse, ofte utløst av overgrep de selv har blitt utsatt for.

Men når det gjelder pedofile er jeg ikke sikker på hva jeg mener, men jeg er tilbøyelig til å se på det mest som en form for fetish. For noen blir den altoppslukende, mens for andre vil det være mulig å ha et normalt liv med en voksen partner.

Spørsmålet blir da hva som har utløst en slik fetish. Utviklingsforstyrrelser, traumer, genetikk, hormonforstyrrelser osv vil jeg tro kan være faktorer som spiller inn.

Skrevet (endret)

Tråden ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Tråden ryddet gjentatte ganger for innlegg skrevet av utestengt bruker

Tråden stenges.

Bond, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...