Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg har blitt fortalt av skatteetaten så spiller ikke inntekt så mye når man har tabellkort, det er gjeldsrentene man må passe på.

Jeg vet ikke hvorfor, men gjeldrentene oppjusteres noen prosent hvert år av skatteetaten, og om man da ikke passer på hver januar når man får tilsendt nytt skattekort, så skatter man feil hele året og det blir baksmell neste år.

Mine gjeldsrenter har blitt redusert de siste årene, for lånet(ene) nedbetales, og ny gjeld har jeg ikke tatt. Men jeg har ikke vært så flink å passe på gjeldsrentene på skattekortet, så det har ofte blitt restskatt de siste årene.

Er det bare meg som er så klarer å glemme noe så viktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ber lønningskontoret trekke noen hundrelapper ekstra når renta går ned (de kan ikke endre skatteprosenten, men legge inn et ekstratrekk), opp er det ikke så nøye med, får bare litt mer igjen. Jeg ble gravid med sambo litt før beregnet, slik at termin er i desember, så da måtte jeg justere skattekortet ettersom jeg mister skatteklasse to for hele året, hadde blitt 10.000 i baksmell om jeg hadde glemt det.

Skrevet

Det er sikkert ikke bare deg. Men det er lurt å sjekke hva som står som forventet rentebelastning når du får det nye tabellkortet, og evt. bestille et nytt. Lønna trenger du ikke justere når du søker nytt tabellkort. Nå går renta opp, så neste år tipper jeg det spiller mindre rolle for deg :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...