Gå til innhold

nekte far samvær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok og nekte far samvær når han ikke betaler bidrag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du nekte ungen din å møte faren sin for å få bidrag?

Skrevet

Nei er ikke ok, det er jo barnet det går utover. Så lenge det ikke er psykisk eller fysisk mishandling eller at barnet på en eller anna måte tar skade av være sammen med faren, bør man ikke nekte samvær. Man har ikke lov heller.

Skrevet

Far vil jo få bidragsgjeld som ikke vil forsvinne når barnet fyller 18 heller så nei... Barnet har rett på å møte sin far, vite hvem far er og ha kontakt med far.

• Liker 1
Gjest Krizzy
Skrevet

Er det ok og nekte far samvær når han ikke betaler bidrag?

NEI, NEI OG ATTER NEI.

Skrevet

Nei (forutsatt av at far er ein normalt god omsorgsperson).

Når det er sagt, høyrast ikkje ein far som nektar å betale bidrag, heilt god ut. Han får bidragsgjeld, så får han heller glede seg til ei gedigen regning i framtida...

Er det slik at han har veldig dårleg økonomi, kan han få bidragsfritak.

AnonymBruker
Skrevet

Nei (forutsatt av at far er ein normalt god omsorgsperson).

Når det er sagt, høyrast ikkje ein far som nektar å betale bidrag, heilt god ut. Han får bidragsgjeld, så får han heller glede seg til ei gedigen regning i framtida...

Er det slik at han har veldig dårleg økonomi, kan han få bidragsfritak.

Syns vel det var en litt drøy konklusjon? Det er ørti forskjellige grunner til at noen velger å nekte å betale bidrag.

Når det er sagt, så NEI!! det er ikke greit å nekte BARNET tid med pappaen sin!

• Liker 1
Skrevet

Syns vel det var en litt drøy konklusjon? Det er ørti forskjellige grunner til at noen velger å nekte å betale bidrag.

Når det er sagt, så NEI!! det er ikke greit å nekte BARNET tid med pappaen sin!

Med mindre det er av økonomiske årsakar (ekstremt dårleg råd) så kan eg ikkje sjå særleg mange gde grunnar til ikkje å betale bidrag?

AnonymBruker
Skrevet

Far Bruker pengene på fest og annet som faller han inn.

Penger har han.prioritering er en annen sak.

Gutten er nå 1,5år og kjenner ikke faren sin for far "har aldri tid."

Far har pratet på samvær hele tiden,men det kommer alltid noe i veien.

Vært mye krangling og tull.Blir utrolig sliten av dette.

Har nesten litt lyst og sette ett standpunkt for og få " ro i heimen".

Han får begynne og følge han opp som han burde, eller la meg slippe denne bergogdalbanen.

når gutten blir eldre vil jeg ikke ha en gutt som venter på far som aldri kommer.

går veldig innpå en følelesesmessig med en far som lever og oppfører seg som han gjør.

Skal sies at jeg har gjort alt i min makt for at dem skal få ett forhold.

han trenger jo faren sin men....

TS

Skrevet

Far Bruker pengene på fest og annet som faller han inn.

Penger har han.prioritering er en annen sak.

Gutten er nå 1,5år og kjenner ikke faren sin for far "har aldri tid."

Far har pratet på samvær hele tiden,men det kommer alltid noe i veien.

Vært mye krangling og tull.Blir utrolig sliten av dette.

Har nesten litt lyst og sette ett standpunkt for og få " ro i heimen".

Han får begynne og følge han opp som han burde, eller la meg slippe denne bergogdalbanen.

når gutten blir eldre vil jeg ikke ha en gutt som venter på far som aldri kommer.

går veldig innpå en følelesesmessig med en far som lever og oppfører seg som han gjør.

Skal sies at jeg har gjort alt i min makt for at dem skal få ett forhold.

han trenger jo faren sin men....

TS

Ungar har rett på samver med foreldre, så fremt samver er til fordel for barnet. Her kan det høyrast ut som om samver ikkje er til fordel. Eg vil anbefale at du kontaktar familievernkontoret for samtale. Det skal mykje til før ein forelder ikkje får sjå barna sine. Du bør i alle fall ikkje fokusera på at han ikkje betalar bidrag, men på at han er ustabil og ikkje er ein trygg omsorgsperson for sonen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er av økonomiske årsakar (ekstremt dårleg råd) så kan eg ikkje sjå særleg mange gde grunnar til ikkje å betale bidrag?

Har ikke sagt at det er mange gode grunner, bare at jeg syns det var litt drøyt å si at man ikke er helt god om man lar være.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke sagt at det er mange gode grunner, bare at jeg syns det var litt drøyt å si at man ikke er helt god om man lar være.

Det var vel ikkje den mest gjennomtenkte kommentaren, men eg held framleis på at det er få gode grunnar til ikkje å betale bidrag for ungane sine.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Min mening er at en forelder som ikke har tid til sitt barn bør fratas foreldreretten slik at bostedsforelder og barn kan gå videre i sitt liv uten slitsomt haleheng.

Endret av Blondie65
Skrevet

Du kan/bør ikke nekte, men her høres det nesten ut som du bare kan la være å ta noe initiativ. Si til far at han får samvær (regner med det bare er aktuelt med besøk hos deg ettersom de ikke kjenner hverandre), men da må han komme med en konkret dag og tid, ikke bare snakk. Dersom han så ikke møter opp som avtalt lager du en logg av dette. Barnet er ennå så liten at han ikke trenger vite noe før far evt. står på døra, si aldri noe om at pappa kommer, så slipper han skuffelsen. La det være fars oppgave å ta kontakt, er han så udugelig som du mistenker kan det hende han forsvinner av seg selv, er han det ikke er det jo supert!! Søk om bidragsforskudd fra NAV, sørg også for at innkrevningen/utregningen går via dem (de kan bl.a.sørge for trekk av lønn), så får det bli en bonus om far engang betaler. Jeg mener absolutt ikke at det er greit å unndra seg bidrag, men dersom det er det eneste "gale" med far er samvær viktigere.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan/bør ikke nekte, men her høres det nesten ut som du bare kan la være å ta noe initiativ. Si til far at han får samvær (regner med det bare er aktuelt med besøk hos deg ettersom de ikke kjenner hverandre), men da må han komme med en konkret dag og tid, ikke bare snakk. Dersom han så ikke møter opp som avtalt lager du en logg av dette. Barnet er ennå så liten at han ikke trenger vite noe før far evt. står på døra, si aldri noe om at pappa kommer, så slipper han skuffelsen. La det være fars oppgave å ta kontakt, er han så udugelig som du mistenker kan det hende han forsvinner av seg selv, er han det ikke er det jo supert!! Søk om bidragsforskudd fra NAV, sørg også for at innkrevningen/utregningen går via dem (de kan bl.a.sørge for trekk av lønn), så får det bli en bonus om far engang betaler. Jeg mener absolutt ikke at det er greit å unndra seg bidrag, men dersom det er det eneste "gale" med far er samvær viktigere.

Er mer galt her enn bare og unndra seg bidrag.

Alkoholforbruk og måten han lever nå idag er mer problematisk.

innkrevning går gjennom nav,men da han er selvstendig får dem jo ikke trekt han i lønn.

TS

Skrevet

Jeg hadde sluttet å ta initiativ til samvær, la far være den som tar kontakt. Gi far beskjed om at han må gjerne ha samvær men da under oppsyn/sammen med noen barnet kjenner godt frem til barnet og far er godt kjent igjen. Deretter må samværet være stabilt om far ønsker samvær. Sporadisk samvær er sjelden til barnets beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...