Gå til innhold

Hvor mange pers pr loff til reker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha rekeparty i morgen, og lurer på hvor mange loff jeg skal kjøpe......

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det enkleste er å skjære den i skiver på butikken (hvis de har sånn maskin) så teller du antall skiver den aktuelle loffen gir, deretter regner du 4 skiver pr pers. Det bør holde. De fleste spiser 3, men det er gørr å gå tom for loff.

Har de ikke skjæremaskin kan du regne cirka 14-18 skiver pr loff - altså til ca 4 personer. Loff er billig, så sørg for å ha nok.

Ikke kjøp dyr loff som feks smørloff eller gourmetloff. Det er ikke alltid like godt til reker. Det beste er vanlig loff eller formloff.

Reker regner du ca 600gram pr pers. Før regnet man 0,5 kg/pers, men det synes jeg er litt snaut

Husk også rikelig med sitroner og majones

Endret av Henkie
AnonymBruker
Skrevet

Beregn mer loff, jeg ender opp med å spise en halv loff med smør. ;)

Skrevet

Den beste loffen er fløteloff etter min mening. Ville beregnet 2 personer, maks 3 småspiste per loff.

Skrevet

Vi var fire på en loff idag, og har enda en god del igjen..

Skrevet

Jeg spiser som regel godt over 4 skiver med loff når det er rekeparty (gjerne det dobbelte), og ville blitt litt lei meg om jeg ikke fikk mer enn som så :sjenert:

Ville heller spart på rekene enn på loffen, for å si det sånn. Enig med Fraise her; en loff per 2 personer høres passende ut, og da har du antageligvis litt til overs også.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg holder med Antlers i mengden loff, men ville ikke spart på rekene heller :) En loff til fire personer høres forskrekkelig lite ut, med mindre alle er noen småspiste frø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...