Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kva har du i din håndbagasje?

Kommer ikkje på kva eg bør ta i håndbagasjen (utenom pass og billetter då).

Klede og toalettmappe går i kofferten, så det er jo greit. Skal ha briller og kamera og mobil i håndbagasje, men kva er ellers lurt å ha med seg i veska?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ipod, lesestoff, tyggegummi ( mot dotter i ørene), en liten fuktighetskrem og sovemaske(?) Bruker jeg å ha med meg:)

Skrevet

Jeg pleier å ta med toalettsaker, ett sett undertøy, sokker og en t-skjorte. Man vet aldri om bagasjen forsvinner, og da er det greit å ha noe ekstra til dagen derpå. :)

Utenom det har jeg en flaske med vann, et blad, kulepenn, kamera og sukkertøy.

Skrevet

Det mirrepirre nevnte, pluss en liten pakke med våtservietter. Og så har jeg faktisk alltid med meg en ekstra truse. Man vet aldri:p

Gjest idakaroline
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor jeg skal reise og hvor lenge jeg skal være borte. Vanligvis har jeg kamera, mobil, pass, vannflaske, antibac, sminkepungen min, en liten pose med nøtter, kanskje et eple eller en banan, lesestoff og en notatbok og en pen. Skal jeg være borte lenger enn en helg, har jeg som regel med meg Macen også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fleire tips? :)

Skrevet

Det er jo ikke lov til å ha med seg vannflaske eller noen form for mat lenger, eler væske over 100ml på flyet. Så kontanter er jo greit. Har opplevd et par ganger at de ikke godtar kortet mitt på flyreiser :gjeiper:

Ellers bruker jeg å ta med laptopen min, noen flyselskap har internett, også kan jeg se noen episoder med en tv-serie:)

Gjest idakaroline
Skrevet

Det er jo ikke lov til å ha med seg vannflaske eller noen form for mat lenger, eler væske over 100ml på flyet. Så kontanter er jo greit. Har opplevd et par ganger at de ikke godtar kortet mitt på flyreiser :gjeiper:

Ellers bruker jeg å ta med laptopen min, noen flyselskap har internett, også kan jeg se noen episoder med en tv-serie:)

Jeg pleier å kjøpe det innenfor sikkerhetskontrollen! Det er ikke billig, men jeg pleier å unne meg litt når jeg er på tur :jepp:

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe det innenfor sikkerhetskontrollen! Det er ikke billig, men jeg pleier å unne meg litt når jeg er på tur :jepp:

Ja, det er sant, hehe. Tenkte ikke på den muligheten, jeg. :fnise:

Gjest Katee
Skrevet

:sukk: Har vi ikke lov å ha med mat lenger? Å jippi, nå gleder jeg meg max til flyturen min :trist:

Skrevet

Jo, du kan kjøpe mat når du har gått gjennom sikkerhetsjekken:) Men jeg har glemt det et par ganger og fått kjempemye kjeft av de sikkerhetsmenneskene:P

Gjest Katee
Skrevet

Jo, du kan kjøpe mat når du har gått gjennom sikkerhetsjekken:) Men jeg har glemt det et par ganger og fått kjempemye kjeft av de sikkerhetsmenneskene:P

Det blir med en gang litt vanskeligere når man ikke tåler noen ting, men jeg får vel kjøpe meg en banan da :fnise: Nam! ;)

Men er dette noe helt nytt for jeg har tatt med meg mat ganske ofte uten å blitt kjeftet på av vaktene :klo:

Skrevet (endret)

Jo, det er fullt lov å ha med mat gjennom sikkerhetskontrollen, og har hatt med dette mange ganger. Det kommer derimot an på hva slags mat man har med pga hva som regnes som væske. Eksempler på mat som er tillatt: frukt, hele egg, kokosnøtt, kakebunn, kjeks, kjøtt, brunost (hentet fra Oslo Lufthavns sider).

Selv har jeg alltid lesestoff, mp3-spiller, pass, reisedokumenter, pc gjerne, sminke, linser, kamera og mobil.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Det blir med en gang litt vanskeligere når man ikke tåler noen ting, men jeg får vel kjøpe meg en banan da :fnise: Nam! ;)

Men er dette noe helt nytt for jeg har tatt med meg mat ganske ofte uten å blitt kjeftet på av vaktene :klo:

Hmmm :forvirret: Det har iallefall hver sånn for meg de siste 5-6 årene.. Kanskje det er det jeg velger å ha med meg.. Men sist for 14 dager siden måtte jeg kaste farrisen og nøttene mine på gardermoen.

Gjest idakaroline
Skrevet

Det skal være mulig å ta med brødskiver igjennom sikkerhetskontrollen om jeg ikke tar helt feil. Leste noe om hva som var lov og ikke lov her en dag, finner bare ikke igjen artikkelen nå!

Skrevet

Jo, det er fullt lov å ha med mat gjennom sikkerhetskontrollen, og har hatt med dette mange ganger. Det kommer derimot an på hva slags mat man har med pga hva som regnes som væske. Eksempler på mat som er tillatt: frukt, hele egg, kokosnøtt, kakebunn, kjeks, kjøtt, brunost (hentet fra Oslo Lufthavns sider).

Selv har jeg alltid lesestoff, mp3-spiller, pass, reisedokumenter, pc gjerne, sminke, linser, kamera og mobil.

Da må jeg ha tatt med meg "feil" mat hver eneste gang :sjokkert:

Vet du hva som er nei-mat?

Gjest Katee
Skrevet

Ah! Takk :)

Hmmm :forvirret: Det har iallefall hver sånn for meg de siste 5-6 årene.. Kanskje det er det jeg velger å ha med meg.. Men sist for 14 dager siden måtte jeg kaste farrisen og nøttene mine på gardermoen.

Kanskje du ser så lur ut? ;) Sånn som meg som alltid blir tatt ut til 'rutinekontroll' :fnise:

Skrevet (endret)

Da må jeg ha tatt med meg "feil" mat hver eneste gang :sjokkert:

Vet du hva som er nei-mat?

Hentet fra samme side som i stad:

Hva regnes som væske?

Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelè, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser, lighter og gjenstander med lignende konsistenser. Lista er ikke komplett. Er du usikker, ta kontakt med Luftfartstilsynet.

Endret av Yvonne
Skrevet

Ah! Takk :)

Kanskje du ser så lur ut? ;) Sånn som meg som alltid blir tatt ut til 'rutinekontroll' :fnise:

Kan stemme det :fnise: Blir ALLTID tatt ut til siden, selv om det ikke lyser rødt, thihi.

Skrevet

Hentet fra samme side som i stad:

Hva regnes som væske?

Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelè, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser, lighter og gjenstander med lignende konsistenser. Lista er ikke komplett. Er du usikker, ta kontakt med Luftfartstilsynet.

Takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...