AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har såvidt endelig kommet så smått i gang med litt trening, men nå i begynnelsen så går det for det meste i ellipsemaskin.. Det jeg lurer på er om jeg kan ta noen styrkeøvelser for beina etter ellipseøkta (ca 30 min), eller om jeg burde gjøre det på forskjellige dager? Og så lurer jeg på hva frskjellen på å gå fremover og baklengs på maskinen? Hva tar mest på rumpe og lår? Og kaaaan man få sprettrompe av ellipse? :gjeiper:
goldenheart Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Da jeg var aktiv på treningssenteret, trente jeg både ellipse, og styrkeøvelser. Anbefaler deg og utføre styrkeøvelser i tillegg
Tullepia Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Jeg har såvidt endelig kommet så smått i gang med litt trening, men nå i begynnelsen så går det for det meste i ellipsemaskin.. Det jeg lurer på er om jeg kan ta noen styrkeøvelser for beina etter ellipseøkta (ca 30 min), eller om jeg burde gjøre det på forskjellige dager? Det går helt fint å trene styrke etter ellipseøkten. Det er veldig praktisk, for da har du allerede fått varmet opp kroppen. Og så lurer jeg på hva frskjellen på å gå fremover og baklengs på maskinen? Hva tar mest på rumpe og lår? Man bruker litt andre muskler når man går bakover. Å gå fremover tar mest på rumpa. Men det som er viktigst med ellipsemaskinen er at den gir deg god kondis og forbrenner fett (hvis du vil ned i vekt). Og kaaaan man få sprettrompe av ellipse? :gjeiper: For å få sprettrumpe er det nødvendig å gjøre to ting: - forbrenne overflødig fett vha ellipse - bygge muskler for å få større rumpemuskler (det er dette som gir sprettrumpe) Ta noen knebøy-øvelser og utfall i tillegg til ellipsemaskinen, så er du på god vei. Ta 3x12 repetisjoner, så tungt du klarer. Spør en ansatt som kan vise deg teknikken. Husk å varme opp. Husk at styrke og utholdenhetstrening må kombineres for å få best effekt. Styrke hjelper på fettforbrenningen og shaper kroppen så den blir "stram".
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Tusen takk for svar begge to=) Det går helt fint å trene styrke etter ellipseøkten. Det er veldig praktisk, for da har du allerede fått varmet opp kroppen. Man bruker litt andre muskler når man går bakover. Å gå fremover tar mest på rumpa. Men det som er viktigst med ellipsemaskinen er at den gir deg god kondis og forbrenner fett (hvis du vil ned i vekt). For å få sprettrumpe er det nødvendig å gjøre to ting: - forbrenne overflødig fett vha ellipse - bygge muskler for å få større rumpemuskler (det er dette som gir sprettrumpe) Ta noen knebøy-øvelser og utfall i tillegg til ellipsemaskinen, så er du på god vei. Ta 3x12 repetisjoner, så tungt du klarer. Spør en ansatt som kan vise deg teknikken. Husk å varme opp. Husk at styrke og utholdenhetstrening må kombineres for å få best effekt. Styrke hjelper på fettforbrenningen og shaper kroppen så den blir "stram". Da starter jeg for fullt til uken =) Det er ingen å spørre om hjelp desverre, det er "selvbetjent" treningsrom jeg bruker.. Du (eller andre her) vet ikke tilfeldigvis om en god videosnutt som viser riktig utført kvebøy? Jeg tror jeg får til riktig vinkel i bena, men jeg føler jeg bøyer overkroppen for langt frem?!
Tullepia Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/ Begynn med lett belastning inntil du er sikker på teknikken.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/ Begynn med lett belastning inntil du er sikker på teknikken. TUUUSEN takk!!! Det var en veldig fin side:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå