bachaa Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Hei Jeg har alltid hatt nydelig hud, sommeren 2009 fikk jeg mensen og kvisene poppet ut. Hele tiden, svære og ekle. Jeg hørte at man skulle skvise de, og jeg var bare 15 år, så det gjorde jeg. I dag (17 år) får jeg fortsatt kviser, men går på så mye hudprodukter at det er mye mindre. Jeg har derimot masse små groper i pannen (ikke særlig dype) og røde flekker (lyse, mørke, blåaktige) i hele ansiktet. Tro meg, jeg har kjøpt ALT! jeg har gått på laser, 6 behandlinger, men det var svak laser, og har hørt at det er spesielle typer lasere som skal funke. Funket ikke. Har prøvd MD formulations, arrkremer, alt mulig. De røde flekkene vil ikke bort, og arrene er også på kinnene. Jeg står trykket inntil speilet hver eneste dag og ser på hvordan huden min er blitt. Tenker på det hele tiden. har gått til en hudpleier, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Bruker id pudder, og jeg gjør alt jeg kan. Men jeg gråter hele tiden, selvtilliten min er helt på bunn, og overalt leser jeg om ting som funker, men hva funker? Jeg vil ikke gi opp. Og huden har jo selvfølgelig blitt bedre etter alt jeg har gjort, arrene sikkert mindre dype. Men de røde flekkene blir det bare flere av. og jeg rører ALDRI kvisene mine lenger. Hva med hudlege? selv om hudpleieren min sier han kommer til å sette meg på behandlinger som ikke funker etter selve behandlingen. Jeg får fortsatt noen kviser, men det er problem nr 2. Flekkene som gjør at jeg må bruke 1 time til å få de NESTEN til å forsvinne er verst, deretter arrene. Jeg kan gi alle de 12 000 kr jeg har for å få bedre hud, for dette er virkelig fælt. vær så snill og hjelp meg! jeg ber..
muffin26 Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Hei jeg forstår deg kjempe godt har selv slitet med kviser siden jeg var 17 år er 26 nå. Jeg hadde store akne mest på kinnene, nå går jeg på diane og er så å si kvisefri. De røde flekkene forsvant når kvisene ble borte jeg hadde mange slike selv. De forsvant ikke på en dag tok tid, men de ble borte. Jeg har forsatt litt groper i kinnene og skal prøve meg på laser til høsten Min lenke. Man må gjøre dette på høsten for ikke å utsette huden for sol. Laser skal fjerne arr, krystallsliping og obagi nu derm skal også fjerne arr. Men da får man jo helt JÆVLIG hud før det blir bedre vet ikke om du orker det etter kvise helvete.
muffin26 Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Forresten kan du ta sink kostilskudd det skal få sårene til å gro fortere.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Har du prøvd diamantsliping? Det har hvertfall hjulpet på mine røde merker/arr etter utklemming av kviser. Klarer aldri å la de være i fred! Ganske dyrt, men etter en behandling på 5-6 ganger så ble huden min veldig fin igjen
Yasi Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Mulig du kan prøve en AHA-peeling først, og de om det funker for deg? Det hjalp meg veldig med å bli kvitt stygge arr etter akne. Verdt å gi det et forsøk, ellers så er andre alternativer de som blir nevnt her; laser, krystallsliping eller Blue Peel fra OBAGI. Disse er mer kostbare enn en AHA-peeling, så kanskje det ville vært lurt å prøve ut denne metoden først?!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Jeg forstår deg veldig godt!! Jeg har slitt med fra å gå fra ren hud til mega uren hud! Jeg er gravid og hormonene herjer i tilegg! Så nå bruker jeg kun produkter fra Australian bodycare, har tidligere brukt bla Elemis, MD formulation, Declor, Dermalogica.. Ble helt oppgitt av å bruke så mye penger på dyre produkter.. Falt helt for australian bodycare og selger dem selv nå! Kan anbefale deg cleansing gel, og purifying clay mask, de to trekker seg godt i huden og fjerner urenheter med hjelp av tea tree oil. australian bodycare får du her
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Les denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=541092 Har forresten møtt flere hudpleiere som sier at diamant/krystallsliping er noe de har gått bort i fra for lenge siden, for det finnes flere, mye mer effektive behandlinger i dag som sliter mindre på huden. Sitat: "krystallsliping er 90-talls"
bachaa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2011 Tusen takk alle sammen! skal lese mer over svarene deres og se litt på det er veldig takknemlig. God sommerferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå