AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger... jeg har så mange ubetalte regninger, eller det er ikke det at det er sååå mange, men det er blitt så høye beløp, og jeg har brukt alle pengene mine på å betale ned en stor en som jeg måtte betale. Jobber alt jeg kan, og bruker ingen penger, bare litt på mat, ellers bruker jeg av det jeg har. Det blir vanskelig for meg å få betalt alt dette... vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Noen som har hatt det sånn og kommet seg ut av det???? Hva skal man gjøre???
Glitnir Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Hvor mye er det snakk om da? Hva er renten? Hvor mye tjener du? Hva er dine øvrige månedlige utgifter? Hva har du ellers av ting av verdi (bil-bolig-dyre gadgets etc.)?
Gjest Tirkes Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Åpne alle brev, få en oversikt over alt som er ubetalt. Så skaffer du telefonnumre til firmaene det gjelder, ring dem på mandag morgen og skaff utsettelser. Da løpet det ikke til inkasso, som blir ennå dyrere. Og ellers.. Tja: http://okonomiguiden.no/gjeld/
Sofiemor Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Ta å ring til de du skylder pemger, og få en betalingsavtale du klarer å leve med/på.
Gjest yojo Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Hvordan har du kommet i denne situasjonen? Har du brukt over evne, eller har du så lite inntekt at dette er regninger på "nødvendige" ting som strøm, tlf, forsikringer osv?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Det er kanskje 20.000 tilsammen, vet ikke. Er pga. den dumme bilen som jeg desverre må ha for å komme til jobb. Den er dødsgammel, får ikke betalt alt til den, forsikring, veiavgift. Jeg har ikke noe dyre ting nei, jeg solgte til og med sykkelen min for å få råd til å betale regninger. Bilen er det mye med, så er det annet som en parkeringsbot som er blitt veldig stor. Jeg jobber hver dag, untatt søndag.
Gjest yojo Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Ring og hør med dem om du kan få en betalingsordning. Du får ikke lånt av noen i familien feks? Så er det hvertfall et lån uten renter....
Gjest Tirkes Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 20 000 går bra det. Har du annen gjeld i tillegg? Finn ut hvem du skylder hva av penger og sett opp en plan for degselv. Dersom du skylder Kåre Bilmekaniker 2000 kr, Leif's Parkeringsservice 2500kr og et Inkassobyrå 5000 kr osv.. Så tenk for degselv: Jeg kan klare å betale Leif i neste lønn, den gjelden er eldst. Men da har ikke jeg råd til å betale Kåre før Juli og inkassobyrået makter jeg ikke før august - Etter full oversikt om dette, ringer du til Inkassobyrået og beklager at du har vilje til å betale men ikke evne (foreslår at du leser på den linken jeg lenket deg) og ber om utsettelse, for å slippe utterligere purregebyrer og salær. Så får du frister som du kan makte og får spredt gjeldsnedbetalingene. Har du gjeld på et kredittkort, betal det først. Betal alltid høyest rente først. (Nesten alltid).
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Vet ikke om jeg har brukt over evne. Tror ikke det. Har ikke kreditkort eller noe sånt. Bare bilen og lån på min leilighet, den er liten, og lånet er ikke særlig stort, har bodd her lenge, betaler 3000 i måneden på leiligheten, husleie og lånet. Hadde en bedre jobb før, og tjente mye mer, men så gikk firmaet konkurs. Da gikk alt dårlig, nå tjener jeg dårlig, i starten hadde jeg ikke noe jobb, men jeg tenkte det skulle gå bra for jeg hadde spart opp en del. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, det er så mye regninger. Jeg har lest artikkelen det ble linket til, jeg skal ta og samle alt og se igjennom og kontakte alle firmaene. ts
Gjest yojo Skrevet 17. juni 2011 #10 Skrevet 17. juni 2011 Du høres veldig fornuftig ut! Lykke til, håper du kommer til en avtale med de du skylder penger. Det er veldig belastende å ha bekymringer rundt økonomien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå