Gå til innhold

Bootcut eller skinny jeans, hva er penest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestandig brukt skinny jeans/slim fit. Er tidlig i 20-årene og har en ungdomslig stil. Har alltid villet ha strammest mulig bukser, spes. har jeg strebet etter å finne noen som er stramme på leggene (lettere sagt enn gjort).

Sånn som disse:

http://www.hm.com/no/product/79142?article=79142-A

Men i går prøvde jeg en ny type, såkalt bootcut. Har alltid syns sånne bukser er litt for voksne og ikke så flatterende. Ble veldig positivt overassket. Følte figuren min ble mye mer balansert og velproposjonert liksom. Jeg har timeglassfigur med relativt stor strutterumpe og markerte hofter. Er ellers slank og vil fremheve kroppen min på en best mulig måte. Vil ikke skjule hoftene/rumpa, pga er veldig fornøyd med dette, men helt ærlig så bootcut finere ut på meg enn skinny jeans. Skinny jeans gir meg gjerne litt pæreaktig fasong uten høye hæler og hoftene ser litt vel store ut.

Buksen så ca sånn ut:

http://www.hm.com/no/product/78453?article=78453-A

Hva syns dere er penest? Er bootcut foressten rart med stoffsko til? (prøvde med ballerina til i butikken, det var fint). Og er det i det hele tatt in med bootcut?

Fyr løs med meningene deres:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er definitivt bootcut det fineste. Jeg syns generelt det er veldig få som kler skinny jeans, i så fall må man ha en veldig "rett" figur. Syns man blir veldig pære ellers, som du sier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig synes bootcut er stygt. Klarer ikke å få meg til å bruke en bukse med bootcut. Synes også det er relativt få mennesker som kler det.

Jeg synes skinny jeans er og blir det peneste. Men jeg er relativt slank og ung da. Om 30 år er jeg sikkert ikke like hypp på skinny jeans lenger. Jeg ville mye heller gått med en boyfriend jeans, enn en bootcut jeans. Men det er nå meg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bootcut jeans er mest flatterende på de aller fleste jenter/kvinner.

Skinny jeans, ja, de fleste ser jo ut som pære form, og det er jo ikke særlig flatterende da... de få som passer skinny jeans er veldig rette i kroppsformen. Ikke noe hofter for å si det slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Er enig med deg Lady Stardust, man skal ha minimalt med hofter før man blir pære i skinny. Med hæler er det fint, men ellers ser jeg mer pære ut enn jeg egentlig er.

Boyfriend jeans er ikke helt meg. Har litt pyntet stil og boyfriend blir litt for avslappet og matcher ikke helt resten av garderoben min. Også føler jeg stramme jeans fremhever rumpa mye bedre enn løse. Men det ser kult ut på mange andre som har stilen til det!

Hmm, er veldig i tvil. Har ikke kjøpt buksa enda. Av de jeg har spurt IRL da jeg prøvde den sa hun ene at den var veldig fin til min figur, mens hun andre syns skinny er det beste uansett størrelse på rumpa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestandig brukt skinny jeans/slim fit. Er tidlig i 20-årene og har en ungdomslig stil. Har alltid villet ha strammest mulig bukser, spes. har jeg strebet etter å finne noen som er stramme på leggene (lettere sagt enn gjort).

Sånn som disse:

http://www.hm.com/no/product/79142?article=79142-A

Men i går prøvde jeg en ny type, såkalt bootcut. Har alltid syns sånne bukser er litt for voksne og ikke så flatterende. Ble veldig positivt overassket. Følte figuren min ble mye mer balansert og velproposjonert liksom. Jeg har timeglassfigur med relativt stor strutterumpe og markerte hofter. Er ellers slank og vil fremheve kroppen min på en best mulig måte. Vil ikke skjule hoftene/rumpa, pga er veldig fornøyd med dette, men helt ærlig så bootcut finere ut på meg enn skinny jeans. Skinny jeans gir meg gjerne litt pæreaktig fasong uten høye hæler og hoftene ser litt vel store ut.

Buksen så ca sånn ut:

http://www.hm.com/no/product/78453?article=78453-A

Hva syns dere er penest? Er bootcut foressten rart med stoffsko til? (prøvde med ballerina til i butikken, det var fint). Og er det i det hele tatt in med bootcut?

Fyr løs med meningene deres:D

Jeg har akkurat denne buksen på meg akkurat nå faktisk! Jeg er veldig fornøyd med den, og den kler meg godt :)

Om du har penger til det ville jeg gått for en av hver :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat denne buksen på meg akkurat nå faktisk! Jeg er veldig fornøyd med den, og den kler meg godt :)

Om du har penger til det ville jeg gått for en av hver :)

Skrevet

Bootcut er helt klart det beste alternativet for de fleste. Skinnyjeans krever en spesiell kroppsfasong for å være flatterende - her er det fort gjort at man ender opp med å se ut som en soft-is, en velstappet pølse, at man blir topptung, eller at man plutselig ser veldig krokete ut i knærne. Hver dag ser jeg jenter med skinnyjeans, men jeg ser svært få som faktisk kler de. Ikke fordi jentene er stygge eller tykke - men fordi de ikke fremhever det som er bra. Det hjelper lite å ha perfekt timeglassfigur om man kler seg i en løs og ledig kjole som står som et telt ut fra puppene.

Om det er 'in' eller ikke? Tja...det er i alle fall ikke 'in' å velge klær som helt klart ikke passer kroppsfasongen, men sleng og bootcut er faktisk på moten for tiden - bare husk på at man fortsatt bør velge en modell som sitter pent på (vidde, livhøyde, plassering av lommer osv.)- ikke den som er 'mest in' ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bootcut er ca. 100 ganger mer flatterende, penere og kulere. Synes jeg. :)

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg klarer ikke å gå i bootcut, skinnyjeans er det eneste jeg føler at ser bra ut. Men nå når jeg leser hvor teit det kanskje ser ut så håper jeg virkelig at jeg ikke bare har sett meg blind på mitt eget speilbilde :ler:

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer ikke å gå i bootcut, skinnyjeans er det eneste jeg føler at ser bra ut. Men nå når jeg leser hvor teit det kanskje ser ut så håper jeg virkelig at jeg ikke bare har sett meg blind på mitt eget speilbilde :ler:

Tror jeg neppe. Jeg har sett bilde av deg i kroppstråden (rimelig sikker på at det var deg, i alle fall), og du har den typen kropp som virkelig ser bra ut i skinnyjeans :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Tror jeg neppe. Jeg har sett bilde av deg i kroppstråden (rimelig sikker på at det var deg, i alle fall), og du har den typen kropp som virkelig ser bra ut i skinnyjeans :)

Jeg håper det, for i bootcut så føler jeg at jeg bare blir en rett strek :sjenert:

Skrevet

Skinny for alle penga :) ihverfall for min kroppsfasong. Liker absolutt ikke bootcut.

Skrevet

Jeg synes skinny er finest. Jeg føler bootcut blir alt for "damete" og at du må ha en veldig voksen og sekretæraktig stil for å få det til å se bra ut. Selv er jeg pære da, så jeg må visst se helt forferdelig ut her jeg svinser rundt i trange jeans...

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes helt klart at bootcut er finest!! Men de også må være stramme sitte bra over låra og rumpa for at de skal være fine :)

Er endel bootcut som blir for løse over låra, da er de ikke fine. Da blir det kjerring med en gang syns jeg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker bootcut, men ikke hva som helst!! Har investert penger i dyrere jeans som sitter stramt og pent over rumpe og lår, til nedover leggen, der de rolig og fint vider seg ut i bootcut. Det er jeans det, har hatt de i flere år og er kjempeglad i de :)

Sånn billig shit fra hm og laredoute og sånt holder ikke i et år en gang før de vider seg ut, mister stil og ser stygg ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aaaltfor mange bruker skinny jeans som ikke er flatterende at all for kroppen. Ja til straight cut og boot cut!

AnonymBruker
Skrevet

Boot cut, helt klart.. så lenge man ikke er fjortis uten hofter, da ser skinny jeans pent ut, og også på gutter som er slanke og smale, så ser det bra ut. Men jenter med hofter og fettlag.. som flertallet har.. så ser det ikke bra ut med skinny jeans.

• Liker 1
Skrevet

Ehm, skinny jeans ser da fint ut på jenter med hofter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...