Gjest linneawarp Skrevet 17. juni 2011 #1 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg har nettopp begynt å løpe - men så fikk vondt i hoftene etterpå ikke under løping. Når jeg skulle reise meg opp fra senga - sofaen eller stolen, det gjør vondt i hoftemuskler. hvorfor? Uvant å løpe? Har ikke løpt så mye (3 ganger i uken) på noen uker nå. Jeg løp feil en gang ved første gang, tråkka for hardt og sa bang i hofta, så ble den borte en stund men kom tilbake etter treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aeikina Skrevet 17. juni 2011 #2 Del Skrevet 17. juni 2011 Slet selv i starten, du må bare bite det i deg og fortsette. Jeg ga meg ikke før jeg vant over hofta, og nå har den ikke vært vondt på ett halvt år;) Dette er typsik innkjørings "skade" jeg hadde store smerter i begge hoftene pluss alltid strekk i låret men det er bare å la kroppen tilpasse seg dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. juni 2011 #3 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvor sitter smerten? Hvis den sitter foran, litt mot lysken, kan det være lyskestrekk. Jeg ville ikke pøst på med trening hvis det gjorde vondt, det kan føre til skader. Hvis smerten ikke går over selv uten trening, ville jeg tatt meg en tur til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linneawarp Skrevet 17. juni 2011 #4 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvor sitter smerten? Hvis den sitter foran, litt mot lysken, kan det være lyskestrekk. Jeg ville ikke pøst på med trening hvis det gjorde vondt, det kan føre til skader. Hvis smerten ikke går over selv uten trening, ville jeg tatt meg en tur til legen. Det sitter ikke foran - men det er på siden under bekkenet, - det gjør deilig når man tøyer til side så kjenner man muskler. Ja, men det gjør ikke vondt nå,- kun etter trening, så avtar ømhet etterhvert så når jeg ikke har trent på 2 dager så er den borte, men kommer alltid tilbake ved treningen. Man får sånn "stølfølelse",- gjør litt vondt når man reise seg opp fra sofaen, er ikke sånn smerter/ strålesmerter men mer som støl-følelse. Skal ta meg en tur til legen,- men må først delta iform løp i morgen, så vurderer jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 18. juni 2011 #5 Del Skrevet 18. juni 2011 Det sitter ikke foran - men det er på siden under bekkenet, - det gjør deilig når man tøyer til side så kjenner man muskler. Ja, men det gjør ikke vondt nå,- kun etter trening, så avtar ømhet etterhvert så når jeg ikke har trent på 2 dager så er den borte, men kommer alltid tilbake ved treningen. Man får sånn "stølfølelse",- gjør litt vondt når man reise seg opp fra sofaen, er ikke sånn smerter/ strålesmerter men mer som støl-følelse. Skal ta meg en tur til legen,- men må først delta iform løp i morgen, så vurderer jeg! Husk at løping på asfalt virkelig er vondt for kroppen, den er ikke bygget for slikt. Husk også at dårlige sko kan gi smerter og skader langt oppover bena og ryggen. Så sørg for å løpe i skog/mark/på grus og med gode løpesko. Varm godt opp. Styrketrening gir god beskyttelse mot belastningsskader, og variert trening (sykling/svømming/ellipse) lar knær og rygg hvile. Gå til legen hvis det ikke gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #6 Del Skrevet 18. juni 2011 Det sitter ikke foran - men det er på siden under bekkenet, - det gjør deilig når man tøyer til side så kjenner man muskler. Ja, men det gjør ikke vondt nå,- kun etter trening, så avtar ømhet etterhvert så når jeg ikke har trent på 2 dager så er den borte, men kommer alltid tilbake ved treningen. Man får sånn "stølfølelse",- gjør litt vondt når man reise seg opp fra sofaen, er ikke sånn smerter/ strålesmerter men mer som støl-følelse. Skal ta meg en tur til legen,- men må først delta iform løp i morgen, så vurderer jeg! Jeg har også samme problem og har akkurat begynt å løpe ute (skogsvei). Det hjalp litt for meg å bytte til andre løpesko, men ellers tror jeg bare det er å løpe gjennom det pluss å legge på litt på styrketrening, når jeg er sterkere i beina merker jeg at det ikke blir så vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå