Gå til innhold

Når man flytter ut før måneden er omme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn i ny hybel fredag i neste uke, og der må jeg betale husleie ut juni. Og nå er det snakk om at han som skal flytte inn her jeg bor nå gjerne vil flytte inn før 1. juli. Er det da rimelig å be om å enten få refundert noe husleie eller at han som skal flytte inn betaler meg en sum som vi evt kan bli enige om? Hvis ikke så er jo ikke jeg interessert i å la han flytte inn før 1. juli. Han måtte sikkert betalt leie ut måneden her også. Er det legitimt å foreslå at jeg isåfall får en kompensasjon for å la han flytte inn nå til uka, slik at alle tre partene (huseier, ny leietaker og jeg) tjener på det? Kan bli interessant hvis jeg flytter ut alle tingene mine og begynner å bo i den nye hybelen, og så kommer han nye med alle tingene sine og flytter inn her før 1. juli, og jeg deretter kommer innom en tur her og flytter ut tingene hans igjen. Nøklene gir jeg jo ikke fra meg før 1. juli med mindre vi blir enige om en avtale alle er med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du står selvsagt i din fulle rett til å disponere hybelen alene i perioden som er avtalt/betalt, altså ut juni. Da står du jo fritt til å gjøre en avtale med ham og/eller huseier om at han får flytte inn tidligere mot betaling.

Det beste er vel egentlig om du får refundert fra huseier husleien for resten av måneden, mens ny leieboer betaler direkte til huseier - altså at han formelt overtar hybelen fra deg tidligere. Grunnen er at da slipper du å stå ansvarlig for hva han foretar seg i en periode du faktisk strengt tatt er ansvarlig for hybelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...