Gå til innhold

Hva burde jeg velge etter vg2 og ikke har mulighet til studiespesialisering dette året.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg trenger noen tips av dere :)

Jeg og kjæresten min har nylig fått oss leilighet som vi skal flytte inn i August. Jeg har nylig fullført vg2 og har mulighet til å bli lærling. (Frisør) Fyller 20 i år. Planen var egentlig at jeg skulle flytte ett annet sted enn det som ble nå, så jeg søkte studiespesialisering kun på det stedet.... Og nå er det forsent å bytte.

Vet enda ikke om jeg har kunnet kommet inn uansett, med tanke på at jeg har brukt opp ungdomsretten min(så jeg hadde blitt plassert bakerst på lista.)

Jeg vet heller ikke om jeg har lyst å bli frisør men jeg kommer til å søke noen steder bare for å ha en utdanning. Jeg har evnen til å bli en god frisør, men interessen ligger liksom ikke der. :tristbla:

Det jeg tenker mest på er å legge mest min vekt og energi på å søke deltids/fulltids jobb ett eller annet sted. Og heller søke meg atter en gang inn på studiespesialisering neste år.

Har vært hoss rådgiveren på skolen mange ganger, men blir virkelig ikke noe klokere av den personen. Kan også legge til at jeg har jobbet over ett år nå i en salong og er ganske bevist på hvordan hverdagen til en frisør er på jobb.

Hva er det som kunnet ha vært lurest? :\ Trenger virkelig råd av dere.. :frown:

Blir bare mer i tvil når jeg tenker så masse, hehe :sukk:

Også var det en ting til jeg tenkte på...OM jeg faktisk ikke klarer og skaffe meg jobb innen august... Er det mulig for noen slags støtte fra nav ol. da? Og hvor mye blir det på evt?

På forhånd takk! Setter pris på seriøse svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva med å jobbe med kva som helst eit år, og ta eitt eller fleire av faga frå studiespesialisering som privatist? Fleire av faga er jo greie å lese seg til sjølv.

Du kan søke om stønad frå NAV Sosial om du ikkje har jobb innan august. Summen ein får der er erfaringsmessig ikkje mykje å bli feit av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...