Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

babyen vår på 1 mnd er mye svett på natta. han ligger i ullpysj og helseteppe og dyne nederst på bena. rommet er 18 gr,men han er alltid svett. har prøvd uten dyne,men han må jo ha noe over seg hvis han sparker av seg helseteppe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt kle av ham pysjen og la ham ligge i bare bleia, evt. en body. Om du er sykyndig kan du sy en pose av bare dynetrekk, akkurat som de vanlige babysoveposene, bare uten fyll.

Skrevet

Mine sover uten pysj.

Pysj blir alt for varmt.

Skrevet

Tipper det er ullpysjen som er synderen, prøv å bytt til en i et litt svalere stoff.

Gjest pysepusen
Skrevet

Du kan jo la ham ligge i f.eks. kun en body? Ull og silke er herlig nå om sommeren :) Eller bambus :) Lille lam har også deilig pysjer i bambus!

Skrevet (endret)

Det er ikke alle som takler ull like bra. Jeg hadde prøvd en vanlig bomullspysj eller body i stedet :)

Endret av Sunshine
Skrevet

Tipper det er ullpysjen som er synderen, prøv å bytt til en i et litt svalere stoff.

Det er ikke alle som takler ull like bra. Jeg hadde prøvd en vanlig bomullspysj eller body i stedet :)

Helt enig! jenta mi koker om hun skal sove i tynn ullpysj eller på lammeskinn på denne tiden av året! Stemmer for å prøve bomullspysj eller body i første omgang jeg :)

Skrevet

Jenta mi blir fort varm. Her funker det (sommer)ullbody/pysj og saueskinn fra nøstebarn. Har ingen dyne. :)

Skrevet

Vi har samme problemet. Her en natt hadde jeg bare en bomullspysj med korte bein/ermer, og da sov hun kjempegodt. Men da hun våknet var hun veldig kald, og etter det har hun vært forkjøla. De siste nettene har jeg hatt på bomullspysj og sokker, men ikke dyne over henne. Hun ligger på lammeskinn, og har dyne langs sidene til å kose med.

Skrevet

Vi bruker bomullspysj med korte ben og armer nå + sokker på. Hun har dyne, men den blir ofte sparka av. Hun er såpass varm at hun ikke blir kald selvom dyna ikke er på hele natta.

Skrevet

No om sumaren søv ungane mine i berre t-skjorte, evt korterma body på minsten.

Ullpysj høyrast rett ut jævleg ut.

Skrevet

Ullpysj på sommeren hørtes ikke noe godt ut!

Min gutt sover i bomullspysj med eller uten føtter, og dyne.

Skrevet

Ull puster, ergo godt for en varm liten kropp. Sommerulla fra joha er en favoritt hos oss om sommeren. Både på dagen og natta. :)

Skrevet

Jenta mi blir fort varm. Her funker det (sommer)ullbody/pysj og saueskinn fra nøstebarn. Har ingen dyne. :)

Samme her. Mange forstår ikke at ull er best om sommeren også, da det lufter godt! Babyen min blir svett og gjennomvåt i bomull om natta! Ullen gjør at hun er passe varm. Vår sover på lammeskinn (som "lufter" under henne) og tynn ull nattdrakt :) tar av henne dyna når/om hun blir varm. Er det veldig varmt på rommet hennes sover hun i ullbody :)

Skrevet

Vi har samme problemet. Her en natt hadde jeg bare en bomullspysj med korte bein/ermer, og da sov hun kjempegodt. Men da hun våknet var hun veldig kald, og etter det har hun vært forkjøla. De siste nettene har jeg hatt på bomullspysj og sokker, men ikke dyne over henne. Hun ligger på lammeskinn, og har dyne langs sidene til å kose med.

Hun var kald fordi at bomullen tørker ikke ut svetten som ullet gjør. Kan love deg at det der ikke hadde skjedd med ull på kroppen. Igjen, ull er gull ;)

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Samme her. Mange forstår ikke at ull er best om sommeren også, da det lufter godt! Babyen min blir svett og gjennomvåt i bomull om natta! Ullen gjør at hun er passe varm. Vår sover på lammeskinn (som "lufter" under henne) og tynn ull nattdrakt :) tar av henne dyna når/om hun blir varm. Er det veldig varmt på rommet hennes sover hun i ullbody :)

Ull passer ikke for alle ;) Det er det mange som ikke forstår.

Frøkna her blir gjennomvåt av svette om hun bruker ull på sommeren.

Vinteren derimot; da er ull gull for henne.

Endret av Annaires
Skrevet

Hun var kald fordi at bomullen tørker ikke ut svetten som ullet gjør. Kan love deg at det der ikke hadde skjedd med ull på kroppen. Igjen, ull er gull ;)

Jeg er veldig glad i ull, men her var problemet at hun ikke hadde nok klær, og hadde sparket av seg dyna.

Skrevet

Ull passer ikke for alle ;) Det er det mange som ikke forstår.

Frøkna her blir gjennomvåt av svette om hun bruker ull på sommeren.

Vinteren derimot; da er ull gull for henne.

Nettopp!

Ull er fint for mange, mens andre må ha bomull.

Skrevet

Hvorfor passer det ikke for alle?

Skrevet

Hvordan skal man vite det? Man reagerer forskjellig på forskjellige ting. Kanskje kroppene våre regulerer temperaturen forskjellig? :vetikke: Noen er varme av seg, andre er kalde for eksempel. Kanskje det er en sammenheng der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...