Gjest sue84 Skrevet 29. juni 2011 #21 Skrevet 29. juni 2011 kansje 50 passer bra for meg da? bruker aldri solkrem, men tror nok jeg må det der nede..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #22 Skrevet 29. juni 2011 Du kommer til å slite veldig med varmen hvis du synes 22 grader er varmt. Jeg har vært i syden med 40 grader en gang og drar aldri til Hellas/Tyrkia om sommeren igjen. Det føles akkurat som å være inne i en ovn. Jeg lå under en parasoll hele tiden mens vi var på stranda, ellers satt jeg i skyggen på strandkafeen. Bare det å gå 200 meter bort i gata for å kjøpe mat var helt uutholdelig. Det var helt uaktuelt å gjøre/oppleve noe om dagen. Det var en befrielse hver gang sola gikk ned.
Gjest nicola Skrevet 29. juni 2011 #23 Skrevet 29. juni 2011 Noen som kan referere til nettsider hvor man får kjøpt en god solfaktor 50?
Cava Queen Skrevet 29. juni 2011 #24 Skrevet 29. juni 2011 Jeg kjøper La Roche Posay, den får du på Vitus apotekene. De har visst nettbutikk også. Min mors lege har anbefalt denne solkremen (etter at hun hadde hudkreft) Eller så har Yves Rocheren god faktor 50 som ikke er så dyr.
Angelheart2 Skrevet 29. juni 2011 #26 Skrevet 29. juni 2011 Må bare slenge meg med de som sier det er varmt i juli..... Jeg har vært i Alanya mange ganger og stortrives med sol og varme. Men jeg reiser aldri mer tilbake om sommeren. Vi var der en gang i begynnelsen av august og da lå temperaturen på mellom 40 og 43 grader hver dag. Det eneste vi orket var å ligge i vannet eller sitte under en air-condition. Nå reiser aldri jeg på ferie for å ligge pal under en parasoll i en uke, men vil gjerne gå litt rundt i byen, shoppe, spise på fortausrestaurant og oppleve noe, i tilegg til å bade og sole meg. Det var helt umulig med slik varme. For ikke å snakke om at det var uutholdelig om natta.... Joda, vi hadde aircondition, men det ble allikevel varmt + at vi ble skikkelig forkjølet av å ligge i trekken fra air-conditionen hele uken.... Men Alanya er topp og vi reiser tilbake hvert år, men da enten i mai eller i september. Vi var der i mai i år og da lå temperaturene på ca 30 grader om dagen - helt perfekt!
Gjest sue84 Skrevet 2. juli 2011 #27 Skrevet 2. juli 2011 da var biletter bestilt Alanya 19 juli :D noen andre som skal dra rundt den tiden? jeg for min del gler meg til at det blir så varmt
Fru Lykkelig Skrevet 2. juli 2011 #28 Skrevet 2. juli 2011 Vi skal også til Tyrkia, side, i slutten av juli, kjenner mange flere som skal i samme tidsrom, vi blir ikke skremt av varmen, skal kose oss masse!!!
Gjest nicola Skrevet 2. juli 2011 #29 Skrevet 2. juli 2011 Go tur til dere begge!!! Vi drar 10 juli! )
Gjest nicola Skrevet 4. juli 2011 #30 Skrevet 4. juli 2011 Nå begynner det å nærme seg!! Noen som nettopp har vært og kan fortelle? Er det døøøøødelig varmt nå? )
Gjest nicola Skrevet 17. juli 2011 #31 Skrevet 17. juli 2011 (endret) akkurat hjemme fra Tyrkia. ALDRI DRA TIL TYRKIA! For det første er folkeslaget helt grusomt. Luringer, plagsomme, høylytte, ondskapsfulle...You name it. Et fåtall skiller seg ut og er faktisk kjempe trivelig, men alle de andre ødelegger for helhetsinntrykket desverre. Maten er heller ikke noe å skryte av...MYE bedre mat alle andre plasser vi har vært. Vi spiste på 11 forskjellige plasser på denne turen. Anbefalte plasser, populære plasser og mer intime ukjente plasser. Ingen mat imponerte...Jeg er utdannet kokk, så dette vet jeg! Varmt var det. Lå på 43 i gjennomsnitt hele uken. Klarte meg i varmen, men det var fuktigheten som var helt grusom. Alle på flyet sa det også at det ødela utrolig mye av turen. Det går ikke ann å puste der nede..Det er ufattelig klamt og ubehagelig. Aldri opplevd lignende på alle 32 land jeg har besøkt. Kleopatrastanden var heller ikke noe å skryte av desverre. GLOhett sand og ja jeg vet at det må man regne med i syden Men der kunne man faktisk ikke tråkke på sanden i 2 sek uten sko uten å måtte brenne seg... Vannet var grisete og det fløt kloakk rundt oss. Var masse steiner i vannet så ikke myk sand jeg hadde forestillt meg...Var også veldig store bølger...Var på standen en gang. Never again. Usj. Det høres sikkert ut som jeg klager veldig mye nå, Men jeg er faktisk ikke typen som klager. Stort sett vært fornøyd med alle mine utenlandsreiser jeg, Men både jeg og min mann sitter igjen og er svært svært skuffet. Folkene i Tyrkia ødela hele turen for oss. Mas mas mas og atter mas. Kunne aldri gå ifred...Sto kjempe lenge hver gang vi skulle ta taxi f.eks. De sluingene satt opp prisene hele tiden og skyldte på taxameter, som er bare tøys. Brukte sååå lang tid på å prute hele tiden... Klærne der nede var ikke billig. Norske priser, og man gidder rett og slett ikke å stå en time å krangle om prisen. De blir fort hissige og er utrolig slu... Maten er litt billigere enn norsk, Men ikke mye. Alkohol ligger på samme som Norge. Hvertfall drinker.. Det var overall veldig skittent der. Uhygenisk og ekkelt... Nei..Huff...HATER HATER HATER Tyrkia. For ikke å snakke om de jævla moskeene som "hyler" hver andre time... Blæh! Endret 17. juli 2011 av nicola
Gjest nicola Skrevet 17. juli 2011 #32 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Vi var på jeep safari forresten og det var KJEMPE GØY! En positiv ting hvertfall! ) Ja, også ble vi brune! Mannen min ble matforgiftet...Lå rett ut stakkar...Mye drit mat du får nede der og man trenger ikke se nøye for å se at det er veldig uhygenisk. Brødene etc blir bare fraktet i åpen gate, og slengt på disken. Ingenting er dekket til... Drinkene var gode på Oscars restaurant! Endret 17. juli 2011 av nicola
Janis Skrevet 18. juli 2011 #33 Skrevet 18. juli 2011 Jeg satt i går kveld, og skulle til å bestille tur med star tour. Gikk inn her for å se om noen hadde noe å¨si som Alanya. Endte med at jeg lot det være Orker ikke komme ned dit og så er det uutholdelig varmt for ungene på 8 og 2,5. Kjipt at ferien ikke skulle bli helt fin, men takk for at du deler med oss!
Gjest nicola Skrevet 18. juli 2011 #34 Skrevet 18. juli 2011 (endret) Glad du leste, for jeg unner virkelig ingen den varmen og de folkene... Bestill heller til Hellas eller spania om du skal ha charterferie!! Endret 18. juli 2011 av nicola
Gjest nicola Skrevet 18. juli 2011 #36 Skrevet 18. juli 2011 Hotellet var det ingenting å si på! Kjempe hyggelig personale og helt grei mat Klager ikke på det Helt ok...Hadde hotell rett på kleopatrastranden
Janis Skrevet 18. juli 2011 #37 Skrevet 18. juli 2011 Hvis vi ender opp i syden (et sted) så skal vi nok være for det meste på hotellet. Så vi leter etter et sted med godt bade anlegg. Har to unger på 8 og 2,5. Har sett litt på dette: http://www.startour.no/bestill-reise/HotelAbout.aspx?q=4c6468784607449881018b7a2633d486 Sjokolade massasje! Hørtes klissete ut... Men sikkert deilig.
Fru Lykkelig Skrevet 18. juli 2011 #38 Skrevet 18. juli 2011 Synd at dere hadde en så dårlig ferie-opplevelse. Vi reiser snart til Side, men jeg gleder meg og ingenting skremmer meg, heldigvis. Men så er dette den eneste negative erfaringen jeg har fått høre i år om Tyrkia. Og vi kjenner veldig mange som nylig har vært og som er der nå. Vet at det har vært godt over 40grader og at varmen er en nøtt å holde ut. Men det varierer faktisk veldig mye fra om hvor man er i tyrkia og om man er ved stranda eller bor litt lengre inn i landet. Det med frekke tyrkere har jeg heller ikke hørt... all erfaring tilsier at det har roet seg mye med årene, og at de stort sett er vennlige. Ang. taxi MÅ man bli enige om pris før man drar, (nettopp for å slippe å bli lurt ed prisen) Skal komme med tilbakemld når vi kommer hjem fra vår ferie!! Får håpe det bare blir gode ord, som så mange vi kjenner har kommet med. Men så er jo smaken som baken. En person kan jo synes at alt dere opplevde var kjempefint, selv om dere synes det var trasig....
MsQuims Skrevet 18. juli 2011 #39 Skrevet 18. juli 2011 Jeg var i Alanya for 5 år siden og kjenner meg ikke igjen i hva som er sagt her. Vi var i september når det var passelig varmt, og så var det utenfor turistsesong, noe som har ALT å si. Da er ikke innbyggerne i "selgemodus" så mye som i turistsesongen. Vi pratet med tyrkere om livet i Norge, om EU, og de prøvde aldri å selge oss noe, de ville bare prate og by oss på te. Vi fant en god restaurant litt i utkanten av handlegatene, det er jo gjerne best mat der lokalbefolkningen selv går. Dessuten hadde denne restauranten det vakreste og best vedlikeholdte toalettet jeg noen gang har sett! Her gikk vi mange ganger i løpet av ferien. Det var Ramadan mens vi var der også, men de færreste vi møtte brydde seg noe særlig om det. En av de beste feriene jeg har vært på! Så lenge man ikke reiser i tykkeste turistsesongen byr Alanya på mye!
Aftenstjerne Skrevet 20. juli 2011 #40 Skrevet 20. juli 2011 Jeg kom hjem fra Alanya på lørdag, og kjenner ikke igjen noe av det negative som blir sagt her. Jeg syns folkeslaget er helt fantastisk. Møtte kun på hyggelige, supre og allrighte Tyrkere. Jeg syns Kleopatrastranden var kjempefin og opplevde ikke noe søppel eller kloakk i vannet der. Sanden var varm ja, men med flipflopper på ned til vannet var ikke det noe som helst problem. De stedene vi kjøpte mat der var maten stort sett kjempegod!!! Vi fikk taxi med engang, og så lenge vi avtalte prisen på forhånd så var ikke det noe som helst problem. Utelivet der var knall, og joda, drinkene kostet litt, men syns IKKE det var skittent og uhygeninsk der. Jeg kan iallefall anbefale alle Alanya, jeg og venninnen min hadde det så bra der at vi drar tilbake igjen i starten av oktober.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå