mac84 Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Vet ikke hva som skjer med håret mitt! Vasket det i går med shampo og balsam som vanlig, men så etterhvert som det tørket at det var fett noen cm ut fra hårroten bak. Tenkte da at jeg bare ikke hadde fått skylt ut all balsamen, og at det ikke var noen krise i og med at jeg uansett måtte vaske det på nytt etter trening senere på dagen. Men, det var like fett etter hårvask nummer to (som også var med balsam). Tenkte derfor at kanskje det var noe med balsamen (define pure shine som jeg bruker til vanlig, men som kanskje har endret seg noe ifm ny flaske) og vasket håret en gang til samme kveld uten å ta i balsam. Resultat: håret var like fett. Prøvde dermed en gang til og shamponerte tre ganger med en annen shampo enn den jeg vanligvis bruker, men når jeg våknet i dag tidlig og håret hadde tørket, så var det like fett. På morgenen i dag shamponerte jeg tre ganger med vanlig shampo og lot være å ta i balsam. Resultat: håret er fortsatt fett på de samme stedene... Kjenner jeg er ganske fortvilet nå...noen som har opplevd det samme??
CheezDoodles Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde en lignende opplevelse med en shampo som het fruktis tror jeg...grønn flaske iallefall. Etter jeg hadde brukt den, hadde jeg en flekk i bakhode som var fettete...akkurat som om det var olje der. Og det skjedde hver gang. Men det forsvant hvis jeg brukte en annen shampo
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde det likt, bare håret ble fett et område bak i hodet. Det som hjalp for meg var å bytte til sjampo og balsam som var for "normalt" hår og ikke "tørt eller flass". Jeg pleier også å la være å bruke balsamen i hårbunnen.
mac84 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2011 Det som er rart er jo at jeg har brukt samme shampo lenge og at det ikke var noen endring med annen shampo. Bruker allerede produkter for normalt hår, men skal prøve et annet merke i morgen. Mamma mente det kunne ha noe med hormoner og gjøre, men jeg vet ikke...har ikke merket noen andre endringer i kroppen i det siste...
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Min mor mente også at det var hormoner, og at det gikk bort etter en stund. Og det gjorde det. Men det var ufattelig kjipt å ha...
mac84 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2011 Ja fy søren så kjipt - føler liksom at jeg ser ustelt og ekkel ut...
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Samme skjedde meg, og jeg prøvde mye forskjellig, men endte med at frisøren måtte klippe det bort
Gjest idakaroline Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 (endret) Ikke vask håret flere ganger daglig. Det gjør problemet bare verre. Det høres helt sikkert ganske fælt ut, men prøv å la være å vaske håret på et par dager. Du kan bruke hårbånd og diverse for å skjule det. Du skriver at du bruker balsam - har du det helt inntil hodebunn? Det kan også være en grunn til at håret ditt blir så fort fett. Balsam holder det at du bruker helt ytterst i håret. Jeg sleit fryktelig med fett hår jeg også. Det ble veldig mye bedre etter at jeg klipte av meg mesteparten av håret og byttet shampo. Jeg gikk over til Jumping Juniper fra Lush og nå har jeg omtrent ikke fett hår lenger. Kan gå opp til fire dager før det så vidt begynner å bli fett. Anbefales på det sterkeste! Endret 17. juni 2011 av idakaroline
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Silikon-build-up? Prøv en rensesjampo uten silikon.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #10 Skrevet 17. juni 2011 Prøv å vaske håret kun i varmt vann i dusjen. Se om det hjelper
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #11 Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde det slik at hårte mitt var fett med en gang jeg var ferdig å føne det etter shamponering og balsam. Snakket med min frisør, og hun spurte om jeg hadde hatt noe stress i mitt liv i det siste. Jeg hadde det; skilsmisse. Fikk råd om å kun vaske håret i kaldt vann, og ikke massere hodebunnen ved shamponering, for å unngå å sette igang produksjon av talg som gjør håret fett. + vaske det så sjeldent som mulig. Det gikk over etter et par uker, og jeg har siden vasket håret hver 4-5 dag, og håret har aldri vært penere.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #12 Skrevet 18. juni 2011 Jeg fikk også ekstremt fort fett hår, og begynte nedtrapping på hårvask. Fra hver dag til annenhver dag, også begynte jeg å la det gå to dager mellom. Det er litt kjipt i starten å gå med hår som begynner å bli fett, men hvis du holder ut så er det verdt det
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #13 Skrevet 18. juni 2011 Meg som er AB over. Vil bare legge til at i perioden hvor jeg vennet håret mitt av med å bli vasket hver dag, brukte jeg ibalnt litt tørrshampo. Vet ikke om det virket mot sin hensikt, men var i allefall en grei nødhjelp i blant.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #14 Skrevet 18. juni 2011 Bytt til frisørshampo! Sånn blir håret mitt når jeg bruker butikkshampo, det slår ikke feil. Det skjedde "over natten" her også, men sånn var det. Har aldri problemer ellers, kun når jeg bruker butikkshampo.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #15 Skrevet 18. juni 2011 Bytt til frisørshampo! Sånn blir håret mitt når jeg bruker butikkshampo, det slår ikke feil. Det skjedde "over natten" her også, men sånn var det. Har aldri problemer ellers, kun når jeg bruker butikkshampo. Mitt hår er motsatt... bruker jeg frisørshampoo (men har ikke prøvd alle merker da, selvfølgelig), så blir håret fett, ekkelt og umedgjørlig... Hvilket merke bruker du? Ikke for å gå altfor off-topic her, ts, men siden dette tydeligvis har skjedd flere av oss, kan det være noe i det noen nevnte her, silikon build-up? At en dag får håret nok, og da skjer det? Dere det har skjedd med, har det vært hårprodukter med silikon inne i bildet? Det har det vært hos meg, når jeg tenker meg om. Var en dove-shampoo, som jeg ikke tror er i handelen lengre. 1
Sugerøret Skrevet 18. juni 2011 #16 Skrevet 18. juni 2011 har du prøvd Vichy's shampo? https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30705&c=1066&g=false&ref=search den tok både fett hår og flasset til unga.
super-ida Skrevet 18. juni 2011 #17 Skrevet 18. juni 2011 mitt hår ble sånn etter å ha brukt sånn "hår pudder".... måtte vaske det i zalo for å få det ut.. det var fett og nesten stivt oppå krona....
chikako Skrevet 18. juni 2011 #18 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg ville prøvd å se om det hjalp å vaske håret med eddikvann. Jeg har brukt det mot build-up, og det fungerer superbra. Eddik koster en tier på butikken, så det er ikke noe stort innhogg på budsjettet. Ha eddik og varmt vann (like mye av hver) med deg i dusjen og masser det inn i hodebunnen. La det sitte i så lenge du har tålmodighet (opp mot 30 min) før du skyller ut og vasker med sjampo etterpå. Edit: Du må bruke eplesidereddik eller klar eddik, ikke rødvinseddik eller lignende :gjeiper: Endret 18. juni 2011 av chikako
Gjest Daenerys Skrevet 19. juni 2011 #19 Skrevet 19. juni 2011 Ikke vask håret flere ganger om dagen, da blir det bare verre! Jo mer du vaskere, jo mer fett blir det - håret forventer å bli vasket oftere og produserer mer fett. Har også opplevd at håret mitt ikke ble rent etter at jeg brukte samme shampo og balsam et par år, når jeg byttet merke var alt i orden igjen. Anbefaler også shampo uten SLS, og ville nok ha gått over til å vaske det annenhver dag eller én gang om dagen om du må.
kitekatt Skrevet 19. juni 2011 #20 Skrevet 19. juni 2011 Hadde det samme med Fructis shampoo jeg og, akkurat slik som en annen over beskriver. Bytt shampoo, så gir det seg nok Og lurt å ta balsam bare i tuppene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå