Gå til innhold

Holdbarhet på brudebukett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns prisene på brudebuketter er stive. Det er greit nok at dekoratøren bruker mye tid på den og at det ikke blir helt det samme som en vanlig bukett. Og jeg vurderer å lage min egen bukettkvelden før. (bare noen enkle roser (har sett en grei video på youtube :gjeiper: ) Men det jeg lurer på er egentlig holdbarheten på en brudebukett vs en vanlig bukett. Er jo ikke koselig å gå med en halvdød rosebukett. Og hvor lenge går man egentlig å holder på buketten? Man går vel ikke med den hele dagen? Og hva gjør man med den når man ikke holder den?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/568321-holdbarhet-p%C3%A5-brudebukett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Jeg tror brudebuketter holder seg penere lengre enn en blomsterbukett, de fleste binder jo buketten sånn at blomster ikke skal bli slapp-hodete så fort, enten med støtte i blomster rundt eller naturlig heng. Stilkene blir også bundet godt og solid opp i en brudebukett slik at der er minimalt bevegelse mellom stilkene, man slipper å evt bli klissete på hendenene eller at buketten blir skjev. De er ganske flinke til dette - de som driver med det.

Er forsåvidt enig i at det er dyrt, men buketten er ikke noe jeg selv skal spare på. Når det gjelder selve "Holdbarheten" så beror vel det litt på blomstertype, og temperatur der du oppholder deg.

• Liker 1

Jeg vil ha en helt enkel, rund rosebukett, og disse må man visstnok betale minst 2000 kroner for på blomsterbutikkene jeg har spurt hvertfall... Så jeg gikk og kjøpte 2 buketter med 20 roser i hver på coop obs, tenkte jeg skulle se om jeg fikk det til selv og hvor lenge de holdt. Buketten ble faktisk fin, ikke helt 120% jevn, men det ble godt nok for meg. Lagde den på lørdagen, så sto den i vann til søndag ettermiddag, så uten vann til mandag formiddag og den var fortsatt like fin! Så jeg skal hvertfall lage den selv.

Regner med å holde på buketten fram til vi ankommer festlokalet, så parkere den i en vase og evt hente den fram igjen for bilder.

• Liker 1
AnonymBruker

Tusen takk for svar! Tenkte jeg også skulle prøve det ut, men greit med andre sine erfaringer også. Da blir det til at jeg lager min også selv! Kan spare en del på den biten! Og for å være helt ærlig, så er ikke buketten så uhyre viktig for meg.

Enig med TS her! Blomstene generelt er der jeg skal spare mange tusen!! Der jeg har forespurt koster det 2000kr bare for at de skal ta i blomstene når ordet brud nevnes.... Min mor har tidligere gått på blomsterdekoratør kurs og hun gleder seg allerede til en koselig stund sammen med sin eneste datter hvor vi skal lage både brudebukett og dekorasjoner til å ha på bordene! Jeg vil også bare ha en enkel rund bukett, noe jeg ikke gidder å betale mangfoldige tusen for! Knapphullsblomstene til mennene bestiller vi derimot, men de koster bare noen hundrelapper hver.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...