Marry Skrevet 17. juni 2011 #1 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg fikk tilbud av min mor om å reise til Thailand i juleferien. Jeg er litt lei hele Norge så jeg har veldig lyst! Har noen av dere vært i Thailand rundt juletider? De feirer vel ikke jul der, men er det koselig? Og er været bra i Thailand i desember/januar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 feier ikke jul der??? Mer enn her skal jeg love deg. Har vært der 2 ganger fra 28 november til ca 19. desember og det er så rørende. Jeg er tradisjonell, går på tenning av jule-gaten i byen, og synger inn julen i kirken. Går i kirken julaften osv.... Så jeg hadde gitt opp litt når vi reiste 1. gang. Så står jeg å kikker utover det gedigende kjøpesenteret... -Inn kommer ca 20 kappe-kledde folk. Stiller seg ved et flygel, og synger julesanger på engelsk så tårene mine trillet. Samboeren min er muslim, så for han er jo ikke julen så viktig som hos meg, og når han kom ut av butikken ble han helt forferdet og ville trøste meg, men tårene var jo av glede for å få opplevd julestemning uten sidestykke. Her er noen bilder fra Bangkok juletid; http://www.google.no/search?um=1&hl=no&biw=1280&bih=929&tbm=isch&sa=1&q=bangkok+christmas&oq=bangkok+christmas&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=15774l16465l0l5l5l0l0l0l0l148l620l1.4l5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marry Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juni 2011 takk for svar Jeg bare tenkte på at de er vel buddister der nede? Men det høres bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 Da jeg feira jul i Thailand (kom dit ca. 22. desember og var der en måned) ble jeg møtt med det største juletreet jeg noensinne har sett på flyplassen. Siden vi i selve jula og på julaften befant oss på et sted i Thailand med en del turister (Koh Chang) ble det så absolutt julefeiring. Julesanger (mange norske, særlig Alf Prøysen) ble spilt utenfor bungalows og i hotellbarene, det var pyntet med julelys og pynt og det var generelt ikke vanskelig å vite hvilken høytid som ble markert. Men jeg tviler for at det er sånn i hele Thailand, og i hvilken grad du vil merke julefeiring avhenger nok av hvor du er og hvor mange turister som befinner seg der. Selv foretrakk jeg å holde meg unna de stedene hvor jeg merka jula mest, og likte best å trekke meg unna og nyte julaften i solnedgangen på en mer "Thailandsk måte". Og det synes jeg absolutt var koselig! Savnet ikke NOE hjemmefra den jula. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå