Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på jobbintervju idag, skal også prøve meg som servitør for og se hvordan det er, har ingen direkte erfaring fra dette yrket men kan bitte litt.

Men så er det dette da, har dere noen tips til hva jeg bør huske på?

som f.eks "spørr om det er noe mer gjesten vil ha" osv...

setter pris på alle svar!

dette er helt nytt for meg og jeg er bare ute etter og få meg en jobb :) trenger den virkelig!!!! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- "Håper det smaker", når du serverer

- Server fra gjestens høyre side

- Spør om det er noe mer du kan gjøre for dem når du har servert maten. Hente salt f.eks. om det ikke er på bordet

- Smil pent ;-)

- Ikke stress, det merker gjestene. Ta det rolig og vær deg selv.

- Om du får jobben, tren på å bære flere tallerken samtidig, sparer deg mye tid og mange turer når det er flere ved samme bord. Trenger ikke klare hele fem stk., men tre er kjekt.

Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

oi, er det med høyre side veldig viktig? kan ha litt tendens til og blanne venstre og høyre noenganger hehe

AnonymBruker
Skrevet

oi, er det med høyre side veldig viktig? kan ha litt tendens til og blanne venstre og høyre noenganger hehe

Skrevet

Ja, det er viktig.

Ellers er det berre ein ting du skal vere ærleg om på intervjuet, og det er at du aldri har jobba som servitør før. Også dreg du frem kva som gjer at du allikevel skal få jobben (utadvent, rask til å lære, serviceminded, sosial).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...