Gå til innhold

Forteste måte å miste cm rundt lårene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :sjenert:

Jeg er en jente på 14 år som har begynt å bli litt lubben i det siste. Det er flere som har kommentert det og jeg føler selv at det har begynt å bli litt i overkant stort der nede. F.eks når jeg skal gå i litt korte shorts, da hender det at lårene mine gnisser mot hverandre når jeg går. Jeg syntes det begynner å bli litt ubehagelig, og vil gjerne at lårene mine skal bli mindre.

Vet noen om hvordan jeg kan miste noen cm rundt lårene effektivt?

Jeg har også en ganske ustabilt "matrytme". Jeg spiser rundt 2-3 ganger om dagen, og spiser egentlig en del godteri. Hvor mange måltid og hva burde jeg spise for at jeg skal spise sunt? Hva er dagsbehovet for mat?

Takk for svar :skravle:

(beklager skrivefeil, jeg er ganske trøtt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ned på snop og spis normal, sunn, norsk mat. 4 måltider om dagen er greit. Ta deg en frukt hvis du blir sulten utenom. Ta en halvtimes joggetur 3-4 ganger i uka. Dagsbovet for en jente som er normalt aktiv er på 2000-2500 kaorier.

Skrevet

Jeg var undervektig (nei, slanket meg ikke) da jeg var på din alder, og jeg var svært aktiv med forskjellige typer idrett. Allikevel gnisset lårene mot hverandre når jeg gikk. Dette var noe som kom etter puberteten intraff. Det er helt normalt for kvinner at lårene berører hverandre, og det trenger slettes ikke ha noe med overvekt å gjøre. Om jeg skal bli kvitt lårgnissingen må jeg slanke meg til jeg er på dødens rand - noe som selvsagt er helt uaktuelt. Det er ingen skam i å ha kvinnelige former. Du kan ikke punktslanke deg, men det er uansett fint å være i aktivitet. Ikke se på lårene dine som et problemområde - lær deg heller noen smarte triks for å unngå gnaging og svetteutslett:

-Bruk sykkelshorts eller boksershorts under skjørt og kjoler (her er det mye å velge i, alt fra tykk bomull til tynn nylon)

-Unngå korte shortser når du vet det blir mye gåing

-Det finnes spesielle typer smøring du kan bruke for mindre

friksjon, mange bruker vanlig babyolje

-Noen bruker uparfymert talkum eller potetmel

-Noen bruker antiperspirant

-Sinksalve er fint å bruke om man først har blitt litt sår

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...