Gjest Lebewesen93 Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Tror du det noen gang blir mulig ? Selv så tror jeg ikke det, jeg kan ikke helt forstå hvordan de skulle fått til å lage en tidsmaskin, og om de hadde gjort det så hadde vel det vært å tatt for mange sjanser ? Tenk om den havna i gale hender da... Men uansett, la oss si at jeg hadde en tidsmaskin, og jeg lot DEG prøve den ut. Du kunne reist tilbake i tid, til hvilken tid du ville, men du fikk bare 1 dag på deg til å gjøre det du ønsket, om du ikke dro tilbake til nåtiden da, ville du blitt fanget for alltid. Hva ville du gjort, og hvor ville du dratt ? Jeg lar deg kun benytte dennne tidsmaskinen 1 gang og du er den eneste som får bruke den, ingen andre. Hva sier du?
Jafar Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Tidsreiser er mulig, men kun frem i tid. Om det er mulig å reise tilbake i tid har ingen funnet ut enda. I følge den godeste Albert Einstein (og dette har blitt testet og bekreftet) Så vil merkelige ting skje når man nærmer seg lyshastigheten. Denne hastigheten er en slags cosmic speed limit. Om man reiser i en så stor hastigheten vil man bevege seg fortere frem i tid i forhold til en som er i ro. Det betyr at du kan reise ut i et romskip som går med 98% av lysfarten i forhold til jorden og når du kommer tilbake har det kanskje gått 1000 år på jorden, mens i romskipet har det kanskje bare gått 1 år. Denne effekten får man også i sterke garvitasjonsfelt. Svarte hull har ekstremt sterke gravitasjonsfelt, og her vil vi fra vårt sysnpunkt observere at tiden stopper opp! Problemet er selvsagt og få akslerert deg opp i en slik hastighet. Dette krever enorme mengder energi, og vi har idag ikke teknologien til dette. Så for å svare på det første spørsmålet ditt. Ja, jeg tror det er mulig (men kun frem i tid). Hva jeg hadde gjort om jeg fikk sjansen til å prøve en tidsmaskin er jeg usikker på. Vet ikke om jeg hadde turt det! 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde helt klart prøvd! Jeg elsker historie og vil gjerne se hvordan nærmiljøet mitt så ut før i tiden og hvordan mennesker levde da. Men når... tja middelalderen kanskje. Jeg vet ikke, kunne tenkt meg alt fra 50-10000 år tilbake. Det hadde vært utrolig kult!
Tonka Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg hadde valgt å reise til Oslo på starten av 1800-tallet eller til Amsterdam eller Delft på starten eller midten av 1600-tallet. Elsker byhistorie og lengter (ja, virkelig lengter!) etter å vite hvordan det så ut i disse tre byene på de tidspunktene. Jeg hadde testet tidsmaskinen din uten å blunke. Endret 18. juni 2011 av Tonka
Gjest Tirkes Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 En dag er altfor lite! Men åh så vanskelig. Men jeg ville nok valgt et reisemål enten fra en tid lenge før skriftlige kilder tok til (Typ tilbake til tiden da Neanderthalerene ble skviset ut av det gode selskap) eller absurd langt fremover i tid for å sjekke trykket.
Gjest MorAase Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 London rundt 1800-tallet. Mye for å se hvor lite byen har forandret seg på 200 år.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Er med tidsmaskin som med King Kong....til syvende og sist hadde det blitt misbrukt.
Gjest Tirkes Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Er med tidsmaskin som med King Kong....til syvende og sist hadde det blitt misbrukt. Det er sant. Det er farlig, så vi bør kutte ut å tenke på det, og denne tråden burde rapporteres for å utsette menneskeheten for misbruk. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #9 Skrevet 20. juni 2011 Jeg ville elsket å reise i tid, men det ville vært for farlig. Man kunne endret/ødelagt mye i løpet av et døgn, og kommet tilbake til en helt annen virkelighet enn den man forlot...
Tropic Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Aner virkelig ikke! Hadde kanskje reist tilbake til da min bestemor var ung, det tror jeg kunne vært interessant. Ellers ville jeg reist til England tidlig på 1800 tallet.
Capricorn Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 Jeg ville reiste tilbake til 50-60 tallet en gang. Da alle de som er borte i familien fremdeles levde. Frisk og unge. Jeg ville vært en flue på veggen. Sett besteforeldrene mine som unge og mamma som liten. Jeg ville nytt hvert sekund av å se dem Hvis maskinen kunne reist flere steder samme dagen så ville jeg reist til Grand Ole Opry for å se de gode gamle gå på scenen i sine yngre dager og fremført hiter vi fremdeles elsker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå