Glow Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Lurte på om alle som holder på med lavkarbodietten kan komme med oppskrifter her? Eller hvis noen kommer over lavkarbomat-oppskrifter så kan de linke de her Tenkte kanskje denne tråden kan handle bare om hva man kan og ikke spise og masse forskjellige oppskrifter, sånn at maten aldri blir kjedelig i lengden. Har nettopp begynt dietten og syns det er enda enklere når jeg kan variere skikkelig med maten:)
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har rett og slett kjøpt noen gode bøker med oppskrifter. De er gull verdt, spesielt i starten. I går spiste vi en god hjemmelaget lavkarbo moussaka. Den er god og veldig mettende. Oppskriften er fra den ene boka. Jeg kan sikkert skrive inn oppskiften om det er interesse for det?
Chiyo Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har rett og slett kjøpt noen gode bøker med oppskrifter. De er gull verdt, spesielt i starten. I går spiste vi en god hjemmelaget lavkarbo moussaka. Den er god og veldig mettende. Oppskriften er fra den ene boka. Jeg kan sikkert skrive inn oppskiften om det er interesse for det? Jeg vil gjerne ha oppsrift på lavkarbo moussaka. Må få av det ekstra student fettet jeg har lagt på meg.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Airams moussaka - 4-6 porsjoner 2 auberginer, ca 500 g olje 400 g kjøttdeig 1 løk 2-4 fedd hvitløk 2 ss tomatpurè Oregano, salt og svart pepper smør til steking 1 dl kremfløte pluss evntuelt 0,5 dl vann Ostesaus: 2 egg 1 dl majones 2-3 dl revet fet ost, gjerne blandet og smaksrik. Hakk løk og stek i smør uten at den tar farge. Tilsette kjøttdeig og brun den. Bland inn tomatpure og la den også brunes litt. Krydre og tilsett kremfløte. La det småkoke til en "kort" kjøttsaus. Spe eventuelt med vann om den ser ut til å bli for tør. Skjær auberginen i skiver og brun den på begge sider i litt olje. Legg auberginskivene utover bunnen av en ildfast form, fordel kjøttsausen utover så den dekker. Visp egg og bland med majones og ost. Hell ostesausen over. Gratiner ved 225 grader, til den er gyldenbrun. Voila! Jeg pleier å spise salat ved siden av, for å få inn grønnsaker. Og ja, den er fet. Det er nok noe av grunnen til at den er såpass mettende. Vi var 3 voksne som spiste oss mette i går, og allikevel var det igjen plenty av rester som jeg spiste til lunsj i dag.
Gjest Vampen Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Denne boken er veldig bra, og nå koster den bare 169 kr på Haugenbok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå