Gå til innhold

Svar på søknad til lånekassen. rart.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg logget meg inn på minesider på lånekassa idag.

Det sto det noe helt nytt som jeg ikke har sett før.

Før så sto det at de hadde fått bekreftelse fra skolen at jeg gikk der, og at det kunne ta noen uker før søknade er ferdigbehandlet.

Nå står det at de har sendt meg et brev. Det sto ikke noe om at søknaden var ferdigbehandlet eller noe.

Hva vil det si da? At jeg ikke får lånet? Har da ikke studert i fem år med støtte fra lånekassa jeg.

Ut ifra det jeg har vært med på før har jeg erfart at de sender meg sms eller mail på at søknaden er ferdigbehandlet og at gjeldsbrev er påvei i posten.

Kan noen hjelpe meg litt? Evetuelt reflektere litt med meg her. Noen som har erfaring?

Mitt semester starter nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får man ikke støtte i mer enn 5 år? Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på sidene Deres, mener å ha lest at det er en gen. regel de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil si at du får svar i brevet? Jeg har alltid fått svar i brev, men etter at jeg gikk over til elektronisk post, har jeg fått det rett inn på lånekassen. Kanskje du ikke lenger står registrert som at du vil ha varsel elektronisk?

Hvis du ikke får lånet, vil jeg tro at du får en litt mer tydelig beskjed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om jeg ikke får lånet.

Det ville stått noe annet dersom jeg hadde fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn og sjekke for meg selv og der står det dato for mottatt søknad og at søknaden er inviglet, samt sum og beskjed om at gjeldsbrevet vil bli sendt til meg 1-2 uker før skoestart.

Det du beskriver høres veldig rart ut. Har du mulighet til å kopiere inn det som står under "status søknader" og bare ta bort eventuelle sensitive opplysninger?

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg har fått en sånn beskjed en gang, da var det fordi de manglet informasjon til å behandle søknaden.

Jeg trodde forøvrig man kunne få støtte til 8 år, ikke 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en sånn beskjed en gang, da var det fordi de manglet informasjon til å behandle søknaden.

Jeg trodde forøvrig man kunne få støtte til 8 år, ikke 5?

Det samme leste jeg. At det er 8 år. Begynte å bli litt bekymret her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det det sto ord rett:

Lånekassen mottok søknaden din for undervisningsåret 2011-2012 den x. xxxx 2011.

Du har mottatt eller vil om kort tid motta et brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det var det det sto ord rett:

Lånekassen mottok søknaden din for undervisningsåret 2011-2012 den x. xxxx 2011.

Du har mottatt eller vil om kort tid motta et brev.

Det betyr sannsynligvis at det er noe de lurer på. Om du hadde fått avslag, så hadde det stått det. Så jeg er ganske sikker på at de mangler all den info de trenger for å behandle søknaden ferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de rett og slett ikke behandlet søknaden din vil jeg tro :) Så når den er ferdig behandlet vil du få beskjed(brevet som nevnes) og infoen oppdatere seg. Tror ikke det betyr at du ikke får gjennomslag på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe på det.

Hvis ikke så kommer jeg til å slite med å nedbetale lånet mitt til banken og klare meg økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Vi får håpe på det.

Hvis ikke så kommer jeg til å slite med å nedbetale lånet mitt til banken og klare meg økonomisk.

Jeg har fått avslag en gang, og da stod det på mine sider at søknaden var avslått og at jeg ville få et brev. Så så lenge det ikke står at du har fått avslag på mine sider, så har heller ikke fått det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sto ikke noe om det ENNÅ.

Får henge i postkassa og spørre ut postmannen denne uken jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Lurer på hvorfor de skriver det. Jeg har også fått den beskjeden, men ikke mottat noe post om det. Hva betyr det egentlig? aldri skjedd meg før heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...