-Fisken- Skrevet 14. november 2003 #1 Skrevet 14. november 2003 Har hørt noe om at light brus, (vet ikke om det gjelder vanlig) ødelegger forbrenningen. Noen som vet noe om dette?
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2003 #2 Skrevet 14. november 2003 Søtningsstoffene i lightbrusen kan øke sultfølelsen og dermed føre til at du spiser mer. Tviler på at de gjør forbrenningen lavere!
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2003 #3 Skrevet 14. november 2003 Søtningsstoffene i light-brus "leker" sukker, dvs at det settes igang insulinproduksjon i kroppen når du drikker - for å bryte ned dette sukkeret. NÅr det ikke er noe sukker å bryte ned, blir det "kaos". Insulinet er fett-hormonet, i tillegg så kan slik ustadig og unødvendig produksjon av insulin skape grobunn for diabetes 2. De tilskriver mye av økningen i diabetes 2 hos unge kvinner nettopp for mye drikking av light-brus. Drikk vann, det er bare en vanesak :D
Orthia Skrevet 14. november 2003 #4 Skrevet 14. november 2003 Søtningsstoffene i light-brus "leker" sukker' date=' dvs at det settes igang insulinproduksjon i kroppen når du drikker - for å bryte ned dette sukkeret. NÅr det ikke er noe sukker å bryte ned, blir det "kaos". Insulinet er fett-hormonet(...)[/quote'] Kan du forklare hva dette betyr i praksis, Gjest?
Gjest MFUS Skrevet 15. november 2003 #5 Skrevet 15. november 2003 Det gjest påstår der er bare tull. I beste fall er postordrevitenskap fremsatt i reklame for et slankeprodukt som er like missvisende, synd at slikt skal bli en myte. Vell er det mange grunner til å velge vann fremfor kunstig søtede drikker, men økt insulinproduksjon er ingen av dem. La meg si det slik: Økt insulinproduksjon er noe som forekommer ved økt blodsukker, da kunstig søtningsmiddel ikke har evnen til å gi økt blodsukker så skjer heller ikke prosessene du snakker om. Kanskje vil noen vill-lede deg til å tro det, faktum er det derimot ikke! Er dem som bastant mener at kunstig søtningsmiddel øker blodsukkeret også - men rull inn da, hvordan i all verden skulle dette forekomme? En bil går tross alt ikke når det ikke er bensin på tanken, er like urealistisk det som at kunstig søtningsmiddel påvirker blodsukkeret.
Arketypen Skrevet 16. november 2003 #6 Skrevet 16. november 2003 MFUS har rett i det.. Insulin gjør cellene gjennomtrengelige for sukkeret.
Iset Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 MFUS: tusen takk for at du sier det. dette har jeg diskutert med maaange, da jeg drikker endel lettbrus (for å prøve å holde vekten, er jo bedre enn å drikke med sukker!!) nå har jeg noe å slå i bordet med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå