Gå til innhold

Lavkarbo og sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo. Jeg har sluttet å spise kjøtt, pasta, brød, ris (spiser det kun når jeg spiser sushi). Hvis man er på en lavkarbo lignende greier, kan man spise sjokolade uten å legge på seg?

Jeg har holdt på dette en stund, og har ikke gått opp en kg en gang! Folk som stapper i seg en hel sjokoladeplate flere ganger i uken VEDSIDEN AV et normalt kosthold som består poteter,pasta,kjøtt osvosv/normalt kosthold, er jo de som legger på seg? Eller...??

Hvordan er det med sjokolade på lavkarbo osv? Kan noen fortelle meg:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er mye sukker i sjokolade, så det passer nok ikke noe særlig på lavkarbo, kanskje til nød noen få ruter mørk sjokolade.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er på lavkarbo, og har spist is, sjokolade flere ganger i uken. jeg har ikke gått opp en eneste KG... det må jo være en sammenheng der!

TS

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis du spiser is og sjokolade er du ikke på lavkarbo. Grunnen til at du ikke har gått opp i vekt er at du ikke har spist for mye mat.

• Liker 1
Skrevet

For to-tre år siden, før jeg ble syk kunne jeg spise både taco, pizza, sjokolade, is og hva enn jeg ville ha uten å legge på meg et gram!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan nok ikke si at du spiser etter lavkarboprinsippet om du spiser vanlig sjokolade. Og som Elfrida sier så er nok grunnen til at du ikke har gått opp i vekt at du ikke har spist for mye kalorier i forhold til ditt behov.

Det finnes sukkerfrie sjokolader som du kan spise på lavkarbo da. For eksempel finner du Cavalier sjokolade på helsekosten, eller "sukkerfritt" sjokolade på flere ica maxi og ultra (som jeg har sett). Noen kan reagere og får vond mage av søtningsmiddelet (maltitol), men utenom det kan du spise disse med god samvittighet en gang i blant:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...