Gjest Indianlady Skrevet 14. november 2003 #1 Skrevet 14. november 2003 Jeg lurer på om dere tar tran nå om vinteren,selv om det smaker pjuk.Jeg selv tar trantabletter da slipper en ettersmaken.Sannasol og Biovit gjør vel samme nytten som tran eller hur. Jeg lurer på om tran er det sunneste vitaminkilden er det noen som veit det her inne ?
Gjest care Skrevet 14. november 2003 #2 Skrevet 14. november 2003 Jeg drikker tran. Men bare en liten teskje. Forskere i sverige har forsket på hvorfor norske kvinner ligger på toppen av statistikken når det gjelder osteporose og attpåtil drikker så mye tran som vi gjør. Det de fant ut var at vi drakk for mye tran, dvs. en spisskje. Så nå drikker jeg en liten spiseskje hver morgen
Væren Skrevet 14. november 2003 #6 Skrevet 14. november 2003 Jeg er ikke flink til å huske på å ta tran...
Malou Skrevet 14. november 2003 #7 Skrevet 14. november 2003 Nop, det får holde med multivitaminer... Jennifer
Gjest pulverheksa_ Skrevet 14. november 2003 #8 Skrevet 14. november 2003 Jepp tar tran, hver morgen før frokost. Lurt å spise noe etter på da unngår jeg enkelt alt som heter ettersmak og oppgulp.
frosken Skrevet 14. november 2003 #9 Skrevet 14. november 2003 Tran og Sana Sol/Biovit gir ikke samme effekt. Alt inneholder tilskudd av vitamin D som er viktig i vintermånedene, men tran inneholder i tillegg viktige fettsyrer. Fettysrene i tran er aktivt med på å bryte ned fettavleiringer i blodårene (som kan være årsak til hjertesykdommer), i tillegg er disse fettsyrene viktig for eksempel for utviklingen av hjernen. Det er ingen grunn til at man ikke skal ta tran hele året (hvis man ikke er så flink at man spiser nok fet fisk). Selv tar jeg tran hver morgen FØR frokost.
natasha Skrevet 14. november 2003 #10 Skrevet 14. november 2003 Jeg har kjøpt de nye "Women"-Omega3 kapslene. Disse har mintsmak (svak), så man blir ikke så altfor plaget med tran-oppstøt resten av dagen.
-Fisken- Skrevet 14. november 2003 #11 Skrevet 14. november 2003 Jepp, tran hver dag. Tar egentlig ganske masse rart :-? Multivitamin, c-vitamin, b-vitamin, jernatbletter, kalk, omega 3 og don quai. Jaja, sånn er det når man trener masse og spiser litt lite.
Redhead Skrevet 14. november 2003 #12 Skrevet 14. november 2003 Jeg har kjøpt de nye "Women"-Omega3 kapslene. Disse har mintsmak (svak), så man blir ikke så altfor plaget med tran-oppstøt resten av dagen. De tar jeg også. Ungene derimot liker vanlig tran veldig godt!
Arnie Skrevet 14. november 2003 #15 Skrevet 14. november 2003 :o NEI!! Frivillig, daglig seigpining gjør jeg ikke. Heller syk en gang hver vinter (dersom *det* er resultatet), enn daglig selvpine.
-Fisken- Skrevet 14. november 2003 #16 Skrevet 14. november 2003 :o NEI!! Frivillig, daglig seigpining gjør jeg ikke. Heller syk en gang hver vinter (dersom *det* er resultatet), enn daglig selvpine. *ler*
Iset Skrevet 14. november 2003 #17 Skrevet 14. november 2003 Jeg drikker tran. Men bare en liten teskje. Forskere i sverige har forsket på hvorfor norske kvinner ligger på toppen av statistikken når det gjelder osteporose og attpåtil drikker så mye tran som vi gjør. Det de fant ut var at vi drakk for mye tran' date=' dvs. en spisskje. Så nå drikker jeg en liten spiseskje hver morgen [/quote'] det er rett og slett tull. de snakket om noe slikt på helsekost fagskolen, at det er useriøse undersøkelser som er blitt gjort, denne blant mange. det er det samme som å si at vi drikker mest melk i verden, og ligger samtidig på beinskjørhet toppen. dette har de og forsket på, og kommet frem til at vi drikker for mye melk. eller vi kan godt si kaffe, vi drikekr for mye kaffe, derfor har vi så mye beinskjørhet. det er helt tåpelig. for å bli forgiftet av D vitamin feks, må man drikke 30 spiseskjeer tran hver dag i måneder!!! så at vi får for mye gjennom 1 ss eller 2, det er bare tull. klem Iset
fruenge Skrevet 15. november 2003 #19 Skrevet 15. november 2003 Nei, jeg tar ikke tran. og tror eller ikke at det er spesielt sundt da det finnes giftstoffer som kan samle seg i fiskeleveren. Som er der tranen kommer fra. Jeg tar pikasol, som er omega 3. Til barn ville jeg ha gitt eksimo i stede for tran.
ringblomst Skrevet 15. november 2003 #20 Skrevet 15. november 2003 Tar aldri tran lenger, men vitamin-og mineral-pille, tror den heter Kostpluss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå