Gå til innhold

"DU skal ikke slippe unna"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg dater en mann som har alle kvaliteter som jeg er ute etter og jeg liker han veldig godt.

Han er - strengt tatt - out of my league. Jeg SKJØNNER ikke hva han ser i meg, han er noe av det kjekkeste/fineste jeg har sett i hele mitt liv, har (veldig) god råd, har verdier som ALLE kvinner ville satt pris på. Mens jeg da - har blitt litt "stutt-tjukk" etter å ha lagt på meg og er student. Men han sier det rett ut til meg - at DU slipper ikke unna, meg er han på vei til å bli hardt forelsket i. Jeg burde legge selvtillitsproblemene mine på hylla, men jeg sitter igjen å føler meg usikker (selv om han hele tiden gir meg fine komplimenter osv).

Jeg tenker på hva folk kommer til å tenke når de ser oss sammen.. Jeg= liten, rund og fattig student. Han: høy, veltrent, mørk og forferdelig pen.

Føler meg latterlig som tenker sånn, men jeg blir ikke kvitt disse tankene uansett. Er det noen som har noe godt råd for hva jeg kan gjøre for å forbedre dette?

Er redd for at det skal ødelegge hele forholdet..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er bare sammen med deg av veldedighet. Eller kanskje han bare tok hva som helst med pupper for å skjule at han er homo.

Det er utenkelig at han elsker deg for din personlighet, vennlighet, sans for humor og lignende. Denslags skjer bare i romantiske noveller i dameblader.

Uansett bør du dumpe ham og gi meg telefonnummeret hans.

• Liker 5
Skrevet

Han er bare sammen med deg av veldedighet. Eller kanskje han bare tok hva som helst med pupper for å skjule at han er homo.

Det er utenkelig at han elsker deg for din personlighet, vennlighet, sans for humor og lignende. Denslags skjer bare i romantiske noveller i dameblader.

Uansett bør du dumpe ham og gi meg telefonnummeret hans.

Hyggelig :P

Og nei - han "slipper ikke unna" med en gang han heller :P

Gjest Hikken
Skrevet

Huff, du burde jo ikke tenkte slik :tristbla: Han liker deg jo for den du er, vet du :) Du er sikkert både pen og smart og har de verdiene han leter etter i en jente :) Jeg tror ikke folk vil tenke noe spesielt om de ser dere kommer gående nedover gaten, jeg har selv sett par i alle mulige fasonger og størrelser, og jeg har som regel kun tenkt at " de der to var søte sammen :rodmer: "

Prøv å legge den dårlige selvtilliten på hylla en stund og kos deg med mannen :)

• Liker 1
Skrevet

Huff, du burde jo ikke tenkte slik :tristbla: Han liker deg jo for den du er, vet du :) Du er sikkert både pen og smart og har de verdiene han leter etter i en jente :) Jeg tror ikke folk vil tenke noe spesielt om de ser dere kommer gående nedover gaten, jeg har selv sett par i alle mulige fasonger og størrelser, og jeg har som regel kun tenkt at " de der to var søte sammen :rodmer: "

Prøv å legge den dårlige selvtilliten på hylla en stund og kos deg med mannen :)

Tusen takk for trivlig svar! :) Han liker meg jo tydeligvis, så må jo bare skjerpe meg. Og han sier jo (er litt yngre enn han) at selv om han valgte riktig utdanning med en gang - så er det ikke dermed sagt at jeg som jobbet i noen år og er under utdannelse nå er noe dårligere. Må bare lære meg til å HØRE ordentlig på hva han sier og la det påvirke selvtilliten min tror jeg..

Jeg MÅ få opp selvtilliten min, dette her er bare slitsomt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Menn tar ikke råd fra moteblader og kvinnefora om hva vi liker. Når vi ser noe som får kompassnåla til å peke mot nord, er det all-systems-go, selv om noen av oss er brente nok til å foreta en bakgrunnssjekk, så vi slipper å stadig gjenta de groveste tabbene.

Altså spiller det ingen rolle hva du synes om speilbildet ditt, eller hva du tror er idealkvinnens utseende. For ham er det kun én ting som teller, nemlig hvordan hans idealkvinne ser ut.

Ikke bry deg så forferdelig med hva alle som ikke tenner på deg mener. De har du ingen plikt til å imponere.

Dessuten har KG lært meg at kvinners selvbilde og virkeligheten ofte er to totalt ulike størrelser, enten dere tror dere ser bedre eller verre ut enn andre oppfatter dere. - Som sagt, så teller det ingenting hva folk du ikke skal stappe i senga mener.

Hyggelig at du nå ser ut til å få orden på økonomien. :gjeiper:

Endret av Kamikatze
  • Liker 2
Skrevet

Herregud, du er sikkert ikke så feit. Hvis det plager deg så begynn å tren litt. Dere kan jo trene sammen siden han er interessert i trening.

Han ser nok noe han liker som du er blind for i speilet og dere har nok en god kjemi.

Skrevet

Han liker deg! Bli vant til det.

End of :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg er ikke feit altså, er ikke det. Men etter å ha vært TYNN hele livet, så har jeg litt ekstra nå.. og må derfor vende om tankegangen min litt. Og jeg trener allerede?

Og til Kamikatze :

1. Få orden på økonomien? Jeg HAR orden, men er allikevel blakk på slutten av mnd. Og at han har god råd har egentlig ikke noe å si for meg, for jeg kommer ALDRI til å utnytte meg av det.

Men ellers var det du sa lurt og noe å tenke på.

TS

Gjest Hikken
Skrevet

Tusen takk for trivlig svar! :) Han liker meg jo tydeligvis, så må jo bare skjerpe meg. Og han sier jo (er litt yngre enn han) at selv om han valgte riktig utdanning med en gang - så er det ikke dermed sagt at jeg som jobbet i noen år og er under utdannelse nå er noe dårligere. Må bare lære meg til å HØRE ordentlig på hva han sier og la det påvirke selvtilliten min tror jeg..

Jeg MÅ få opp selvtilliten min, dette her er bare slitsomt.

Husk at man som regel er sin egen verste fiende. Blås vekk de lave tankene om deg selv :) Ta imot komplimentene fra han og sol deg i dem, :klemmer:

Skrevet

Er det noen som har noe godt råd for hva jeg kan gjøre for å forbedre dette?

Jeg vil anbefale at du starter med fysisk trening (pent, eller moderat, om det er nytt for deg) et par ganger hver uke, lenge nok til at du blir svett og føler at du har jobbet. Gjerne en halvtime. Om du er litt trent, gjerne 3 ganger i uken.

Jeg ville også ha lurt på hva slags kosthold du har i det daglige, og om du drikker nok vann, samt om du har noen sunne interesser (frisk luft er du ute i av og til)?

Så ville jeg ha lurt på om du jevnlig prater med andre (familie, venner, vekjente), og finner på hyggelige ting med andre?

Er du åpen for nye utfordringer, og har du egne interesser?

Dette ville jeg ha tenkt noe over.

I mellomtiden bør du vel ta ordene hans til deg, om at han er interessert i deg. Er det noen gode grunner til at han behøver et veldedighetsprosjekt akkurat nå da? Hvis ikke han er tvungen til å velge deg, og han likevel oppsøker deg frivillig, så må det jo være fordi han liker deg.

Skrevet

Jeg vil anbefale at du starter med fysisk trening (pent, eller moderat, om det er nytt for deg) et par ganger hver uke, lenge nok til at du blir svett og føler at du har jobbet. Gjerne en halvtime. Om du er litt trent, gjerne 3 ganger i uken.

Svar: Jeg trener allerede minst 4 ganger i uken så det er ikke noe problem.

Jeg ville også ha lurt på hva slags kosthold du har i det daglige, og om du drikker nok vann, samt om du har noen sunne interesser (frisk luft er du ute i av og til)?

Svar: Kostholdet mitt er det samme som det alltid har vært: MEST god gammaldags norsk mat, mye salater osv til lunch, ikke spise etter klokka 1900 osv. HVORFOR jeg har lagt på meg selv om jeg både trener og spiser som før er et mysterium for meg :P

Så ville jeg ha lurt på om du jevnlig prater med andre (familie, venner, vekjente), og finner på hyggelige ting med andre?

Svar: Ja, det gjør jeg daglig.

Er du åpen for nye utfordringer, og har du egne interesser?

Dette ville jeg ha tenkt noe over.

Svar: Nye utfordringer? Det er ikke noe problemer. MEN, Jeg har ikke så mange interesser egentlig, aldri funnet noe som virkelig bryr meg. Men jeg er jo med venner osv hver dag, men ingen spesielle interesser.

I mellomtiden bør du vel ta ordene hans til deg, om at han er interessert i deg. Er det noen gode grunner til at han behøver et veldedighetsprosjekt akkurat nå da? Hvis ikke han er tvungen til å velge deg, og han likevel oppsøker deg frivillig, så må det jo være fordi han liker deg.

SVAR: Nei, ingen verdens grunn til at han skulle behøve det.

Skrevet

Hei!

Jeg dater en mann som har alle kvaliteter som jeg er ute etter og jeg liker han veldig godt.

Han er - strengt tatt - out of my league. Jeg SKJØNNER ikke hva han ser i meg, han er noe av det kjekkeste/fineste jeg har sett i hele mitt liv, har (veldig) god råd, har verdier som ALLE kvinner ville satt pris på. Mens jeg da - har blitt litt "stutt-tjukk" etter å ha lagt på meg og er student. Men han sier det rett ut til meg - at DU slipper ikke unna, meg er han på vei til å bli hardt forelsket i. Jeg burde legge selvtillitsproblemene mine på hylla, men jeg sitter igjen å føler meg usikker (selv om han hele tiden gir meg fine komplimenter osv).

Jeg tenker på hva folk kommer til å tenke når de ser oss sammen.. Jeg= liten, rund og fattig student. Han: høy, veltrent, mørk og forferdelig pen.

Føler meg latterlig som tenker sånn, men jeg blir ikke kvitt disse tankene uansett. Er det noen som har noe godt råd for hva jeg kan gjøre for å forbedre dette?

Syns du er heldig som har funnet en som har sagt akkurat det til deg.

Han har jo valgt deg som du er, hvorfor skal du prøve å forbedre deg da? tror det kommer til å ødelegge mer enn det gjør forholdet bedre.

vær deg selv du slik du var når han traff deg, det er det han vil ha!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er du Bridget Jones og han Marc Darcy? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...