Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til Rhodos om under en ukes tid, og dette er slett ikke første gang jeg skal til syden. Har bare plutselig glemt helt av hva jeg trenger å ta med.

Spørsmålet er da, hva og hvor mye skal jeg ta med for to uker i syden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nøye og har med "alt". Jeg pakker det meste i zip-lock og da er det lettere med plass og oversikt. 7 bikinier går lett :rodmer:

PASSET DITT

pinsett til napping av bryn

egene dassruller (orker ikke papir som smelter i hånden)

p-piller eller andre medisiner som allergitabletter

lader til kamera + lader til mobil

brikke til nettbank i tilfelle krise

Kommer ann på hvor utstyrt hotellet deres er...

q-tips

roll-on

barberskum og shaver

shampoo/balsam og hårkur

lotion

alovera

sikkerhetsnål

solfaktor

vaskeklut/skrubbehanske(når man flasser)

smykker som tåler å bli stjælt i tilfelle.

biotex til å vaske klær i vasken (var på et sted uten vaske-service en gang, takket meg selv for biotex...)

parfyme, jeg pleier å kjøpe krem-parfyme. Så putter jeg en dert krem i linsebokser. Lett og tar liten plass. http://www.google.no/search?um=1&hl=no&biw=1280&bih=929&tbm=isch&sa=1&q=perfume+creme&oq=perfume+creme&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=16114l17740l0l5l5l0l4l4l0l185l185l0.1l1

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Min mustliste for ting å ha med på tur til varme strøk i en uke (elsker å pakke lett for jeg handler som en sulten ulv i fjøset).

1 kort skjørt

1 langt skjørt

1 par lette tynne bukser (I tilfelle man vil hvile seg fra sola eller skal være litt anstendig)

Flere topper både med og uten erme

1 fin topp/skjorte som kan brukes med langt skjørt eller bukser ut på resurant.

1 strandkjole

1 lett sommerkjole - pen nok til å bruke ut om kvelden og lett og lys nok til å handle rundt i om dagen.

2 bikinier/badedrakter. Ett sett kan tørke og man kan bruke annenhver dag.

Undertøy til hver dag jeg er borte.

3 par sokker. Har ett i håndbagasjen om det blir kaldt og trekkfullt på flyet med AC på full guffe og ved ankomst hjemme.

1 par strandsko/slippers

1 par pene sandaler/slingbacks - dag og kveldsbruk

1 par gode og lette joggesko (for den dagen man skal ut på ekspedisjon eller på byvandring noe sted) - disse reiser jeg som regel i.

2-3 smykkesett og 2 tynne sjal som kan hjelpe meg å variere antrekkene litt mer, bruker gjerne et tynt sjal i stedet for belte på buksen jeg har med for å freshe opp litt.

1 lite glass parfyme. Kjøper ofte en ny på taxfree'en også.

Reisesett med fuktighetskremmer, dusjsåper, håndsåper og håndkremer.

After Sun-Lotion

Aloe Vera-gel (huden min takker meg etter en dag i sola)

En sunstick på over faktor 20 - til nese og leppebruk.

Solkrem på faktor 15 og 25, vannfast til kropp og skuldre/ansikt.

Minimalt med sminke, jeg tar kun med kajaler, noen få øyenskygger, mascara og en ligloss som regel. Jeg ønsker IKKE å dekke til huden min om jeg først skal slikke sol. Har med et lett pudder for å minske "skinn" og hektiske solrøde kinn om vi skal ut på kvelden.

Hårbørste.

Klokke. Jeg bruker ikke ofte klokke, men tar alltid med en, i tilfelle der ikke er klokker på rommet og jeg må lade mobilen et stykke fra senga. Får hetta om jeg våkner på natta og ikke kan se hva klokka er. :P

Medisinsk utstyr:

2 stk gnagsårplaster

1 rull hvit plasterteip uten holderen

Noen bomullspads sammen med sminken.

Noen Qtips i en ziplock sammen med sminken.

Kulltabletter i tilfelle akutt feriemage.

Paracet

Reseptfrie Allergitabletter som Kestine

Eurax krem (i tilfelle myggstikk, har en liten tube)

Xylocain krem i liten tube (funker på brannsår, brennesler og alt som måtte gjøre vondt.)

Tamponger og bind, 2 av hver dersom jeg ikke har planer om å få mens i perioden, nok til hele uka om jeg skulle forvente å få den. Reisefeber kan gjøre sære ting med hormonene:P

Kleenexpakker. To pakker i håndveska.

Sikkert mer også, men det er dette jeg kommer på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...