Gå til innhold

Kjøpe Kamera

Gjest Bjørn82

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn82

Jeg har sittet å sett litt rundt omkring på nettet, jeg har lyst å kjøpe speilrefleks kamera/system kamera.

Jeg vil jo selvfølgelig ha et bra kamera men jeg vil ikke betale for mye for det. Samtidig har jeg ikke så god greie på kamera og lurer litt på om noen her har tips til en nybegynner.

Først har jeg lyst å si at det ser ut som Nikon D3100 er det beste alternativet for meg. Det har et bra bruker grensesnitt og det koster under 5000 kroner. Det har en bra videofunksjon og har auto ISO-funksjon. (Som jeg forsåvidt ikke vet noe særlig om)

På netonnet.no får man nå dette kameraet for 3890,-

Er det noen som vet om jeg kan gjøre et bedre kjøp til under 5000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har sittet å sett litt rundt omkring på nettet, jeg har lyst å kjøpe speilrefleks kamera/system kamera.

Jeg vil jo selvfølgelig ha et bra kamera men jeg vil ikke betale for mye for det. Samtidig har jeg ikke så god greie på kamera og lurer litt på om noen her har tips til en nybegynner.

Først har jeg lyst å si at det ser ut som Nikon D3100 er det beste alternativet for meg. Det har et bra bruker grensesnitt og det koster under 5000 kroner. Det har en bra videofunksjon og har auto ISO-funksjon. (Som jeg forsåvidt ikke vet noe særlig om)

På netonnet.no får man nå dette kameraet for 3890,-

Er det noen som vet om jeg kan gjøre et bedre kjøp til under 5000?

Jeg har selv sett litt på nytt speilreflekskamera.

Jeg vurderer å kjøpe dette da objektivet/linsen har bildestabilisering og alt tilbehøret jeg trenger:

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/nikon-d310018-55vrslrtoploader/146490.3296/

Personlig ville jeg sett på følgende ved kjøp av speilrefleks:

- At objektivet/linsen har bildestabilisering.

Nikon betegner bildestabilisering som VR, men Canon benytter betegnelsen IS.)

- HD-opptak/video

HD er definert i følgende format:

720p (oppløsningen er 1280 x 720) også kjent som HD-ready

1080p (oppløsningen er 1920 x 1080) også kjent som Full-HD

- ISO

ISO-verdien angir kameraets lysfølsomhet. På et høyere ISO-verdi forbedres bilde signal som gjør det mulig å ta bilder under dårlige lysforhold. Ulempen er at ved høyere ISO-verdi får du også mer bildestøy som forringer bildekvaliteten.

- Brenvidde, mest vanlig er 18-55 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv sett litt på nytt speilreflekskamera.

Jeg vurderer å kjøpe dette da objektivet/linsen har bildestabilisering og alt tilbehøret jeg trenger:

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/nikon-d310018-55vrslrtoploader/146490.3296/

Personlig ville jeg sett på følgende ved kjøp av speilrefleks:

- At objektivet/linsen har bildestabilisering.

Nikon betegner bildestabilisering som VR, men Canon benytter betegnelsen IS.)

- HD-opptak/video

HD er definert i følgende format:

720p (oppløsningen er 1280 x 720) også kjent som HD-ready

1080p (oppløsningen er 1920 x 1080) også kjent som Full-HD

- ISO

ISO-verdien angir kameraets lysfølsomhet. På et høyere ISO-verdi forbedres bilde signal som gjør det mulig å ta bilder under dårlige lysforhold. Ulempen er at ved høyere ISO-verdi får du også mer bildestøy som forringer bildekvaliteten.

- Brenvidde, mest vanlig er 18-55 mm

Om du ikke bare skal ta nærbilder, men biler på litt lengere avstand kan kanskje Nikon D3100 med 18-105 mm VR objektiv/linse være et alternativ til kr 4 890,-

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks-pakke/nikon-d310018-105mmvr/146795.4957/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...