Gå til innhold

Stresser! Hva skal jeg kjøpe i bryllupsgave? HJEELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ANER ikke hva jeg skal kjøpe til venninna mi, og jeg vet ikke hvor mye man bør betale heller. Begynner å få panikk, bryllupet er den 25!

Vil kjøpe noe fint som de vil like, men det er såå vanskelig å komme på hva da.

Hjelp meg!! :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lagt meg på rundt 500 kr til en venninne. Litt mer om det var en nær venninne. Skal du ha med deg partner slik at gaven blir fra dere begge, bør den også være dyrere. Men alt kommer jo selvsagt an på hvilken økonomi du har - det er ingen som forventer at du skal kjøpe for mer enn du har råd til!

Nå kjenner ikke jeg brudeparet, så kan ikke akkurat komme med personlige tips om hva de ønsker seg - men du kan gjerne spørre dem om de ikke har laget en ønskeliste. Veldig mange har en slik ønskeliste liggende hos ulike butikker. Hvis ikke er typiske bryllupsgaver pent og ordentlig sengesett, vaser og andre pynteting (hvis du kjenner stilen deres), kjøkkenutstyr (men da bør du vite hva de trenger og hva de har fra før!), kunst (igjen veldig avhengig av smak!), penger.

Jeg går ofte for et eksklusivt sengesett hvis jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe. Det er romantisk og litt symbolsk, og i tillegg noe de fleste setter pris på.

Skrevet

Gi noe personlig, litt hjemmelaget :) Fra en veninde, hvis jeg skulle ha giftrt meg og fått noe i presang fra en nær venn hadde jeg for eksempel satt pris på:

Fikk hjemmestrikkede håndleddvarmere fra en veninde til gebursdagsgave en gang- de VARMET :)

Et maleri (hvis du maler) eller foto, litt forseggjort innramming og med betydningsfulle referanser for brud (/brudgom).

Noe hyggelig til frokostbrettet/frokostbordet, for eksempel en forseggjort tekanne (ca400-500kr) med litt god te oppe i og gjerne entilhørende og påssende tesil til kannen. + To fine tekopper?

To soveposer, f.eks fra haglöfs, en høyre og en venstre slik at de kan sette de sammen på campingtur (men litt dyrt kanskje?)

Medlemmsskap i norske turistforeningen, gi det med et turkart.

Gavekort på opera og event middag.

Et stilig lite kamera og et fint fotoalbum til de nygiftes første tid sammen - du kan jo lime inn et bilde av de to på førstesiden og skriveen liten hilsen.

Gavekort til å lære et nytt språk, malerteknikk, SPA, reise eller matlagingskurs.

Skrevet

Takk for svar, jeg snakket med henne og hun sa at hun ikke ønsket seg noe spesielt. Men jeg spørte henne om hvilken fargetema hun hadde hjemme, og det var lilla, svart og hvit. Så jeg tenker å kjøpe et stort maleri i de fargene til dem.

Hvis jeg finner noe i de fargene da. :)

Nå skal jeg ut og se hva jeg finner. :)

Skrevet
Noe hyggelig til frokostbrettet/frokostbordet, for eksempel en forseggjort tekanne (ca400-500kr) med litt god te oppe i og gjerne entilhørende og påssende tesil til kannen. + To fine tekopper?

Syns denne ideen var kjempegod, eventuelt med kaffekopper og god kaffe om de ikke er tedrikkere :)

Skrevet

Jeg personlig ville aldri våget å kjøpe noe som er ment å skulle henge på veggen: Vanskelig å treffe noe de vil like medmindre du kjenner stilen deres veldig godt, og vanskelig å gjemme vekk/ikke henge opp for dem.

En fin tekanne var en fin idé. Ellers har jeg ofte gitt nøytrale dessertskåler, for eksempel disse fra Rosendahl.

Skrevet

Alle liker rosendahl.. :) og de har mye fint i glass som er enkelt og tidløst! jeg elsker rosendahl. de har fine vann og vinkaraffeler også. :)

Skrevet

Okay, men jeg så også et sengeteppe og to puter som hørte med til 600,- de var på 40%. Eller burde man ikke kjøpe salgsvarer?? :murvegg:

Skrevet

dytt :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Vi sparte og sparte.... Og rett før bryllupsdagen så døde en ugift, barnløs gammelonkel av mannen min. Mannen min og gammelonkelen hadde et nært forhold, og mannen arvet 70 000 som løftet det økonomiske noe enormt! Fikk råd til ei super bryllupsreise som vi ikke hadde lagt inn i noe budsjett :gjeiper:

Alt i alt så kom bryllupet, inkludert reisen på ca 150 000. Var vel 90 middagsgjester og ca 25 kaffegjester (som selvfølgelig ble tatt godt vare på så de ikke ble annenrangs gjester :sjenert: )

Gjest Spinell
Skrevet

Okay, men jeg så også et sengeteppe og to puter som hørte med til 600,- de var på 40%. Eller burde man ikke kjøpe salgsvarer?? :murvegg:

Jeg har kjøpt salgsvarer med god samvittighet :)

Det skal legges til at det jeg har kjøpt på salg har vært ting jeg visste brudeparet ønsket seg, eller som var helt i deres stil, slik at det ikke ville bli behov for bytting.

Skrevet

Hvis begge er glad i vin kan du kjøpe en vin, putte den i en fin kasse sammen med 2 vin glass (gjerne av det serviset de samler på)

Kan jo også byttes ut med øl og ølglass hvis det passer bedre.

Kurv du putter oppi ting som kokebok, massasjeolje, album, film, cd, pledd, hjertesjokolade, vin, øl, brettspill osv. Alt ettersom hva som passer brudeparet.

Gavekort på kino/teater/restaurant/konsert osv.

Hvis du er glad i å lage ting, kan du jo også lage konfekt f.eks :)

Lykke til med å finne gave :)

AnonymBruker
Skrevet

Den kuleste bryllupsgaven jeg noen gang har sett var et litt stort tre i potte, der de hadde hengt opp en haug med 50 lapper og pakket fint inn i cellofan (eller hva det heter). På kortet stod det noe om at et penge-tre var veldig greit å ha. Var en kjempe koselig gave, og en grei måte å gi penger på uten at det blir kjedelig.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri kjøpt noe dem skulle henge på veggen. Tenk om det ikke faller i smak, men ender opp som et "Uff, nå må vi vel henge det opp en plass i tilfelle hun kommer på besøk."-gave. Jeg sier ikke at det skjer! Jeg sier bare at jeg hadde aldri turt det. ;)

Billetter til operaen/ teateret, en god vin med fine, store vinglass, og ja.. Alle liker Rosendahl. :fnise:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg kommer til å virke negativ nå, men jeg har sett påstanden "alle liker Rosendahl" to ganger, og jeg må si meg i alle fall delvis uenig. Jeg liker noen Rosendahl-ting, men slett ikke alle. Hadde jeg f.eks fått vannglass eller tallerkner i Gran Cru-serien ville de blitt byttet sporenstreks.

Jeg ville vært forsiktig med å gi bort kunst også, hvis jeg ikke hadde visst hvordan de hadde det hjemme. At de har innredet i lilla, sort og hvitt sier ikke mye om kunstsmaken...

Skrevet

Her er det mange veldig bra forslag, som det treet og kurven med ting i likte jeg veldig godt, hadde gitt en av dem om jeg hadde hatt bedre tid. :jepp:

Vil hest ikke gi "typiske" gaver som rosendahl og alt det der, mest fordi mange andre tenker sikkert det samme + det er ikke så gjennomtenkt, men heller safe, og hun anser meg for en god venninne så vil jeg gi noe annerledes. :)

Ja det er sant, skal ikke kjøpe maleri...også fordi jeg fant ut at det rimeligste som var fin var på 1000,- :gjeiper:

...men jo mer jeg tenker på det sengeteppet med to puter til 600 på 40% rabatt, jo mer begeistret blir jeg føler jeg!

Den er i halvskinnende stoff, enkel og elegant og to runde puter i samme stoff med frynser på. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp kunst, om jeg sa mine fagevalg i stua, så betyr det ikke at jeg vil like all kunst/maleri i samme fargetoner. Like så med hjemmelaget.. nei, nei.

Kjøp noe som kan byttes. Gå på en Til Bords eller Kitchen butikk, spør en som arbeider der hva som er vanlig å gi i bryllupsgave i din prisklasse, så vil de ha mange forslag til deg.

Jeg kjøpte sist en pepper og en salt børse, totalt kr 800, gav beskjed at det var presang da jeg kjøpte den, og da at muligheten for bytte var tilstede.

Jeg ser hos min venninde at salt og pepper børsene er daglig i bruk på deres kjøkken.

Skrevet

Etter laaang leting....gikk jeg tilbake til å kjøpe det første jeg fant, lyselilla sengeteppet, passer bra siden soverommet hennes er lilla. :jepp::gave:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...